Kaverini lähetti eilen kuvia baarista ja järkytyin
Porukkaa oli aivan samassa määrin kuin ennen koronaa tiiviisti yhteen pakkautuneina tanssilattialle ja seisoskelemaan ja kenelläkään ei näkynyt maskia.
Eikö ihmiset enää välitä?
Kommentit (47)
Hyi ei ole yhtään ikävä baareihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minäkin jätin maskin pois kun liikun julkisissa paikoissa. Mitä virkaa sillä on, kun näissä baareissa kuitenkin parveillaan ilman maskia ja levitetään tautia? Kauppaan ja kirjastoon maskit, mutta baareihin ei? Ihan naurettavaa touhua.
Samoin.
Niin no silti suosittelen maskia ihan kaikille kaupassa etc. .. Ne jotka haluavat tartunnalta välttyä eivät ole valinneet baariin menoa.
(se nyt on jo selvä, ettei baareissa/festareilla paljon järki päätä pakota).
Kävin kesäteatterissa. Hyvä ettei sylikkäin joutunut istumaan.
Ihmiset jotka ei halua kronaa voi tilata ruuan kotiin ja tehdä etätöitä. Me normaalit halutaan elää elämäämme koska joka tapauksessa me kuollaan kaikki ja on turhaa tuhlata koko elinikämme sisällä kyyköttäen
Vierailija kirjoitti:
6 ihmistä on tehohoidossa, vaikka tartuntoja tulee joka päivä satoja. En ymmärrä tätä hysteriaa yhtään.
Älä huoli, vaikket ymmärräkään. Ne kuusi ja heidän perheensä ja ystävänsä ymmärtävät sen kyllä. Samoin kaikki ne, jotka sairastavat koronaa kotonaan ja ovat sen uuvuttamia.
Itse ihmettelen, mikseivät ihmiset enää käytä julkisissa liikennevälineissä maskeja. Kuljen Vantaan ja Helsingin puolella, ja parina viime viikkona olen todellakin ollut vähemmistössä maskini kanssa. Välillä ihan ruuhka-aikoinakin, kun minkäänlaista väliä ei voi pitää muihin ihmisiin. Ja sitten erityisesti vanhemmat miehet yskivät yhden matkan aikana moneen otteeseen ilman mitään suojaa. Puhutaan maskipakosta, mutta ei sellaista ole oikeasti.
Lauma-annuiteetti saavutetaan, kun tarpeeksi moni on sairastanut koronan tai saanut rokotteen.
Kohta, kesän ja festareiden jälkeen ollaan tavoitteessa.
Nuorille korona on vain mitätön kesäflunssa. Joku ehkä kuoleekin, mutta saman verran voi hukkua tai kuolla alkoholimyrkytykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja ruokakaupoissa kaikilla on maski päässä :DDD Ei se kaupasta tartu, kun ensinnäkään siellä pysyy turvavälit suht luontaisesti, paitsi jos asut Helsingissä ja lisäksi kaupassa ei vietetä yli 15 min samojen ihmisten läheisyydessä.
Typerä.. Jep, katsoo virus kellosta aikaa 15minsaa.. Huoh.
Sattuu sopiva kohdalla aerosoleineen niin se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ei halua kronaa voi tilata ruuan kotiin ja tehdä etätöitä. Me normaalit halutaan elää elämäämme koska joka tapauksessa me kuollaan kaikki ja on turhaa tuhlata koko elinikämme sisällä kyyköttäen
Ei kaikki voi jäädä etätöihin. Olen nuori, urheilullinen nainen, enkä todellakaan vielä halua kuolla. Vaikken koronaan kuolisikaan, niin en myöskään halua oireita: menettäisin mahdollisesti kyvyn liikkua (keuhko-ongelmat ym.) ja sen myötä työpaikkani. Olen koronan aikana ollut myös toimistotyössä, mutta emme saaneet tehdä etätöitä. En kyllä usko, että minun tarvitsee loppuelämääni sisällä kököttää. Sinällään outo sanavalinta sinulta: olet vielä työelämässä, joten aika pitkä aika sinullakin olisi kököttää sisällä. Olet siis trolli.
