Paita nousee - mikä avuksi?
Mulla on ongelma. Mulla on tällänen perus valkoinen pitkähihainen paita esimerkiksi ja kävellessä, se lähtee aina nousemaan. Koko ajan saa repiä sitä alaspäin, ettei vatsa paista. Muuten on sopiva ja istuva, esim. hihat on täysin sopivat. Mikä siis avuksi??
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:37"]
Jos haluat sitä paitaa pitää niin laita sinne alle paidan värinen tiukka paitaa pitempi toppi.
[/quote]
Mä oon miettiny myös tätä ratkasua! :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:38"]
Eh, voi se paidan nousu aiheutua muustakin kuin lihavuudesta. Tiukat paidat, jostain syystä varsinkin topit, nousee myös jos vyötärö on kapea ja lantio leveä. Ne varmaan haluaa hakeutua väljemmille vesille ylöspäin. :D
[/quote]
No mulla on just näin...
Ja sit on kanssa vittumainen ongelma farkkujen kanssa. Eli esim. reisistä on hyvät ja pepusta, mutta kun rupeet vetämään vetskaria kiinni tai laittamaan nappia kiinni, niin ehei ei tuu menee... Ei siinä auta kun ompelijan apuun turvautua.
Yksinkertasesti ei kaikki mallit nykypäivänä käy vaan istu vartaloille vaikka vaatteen pitäis olla koolta sopiva!
Mulla alkoi paidat nousemaan kun lihoin. Ennen ei ollut tätä(kään)ongelmaa...
Mikään ei auta. Akat nykivät paitojaan jatkuvasti, miehet eivät juuri koskaan. Tarkkailkaapa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:44"]
Paita on pieni. Tottakai kannattaa ostaa M koko. Se on varmasti hyvä ja mukava.
Mahamakkarat ja pömpöt niitä paitoja nostaa.
Ja ne h&m:n paidat on lyhyitä. Ja kun pesee, lyhenee lisää.
Eikös cubus ja gina trikoo myy pidempiä paitoja.
[/quote]
En oo käyny tsekkaamas. :) mut eikö se ole normaalia, että ihmisellä on vähän vatsaa..? jos ei siis erikseen treenaa kiinteyttä siihen.
Saa nähdä mitenkä se M istuu sitten muuten...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:34"]
Just. Mua ärsyttää aina, kun lihavat nyppii paidan helmoja alaspäin. Ap ei lihava ole, mutta kyllä se paita on liian pieni.
[/quote]
Pitää sit varmaan kokeilla M kokoa miltä se näyttäis.. tai keksii joku muu ratkasu sit tähän ongelmaan.. esim. siellä ompelijalla..
[/quote]
Voi luoja, onko se h&m ainoa kauppa, joka myy pitkähihaista valkoista paitaa? Paita voi olla sulla täysin sopivan kokoinen, mutta vartalollesi väärän mallinen. Osta toisesta kaupasta eri mallinen paita.
Olen ompelija, ja näin ollen perehtynyt vaatteiden kaavoitukseen, materiaaleihin jne. Ongelma on seuraava: kun laitat paidan päällesi, kangas venyy hiukan lantion kohdalta. Trikookangas pyrkii nousemaan kohtaan, jossa se ei ole venytettynä, eli ylälantiolle tai keskivartalosi kapeimpaan kohtaan, vyötärölle.
Osta siis jatkossa vaatteita, joissa kangas ei veny helmaosastaan. Jos paidan hartiaosa ja hihat sekä rinnan kohta istuvat, mutta lantio on piukka, koko on sinulle oikea mutta vaatteen malli, mitoitus tai mittasuhteet väärät. "Tasapaksun" naisen tai lapsen vartalon omaavan teinin kohdalla mainittua ongelmaa ei juuri esiinny, sillä näillä vartalo ei kapene vyötärölle kovinkaan jyrkästi.
Mikäli paita on mieluinen, ompelija voi ommella helmaan jatkopalan tai resorin, mutta silloin vatsan kohdalle voi tulla hiertävä sauma. Lisäpalakaan ei kyllä tuota nousemista täysin estä, paitsi jos pidät paidanhelmaa housuissa. Lisäksi kulut voivat nousta paidan arvoon nähden kohtuuttomiksi, kun lisäpalaan laitettava kangas sekä ompeluun käytettävän työn arvo on suurempi kuin uusi paita hm:ltä.
Paita on liian pieni jos se nousee ylöspäin?
Haaroista kiinnitettävä body? Käytin joskus mutta lakkasin kun irvittiin. Mutta se oli kätevä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:35"]
Henkselit ja paita housuihin.
[/quote]
Itekkö käytät näin? varmaan näytät pelle hermannilta.
[/quote]
En ainakaan läskiltä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
En ainakaan läskiltä.
[/quote]
Korjattu
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:46"]
Liian pieni trikoopaita nousee ylöspäin. Osta koko M.
[/quote]
Mutta entä jos ei istu muuten????
Tulee varmaan halvemmaks, teettää mittojen mukaan tehty paita siellä ompelijalla.
Olen ompelija, ja näin ollen perehtynyt vaatteiden kaavoitukseen, materiaaleihin jne. Ongelma on seuraava: kun laitat paidan päällesi, kangas venyy hiukan lantion kohdalta. Trikookangas pyrkii nousemaan kohtaan, jossa se ei ole venytettynä, eli ylälantiolle tai keskivartalosi kapeimpaan kohtaan, vyötärölle.
Osta siis jatkossa vaatteita, joissa kangas ei veny helmaosastaan. Jos paidan hartiaosa ja hihat sekä rinnan kohta istuvat, mutta lantio on piukka, koko on sinulle oikea mutta vaatteen malli, mitoitus tai mittasuhteet väärät. "Tasapaksun" naisen tai lapsen vartalon omaavan teinin kohdalla mainittua ongelmaa ei juuri esiinny, sillä näillä vartalo ei kapene vyötärölle kovinkaan jyrkästi.
Mikäli paita on mieluinen, ompelija voi ommella helmaan jatkopalan tai resorin, mutta silloin vatsan kohdalle voi tulla hiertävä sauma. Lisäpalakaan ei kyllä tuota nousemista täysin estä, paitsi jos pidät paidanhelmaa housuissa. Lisäksi kulut voivat nousta paidan arvoon nähden kohtuuttomiksi, kun lisäpalaan laitettava kangas sekä ompeluun käytettävän työn arvo on suurempi kuin uusi paita hm:ltä.
[/quote]
No huh huh. Kiitos sinulle kuitenkin neuvoista! :)
Eli trikoo paidan pidentäminen tai vähän mallin muuttaminen ompelijalla ei siis suoraan sanottuna auttaisi...? paljon sä ottaisit maksua tuollaisesta? kun mietin että onko se kovin iso työ?
Paita on liian pieni jos se nousee ylöspäin?
Haaroista kiinnitettävä body? Käytin joskus mutta lakkasin kun irvittiin. Mutta se oli kätevä.
[/quote]
Miksi ihmeessä irvittiin tuollaisesta asiasta??
[/quote]
[/quote]
En ainakaan läskiltä.
[/quote]
No kukahan tässä on maininnu että minä oon läski!?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:52"]
Tulee varmaan halvemmaks, teettää mittojen mukaan tehty paita siellä ompelijalla.
[/quote]
:)
Paita on pieni. Tottakai kannattaa ostaa M koko. Se on varmasti hyvä ja mukava.
Mahamakkarat ja pömpöt niitä paitoja nostaa.
Ja ne h&m:n paidat on lyhyitä. Ja kun pesee, lyhenee lisää.
Eikös cubus ja gina trikoo myy pidempiä paitoja.