Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena lapsen saaneet ovat ns. heikompaa ainesta.

Vierailija
13.08.2014 |

Huono koulutus tai ei koulutusta ollenkaan.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:55"]Näin on. Av-mammat eivät tilastoja muuta, kyllä se on heikompi aines joka nuorena lisääntyy.

[/quote]

No missäs on tilasto tälle?

Vierailija
22/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on huono koulutus? Sitä pidän huonona, ettei ole koulutusta ollenkaan, mutta muuten arvostan sitä, että on hankkinut omiataipumuksia vastaavan koulutuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teininä sain lapseni. Minkä sille mahtaa, raskaaksi tulin vahingossa ja keskeytystä en halunnut. Olin kaksi vuotta kotona lapsen kanssa, kävin siinä sivussa lukiota, kirjoitin ylioppilaaksi, opiskelin yliopistossa ja nyt olen 30v, työskentelen luokanopettajana, asun omistusasunnossa ja tytär on itsenäinen teini.

terveisin Heikompi aines :)

Vierailija
24/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että on heikompaa ainesta jos ei käy töissä. On vain vähemmän tuottavampi henkilö yhteiskunnalle. Miten sitten haluakaan toiset ihmiset arvottaa, tuottavuuden vai esim. käytöksen, älykkyyden ja hyvien tekojen perusteella.

Jonkun huonoitsetuntoisen, pahan ja huonon vanhemman/ihmisen aloitus selkeästi. Jonka ainut "hyvä puoli" on se, että käy töissä? Kouluttautua voi minkä ikäisenä tahansa. Äityidessä tärkeintä on lapselle omistautuminen ja rakkaus, siihen ei työ ja koulutus auta yhtään.

Vierailija
25/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten voi tehdä kaiken vähän myöhemmin. Kaksi lasta yli kolmekymppisenä ja valmistun kohta maisteriksi näin nelikymppisenä. Kaikki ei ole aina mustavalkoista joko-taita elämässä. Itsekin tosin ymmärsin sen vasta jossain kolmenkympin jälkeen.

Vierailija
26/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, voi olla että olen heikompaa ainesta? Mutta ammatti mulla on ja aina olen töitä tehnyt.

Kuopuksen saatiin kun olin 38 vuotta ja ihan vakavaraiseen perheeseen.

Esikoinen opiskelee sosionomiksi ja keskimmäinen aloitti yläasteen.

Terve olen ja äärettömän onnellinen. Joten vaikka olen mitä ap, sun mielestä niin ei loukkaa.

Vierailija
27/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei.

Me olimme hyvin köyhiä parikymppisinä, mulla ei ollut varaa opiskella kun oli asuntolaina 16% korolla. Tehtiin sitten lapset 21v, 23v ja 30v:nä. Ajateltiin että lapset on sitten tehty ja kun elämä helpottaa pääsemme heidän kanssaan matkustelemaan, voin opiskella myöhemminkin ja "uraa" olen rakentanut koko ajan. Opiskelun aloitin 31v:nä kun tuo kolmas lapsi oli reilun vuoden.

Neljäskin lapsi tuli tehtyä, koulutus hankittua. Nyt olen keski-ikäinen, keski-tuloinen myyntijohtaja joten ns "heikommastakin " aineksesta voi tulla isona jotain;D Ihan on itsestä kiinni.

Vierailija
28/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää näitä provoja.

Surullista silti, että on oikeesti ihmisiä, jotka asettaa paremmuusjärjestykseen muita pelkän koulutuksen ja palkan suuruuden perusteella ja pitää jotain hyvin tienaavia, korkeasti koulutettuja yritysjohtajia, juristeja, lääkäreitä jne parempina kuin vaikkapa kaupan myyjiä tai siivoojia, vaikka nämä ensin mainitut olisi täysiä kusipäitä ja viimeksi mainitut ihania ja sydämellisiä ihmisiä.

Mustavalkoisuus onkin aina tosi jees!!

Vierailija
29/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa olla heikompaa ainesta. Meitäkin tarvitaan. Jos ei muuhun niin siihen, että muut voivat tuntea itsensä paremmaksi. Mukava että voi suoda sen muille :).

