Paita nousee - mikä avuksi?
Mulla on ongelma. Mulla on tällänen perus valkoinen pitkähihainen paita esimerkiksi ja kävellessä, se lähtee aina nousemaan. Koko ajan saa repiä sitä alaspäin, ettei vatsa paista. Muuten on sopiva ja istuva, esim. hihat on täysin sopivat. Mikä siis avuksi??
Kommentit (73)
Käytä nitojaa! Pysyy paita paikallaan, irtiottaminen saattaa vähän sattua!
Se että paidan hihat istuvat, ei takaa sitä, että se istuu myös vartalon osalta. Osta vähintäin numeroa suurempi paita. Katso myös, että se on sopivan väljä. Juuri eilen katselin kaupassa suunnilleen kokoistasi nuorta naista, jolla oli makkarankuorimainen paita, riittävän pitkä tosin, mutta helma näytti pyrkivän rullautumaan. Ei ollut tyttö katsellut muutenkaan peiliin. Liian tiukat liivit tekivät vaakasuoran vaon selkään ja vyötäröllä näkyivät alkavat jenkkakahvat. Paita näytti olevan jotain keinokuitua ja sen on täytynyt olla epämiellyttävä jo materiaalinsa takia kuumalla ilmalla imeytyessään ihoon kiinni.
Kyllä minullakin nousee nuo hooämmän ynnä muiden halpisketjujen makkarankuoritrikoopaidat, mutta esim. nyt päälläni oleva toppi on sellainen suht ihonmyötäinen mutta malli on minun kropalleni hyvä eikä tarvitse kiskoa alaspäin. Lisäksi nuo halpispaidat ovat niin inhottavan ohkaista materiaalia että napakin loistaa läpi, hyi. ei enää halpistrikoopaitoja minulle, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:20"]
Se että paidan hihat istuvat, ei takaa sitä, että se istuu myös vartalon osalta. Osta vähintäin numeroa suurempi paita. Katso myös, että se on sopivan väljä. Juuri eilen katselin kaupassa suunnilleen kokoistasi nuorta naista, jolla oli makkarankuorimainen paita, riittävän pitkä tosin, mutta helma näytti pyrkivän rullautumaan. Ei ollut tyttö katsellut muutenkaan peiliin. Liian tiukat liivit tekivät vaakasuoran vaon selkään ja vyötäröllä näkyivät alkavat jenkkakahvat. Paita näytti olevan jotain keinokuitua ja sen on täytynyt olla epämiellyttävä jo materiaalinsa takia kuumalla ilmalla imeytyessään ihoon kiinni.
[/quote]
Miksi sen täytyisi olla väljä? jos siis malli on vartaloa myötäilevä. Sehän näyttää sillon tyhmältä.
Nyt mulle vihdoin aukesi myös sana mikä on makkarankuoritrikoo... :D
Siinä kuvaa teille. :) saatte itse päättää olenko läski. Omasta mielestäni olen aika normaali vartaloinen. En toki ole missään timmissä kunnossa ja pömppö vatsa löytyy. Mutta läskiksi ei voi kuitenkaan kutsua, suht hoikka siis. Minusta läskejä ovat ne, joita esiintyy suurinpudottaja ohjelmissa... tai siis nätimmin sanottuna, liika lihavia. Voisin toki laihduttaa, mutta en näe siihen tälläisenä mitään tarvetta.
Hahaa, uskalsimpa laittaa kuvan! :)
Mulle käy myös noin, ja se johtuu just tuosta että vyötärö on kapea. Mun ratkaisu on käyttää vyötäröltä löysiä vaatteita. Ei tiimalasivartalolle sopivia vaatteita ole, kaikki tehdään tikkusuorille :( ja tiedoksi kaikki laihdutuksen ehdottajat, olen normaalipainoinen ja liikun paljon.
Ap, sulla on liian iso pakastin. Tai siis ulkoneva. Katsele toisen mallista paitaa.
Et tietenkään ole läski, mutta et kyllä missään nimessä s-kokoinenkaan! Olen sua pari senttiä lyhyempi ja 6 kiloa laihempi ja käytän tietysti m- koon paitoja, joskus l. Se että olet joskus teininä ollut s, ei tarkoita sitä ikuisesti..
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:03"]
Pömppövatsa menee omassa tahdissa. Asia ratkeaa oikealla paitavalinnalla ja ruokavaliolla.
[/quote]
No mä syön kyllä kuule ihan normaalisti. :) mutta miksikään helvetin luiro vegaaniksi en ala. Mulle passaa olla ihan normaali.
[/quote]
Normaalin vaatekoko on M. S=small. Ihme päähänpinttymä vaatekoosta. Painan saman verran kuin sinä mutta olen 175cm pitkä. Ja kokoni on S. En tajua miten sulla voisi olla sama koko.
Ihan terve nuori nainen olet, mutta pieni pömppis kuten itse sanot.
Jos rinnat eivät ole kovin isot, sulle voisi sopia nätisti sellaiset ylhäältä kapeammat rinnan alle ihonmyötäiset, mutta siitä alaspäin levenevät mallit, eli se A-linja. Ei siis liian lyhyt vaan selvästi lantion peittävä. Vähän tämänmalliset ja -pituiset:
http://www.yesstyle.com/en/click-sleeveless-a-line-top/info.html/pid.1036076400
Jos nyt välttämättä haluat ompelijaa käyttää niin osta kaksi samaa paitaa...toisesta ompelija saa sen materiaalin jatkokseksi.
Suosittelen kyllä isompaa kokoa.Minulla samat mitat ja tiimalasikroppa ja paidat rullautuu juurikin tuon kapean vyötärön takia.Pikkuisen läski olen,paino pitäisi olla 56...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:04"]
Öh mä käytän oikein passeleita ja hyvin istuvia s-koon vaatteita (myös h&m) ja olen sinua 5 cm pidempi ja yli 10 kg kevyempi.
Just saying. Ei ihmekään että nousee. Osta isompia.
[/quote]
No onneks olkoon vaan sulle luuviulu. :D mee muualle vittuilemaan siitä. Mielummin kannan Kim Kardishanin kropan. Kun olen enää se luuviulu mitä olin joskus ala-ikäsenä...
Mulla on siis tietoa siitä mitä on olla 160 pitkä ja painaa 49-53kg. Ja mä olin ulkonäöllisesti aivan liian laiha... Nyt mulla on sentään vähän muotojakin.
Pitäsköhän laittaa ihan huvikseen kuva, miten läski mä oon.
Mut onhan se mukava kun on enemmän massaa, niin kelpaa paremmin paukuttaa kusipäiden päitä rappusiin.
Just saying!