Vierailija kirjoitti:
"Me normaalit".. Mitkä "te normaalit?". Kaikki eivät voi tehdä etätöitä ja monelle esim. vanhukselle se kauppa/apteekkireissu on pakollinen tai muuten henkireikä.
Ärsyttää aivan hemmetisti tuo minä minä.. Bailaa baarissa, anna mennä.. Mutta älä levitä sitä samalla asenteella muualle.
Joillekin vuosi ilman festareita, bailaamista ja ulkomaan reissuja käy ylivoimaiseksi. Pitää Elää nyt, eikä ensi kesänä tai vasta vuosi sen jälkeen.
Mulle Heti Kaikki Nyt!
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen, mikseivät ihmiset enää käytä julkisissa liikennevälineissä maskeja. Kuljen Vantaan ja Helsingin puolella, ja parina viime viikkona olen todellakin ollut vähemmistössä maskini kanssa. Välillä ihan ruuhka-aikoinakin, kun minkäänlaista väliä ei voi pitää muihin ihmisiin. Ja sitten erityisesti vanhemmat miehet yskivät yhden matkan aikana moneen otteeseen ilman mitään suojaa. Puhutaan maskipakosta, mutta ei sellaista ole oikeasti.
Nytkö vasta sulle valkeni tuo, ettei koskaan ole ollutkaan "maskipakkoa" pk-seudun julkisissa? Koko ajan on tiedetty, etteivät he voi vaatia maskipakkoa (itse kaikenlisäksi myönsivät tämän), vaan se on ollut aina "vahva suositus". Hölmöimmät vaan menivät lankaan heti kun mainittiin sana pakko lehdistössä. Ne ketkä osaavat ajatella boksin ulkopuolelta, niin ottivat selvää onko mahdollista maskipakkoa pitää ja eihän se ole.
Minä en ole kertaakaan korona-aikana käyttänyt missään maskia, enkä tule koskaan käyttämään. Kukaan ei ole maskia vaatinut laittamaan, vaikka liikun paljon mm. busseilla pk-seudulla. Kukaan ei ole koskaan sanonut minulle mitään maskittomuudestani esim. kaupoissa, ehkä siksi, koska kuitenkin huolehdin turvaväleistä, enkä hönkäile muita päin. Töissä ei ole ollut pakko pitää, suositus on, mutta kukaan ei pidä.
Hyvin olen selvinnyt, enkä ilman lehdistöä tietäisi, että joku korona jyllää, koska kukaan tuntemani henkilö ei ole sairastunut siihen, ei sukulaiset, ei ystävät/tutut, eikä työakverit. Enkä tietenkään itsekään (ellei täysin oireeton ole ollut) ja omaa normaalia elämääni olen elänyt koko ajan.
No, kunhan oppilaitokset avataan, niin rajoitukset taas tiukkenevat ja ne jo vuosi sitten yliopistossa aloittaneet saavat opiskella toisenkin vuoden etänä, eivätkä pääse tutustumaan opiskelukavereihin. Just luin jostain lääkäristä, joka oli lääkäriksi opiskelijoiden opettajana, ja sanoi, että opiskelijoiden valmiudet kohdata potilas ovat huonot, kun on oltu etäopetuksessa.
Ihmiset voisivat pitää huolen vaan omista asioistaan eikä puuttua muiden maskittomuuteen.
Jaa luulin että näit jotain oikeasti järkyttävää...
Ihmisten varsinkin nuorten älykkyys ON laskenut. tästäkin sen huomaa..vakava pandemia riehuu edelleenkin jota on vaikea pitää kurissa ja nämä meidän tulevaisuuden toivot oikein uhalla kokoontuvat laumoissa ja pakkautuvat baareihin että varmasti korona taas räjähtää käsiin ja me muut joudumme lukituksi sisälle, taas. me haluamme elää-tyypit pitäisi laittaa jollekkin aidatulle valvotulle alueelle, pois muita tartuttamasta.
Korona jyllää niinkauan kuin jyllää ja me emme voi sille mitään. Ihan turhaa hysteriaa.
Kylläpä on jollain taas ihme syy järkyttyä.