T. Teiniäiti esteri

Vierailija
30/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:55"]Näin on. Av-mammat eivät tilastoja muuta, kyllä se on heikompi aines joka nuorena lisääntyy.

[/quote]

No sovitaan näin, mutta ihmettelen, että mistä on ihminen jääny paitsi kun tarvii tollasia miettiä. Onneks mulla, vaikka heikkoa ainesta olenkin on fiksumpia pohdinnan kohteita. Juu ja tunneälyä.

Vierailija
31/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani heikompaa ainesta vaikka esikoisen sain 21-vuotiaana, musta tuli lääkäri :)

Vierailija
32/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:49"]

Mikäköhän lasketaan nuoreksi? Itelläni lapsi 24-vuotiaana, joka kai nykyään lasketaan nuoreksi. Ja olen amk:n käynyt ja asutaan okt: ssa pääkaupunkiseudulla!

Enemmän säälittää 35- vuotiaana esikoisen hommaavat, jotka eivät ole tottuneet ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa. Ja argh se uusiavuttomuuden määrä näissä vanhemmalla iällä lisääntyneiden keskuudessa!

Ja vielä, pitkä parisuhdekkin meillä takana ennen kuin lapsi hankittiin!

[/quote]

Ot, toivottavasti et kirjoita työksesi.

Vierailija
33/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:49"]

Mikäköhän lasketaan nuoreksi? Itelläni lapsi 24-vuotiaana, joka kai nykyään lasketaan nuoreksi. Ja olen amk:n käynyt ja asutaan okt: ssa pääkaupunkiseudulla!

Enemmän säälittää 35- vuotiaana esikoisen hommaavat, jotka eivät ole tottuneet ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa. Ja argh se uusiavuttomuuden määrä näissä vanhemmalla iällä lisääntyneiden keskuudessa!

[/quote]

Ot, toivottavasti et kirjoita työksesi.

[/quote]

Vakio argumentti, joka lohkastaan kun muuta ei osata. Väsynyt ja vanha kommentti. Ja en ole ylemmän kirjoittaja ja sain tekstistä selvää, ymmärsin lukemani pinnistelemättä.

Vierailija
34/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ovat, mutta ainakin heidän lapsensa ovat hyvin terveitä ja älykkäitä. 35 ikävuoden jälkeen synnyttäneen mamman lapsessa alkaa olla vaikka mitä geenivirhettä ja epämuodostumaa.

Vierailija
35/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:10"]Ehkä ovat, mutta ainakin heidän lapsensa ovat hyvin terveitä ja älykkäitä. 35 ikävuoden jälkeen synnyttäneen mamman lapsessa alkaa olla vaikka mitä geenivirhettä ja epämuodostumaa.

[/quote]

Totta. Tähän löytyy faktaa, kun vähän jaksaa googlata.

Vierailija
36/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika yleistä. Meidän ylä-asteen "röökimuijista" ja niistä jotka peruskoulusta juuri ja juuri läpi pääsivät, n.80% on hankkinut useita lapsia ja on täysin tukien varassa.

Vierailija
37/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kiva saada vanhana todennäköisemmin vammainen lapsi... Nuorena jaksaakin paremmin. Ärsyttäisi olla joku vanha silmäpussinainen väsyneenä yövalvomisista. Olen iloinen, kun tein lapset alle kolmekymppisenä.

Vierailija
38/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:49"]Mikäköhän lasketaan nuoreksi? Itelläni lapsi 24-vuotiaana, joka kai nykyään lasketaan nuoreksi. Ja olen amk:n käynyt ja asutaan okt: ssa pääkaupunkiseudulla!

[/quote]

Toi on niin totta! Nykyään on sairas trendi hommata lapset vasta reippaasti yli 30-vuotiainen. Tuolloinhan rupee jo kaikenmaailman riskit lisääntymään. Itsekästä toimintaa!!

Vierailija
39/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:13"]No aika yleistä. Meidän ylä-asteen "röökimuijista" ja niistä jotka peruskoulusta juuri ja juuri läpi pääsivät, n.80% on hankkinut useita lapsia ja on täysin tukien varassa.

[/quote]

Ja eka lapsi ennen 20v synttäreitä :D

Vierailija
40/56 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen sain 23-vuotiaana. Oon tohtori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi