Oletteko sitä mieltä että parisuhde joko toimii tai ei?
Itse olen sitä meiltä, että jonkun ihmisen kanssa on hyvä olla yhdessä, kun taas taas toisen ei, mutta vaikka nauttisi ihmisen seurasta parisuhteen eteen on pakko nähdä vaivaa.
Mieheni on taas sitä mieltä, että suhteen eteen ei tarvitse nähdä yhtään mitään vaivaa. Ei tarvitse soitella "turhia" puheluita eikä tarvitse nähdä kuin kerran viikossa. Kummankaan mielestä suhteemme ei toimi ja harkitsemme vakavasti eroa. Emme siis asu yhdessä.
Miten ihmeessä saan miehen tajuamaan, että vaikka miten rakastaisi toista, suhde ei voi toimia, jos sen eteen ei ole valmis näkemään sen vertaa vaivaa, että soittaisi edes kerran viikossa ja varmistaisi onko toinen hengissä? Mies on sitä mieltä, että jos suhde on toimiakseen se vain toimii ilman mitään vaivannäköä. En ymmärrä mistä mies meinaa löytää sellaisen suhteen, jossa voi olla yhtä välinpitämätön kuin minua kohtaan ja onni kukoistaa autuaana vuodesta toiseen.
Kommentit (26)
Ei voi olettaa että parisuhde toimisi ilman vaivannäköä. Harmikseni mies tajusi sen vasta vuosi eron jälkeen.
Todennäköisesti et itse voi tätä miehesi päähän iskostaa. Ainoastaan elämä ja muutama tuhoutunut parisuhde voi sen hänelle opettaa, jos suostuu ottamaan oppia vastaan ja katsomaan peiliin jossain vaiheessa.
Olen tavallaan samaa mieltä miehesi kanssa. Minusta parisuhteen ei pitäisi tuntua työltä tai vaatia erityistä vaivannäköä. Hyvä parisuhde on sellainen, jossa toisen kanssa on kiva olla, jossa kumppanin kanssa haluaa tehdä yhdessä juttuja, joissa toisen huomioiminen tuntuu luontevalta ja hyvältä ja jossa arvostusta, seksuaalista halua ja romanttisia tunteita tekee mieli osoittaa joka päivä.
Itse olen ollut tällaisessa suhteessa seitsemän vuotta, enkä vapaaehtoisi vaihtaisi sellaiseen, jossa pitäisi jatkuvasti tehdä kompromisseja ja suostua asioihin, joista ei itse pidä.
Meillä ei exän kans ollut ongelmia ja suhde toimikin ainakin alkuhuuman ajan loistavasti. Lopulta meidät erotti kuitenkin se, että mä ajattelin kuten ap ja mies kuten ap:n mies. Pieniä ongelmia alkoi tulla, mutta ne ois oikeasti saanut aika helpolla selvitettyä jos mies olis kans ollut valmis keskustelemaan ja muuttamaan tiettyjä toimintatapoja. Lopulta suhteen eteen töitä tein vaan minä kun miestä ei huvittanut. Nykyisen kanssa suurempia ongelmiani kuin exän kanssa, mutta molemmat keskustellaan ja tehdään aktiivisesti töitä suhteen eteen. Saadaan aina ristiriidat ratkottua heti alkuunsa ja molemmilla hyvä olla :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:05"]Yksinkertaisesti: tuo ei ole parisuhde. Tuo on jokin sopimukseen perustuva kahden ihmisen välinen riippuvuussuhde, jossa toinen ei koe toisen tarpeita tarpeelliseksi täyttää, ja tarvitseva osapuoli jää odottelemaan jotain mitä ei ehkä koskaan saavu - olet siis suhteen ylläpitäjä, joka on tyytynyt kerta viikossa soitteluun. Miksi olette ylipäätään yhdessä, joskaan tuo ei ole muuta kuin harvakseltaan tapaamista tai soittelua? Onko aivan varmaa, ettei mies elele jo omaa elämäänsä johon et enää kuulu mutta hän ei ole saanut aikaiseksi jättää sinua? Et tietenkään kerro kaikkea, kuten millaisella välimatkalla asutte, onko mies masentunut, minkä ikäisiä olette, mutta tuo ei todellakaan mene missään tapauksessa parisuhteesta. Ihan lyhyesti: he's not into you. Mies joka on, ei todellakaan soittele harvemmin kuin kerran viikossa vaan kerran päivässä, jopa kahdesti, ja haluaisi olla lähelläsi.
[/quote]
No ei se kyllä ihan noinkaan välttämättä mene, vaikka oikeasti rakastaisikin toista ja haluaa olla parisuhteessa. Ihmiset kun vain käyttäytyvät eri tavalla parisuhteessakin, vaikka oikeasti haluaa olla myös tulevaisuudessa kumppaninsa kanssa.
[/quote]
Sitten jos kaipaa enemmän, on varmasti aiheellista vaihtaa mieheen jonka kanssa käsitykset ajankäytöstä kohtaa? Tähän mennessä kaikki ne miehet, jotka ovat seurustelleet kanssani "kun nähdään, niin naidaan. Naidaan taas kun nähdään eli ei kovin pian" ovat olleet a) varattuja b) tulleet varatuiksi c) itsekeskeisiä luusereita.
[/quote]
Voisin lisätä myös, että noin se kyllä menee.. Hiukan erikoista seurustelua, jollei näe kovin usein ellei esteenä nimenomaan ole joko vaimo tai itsekeskeisyys. :/
Up