Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies, lapsi ja uudet naiset

Vierailija
31.07.2021 |

Narsisti exäni on sanonut ettei voi seurustella jos ei heti esittele lasta uudelle kumppanille. 5 vuoden sisällä meidän erosta, on lapsi esitelty vähintään kolmelle. Eli kun lapsi menee isälleen (harvoin) niin tämä aika käytetään osittain siihen että mennään yöksi "isän kaverin luokse". Sitten kun tästä edellisestä erotaan niin etsimällä etsitään uutta ja alle vuoden päästä on yleensä jo seuraava joka ei taaskaan kestä.

Lapsi ei ole päättänyt vanhempien erosta, lapsi ei ole päättänyt rakastua. Mutta kaikki mitä sanon exälle hän kääntää sen niin että minä olen sekopää kun puutun hänen asioihin.
-minulle on ihan sama vaikka seurustelisi viikottain eri ihmisen kanssa, mutta minun lastani ei tarvitse esitellä kaikille, eikä varsinkaan käyttää "katso kun olen hyvä isä" mallin vuoksi, koska se ei ole totta

Suutunko aiheesta? Kuinka nopeasti teillä on esitelty lapset uusille puolisoille?

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on kenelle toinen huoltaja lapset esittelee?

Mistä te tiedätte mitä ex-tekee? Onko lasillenne,lapselle teinille : Kuulustelut heti kun saapuvat toisen vanheman luota toisen luokse?Oletetavasti! Ette ole laskeneet ex-irti itsestänne.Johtuuko kateus ex-on jatkanut elämää,te ette?

Vierailija
22/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ex-puolison elämää ja lastenhoitapaa ei voi kontrolloida. Mun ex- mies hoitaa asian niin, että kun lapset (teinit) on hänellä hoidossa niin mies hankkii jääkaapin täyteen ruokaa ja lähtee naisyhstäviensä luo. Lasten mukaan mies käy asunnollaan kerran päivässä kurkkamassa lapsia ja toteaa että "pärjäätte täällä ihan hyvin" ja lähtee omille teilleen. Mies käy kuulemma hoitovuorollana vaan nukkumassa asunnollssan yöt lasten kanssa noin klo 23-10. 

Ei sentään tuo naisiaan hoitovuorollaan asuntoonsa. Mutta viettää ajan naistensa luona eikä lastensa kanssa. Mikä sitten on parempi tai huonompi tapa?

Meidän lapset on täysin kyllästyneitä isäänsä. Ovat miehen hoidossa vuorollaan vai sen takia kun niin kuuluu olla.

Jos ovat jo teinejä niin eikö heillä ole asiassa sananvaltaa? Luulisi elämän olevan heille parempaa jos asuisivat läsnäolevan aikuisen kanssa, vaikka varmasti sinänsä pärjäävät keskenäänkin.

Kuka teini haluaa sitä että huoltaja on paikalla ja läsnä 24/7.

Teinit näyttävät siltä, että haluavat vanhempien olevan mieluummin vaikka kuussa kuin kotona. Todellisuudessa se pelkkä saatavillaolo riittää. Erityisesti minun nuorin lapseni koki, että isä oli hylännyt hänet, kun teinit olivat kotona ja isä uuden naisystävän luona. Kerran jopa jätti teinit pääsiäiseksi keskenään ja lähti Lappiin, mutta vahingossa sain tietää asiasta ja lapset lähtivät sinne minun kanssani mökille, jossa oli myös ystäväperhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Huolehdit turhaan. Isä ei vahingoita lasta vaan ehkä enemmänkin sinä, jos teet numeroa tuosta.

Vierailija
24/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet viisas äiti. Ja ajattelet lapsesi parasta. Lapset ei kiinny uusiin aikuisiin samalla tavalla, kun vanhempiinsa. Ei tuo nyt hyvältä kuulosta miten isä hoitaa asiansa. Sinunkaltaisen exän olisin halunnut elämääni joskus.

Vierailija
25/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi määrätä exän elämästä, eli suutut turhasta. Eihän tietenkään ole oke tuoda jatkuvasti vaihtuvia kumppaneita lapsen elämään, mutta asia ei siltikään sinulle kuulu, joten et voi asialle mitään jos toinen ei ymmärrä, joten jatkuva natinasi ainoastaan huonontaa välejä.

Vierailija
26/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte mitä ex-tekee? Onko lasillenne,lapselle teinille : Kuulustelut heti kun saapuvat toisen vanheman luota toisen luokse?Oletetavasti! Ette ole laskeneet ex-irti itsestänne.Johtuuko kateus ex-on jatkanut elämää,te ette?

Haha, omaan exääni en koskisi enää pitkällä tikullakaan ja hänen oma elämänsä ei minua kiinnosta, mutta niin kauan kun ne päätökset lapseeni vaikuttaa niin niin kauan olen myös asioista tietoinen. Kuulustelu on eri asia kuin kysyä lapselta "mitä teitte isän kanssa, oliko mukavaa?" johon lapsi vastaa olleensa jossain eri kaupungissa jonkun isän kaverin luona yötä ja tähän naisen nimi.

Silloin se on myös minun asiani.

Vierailija
27/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toi jonkinlaiselta eroahdistukselta kuulostaa. En mä sitä suosittelisi siirtämään lapsiin.

Vierailija
28/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet viisas äiti. Ja ajattelet lapsesi parasta. Lapset ei kiinny uusiin aikuisiin samalla tavalla, kun vanhempiinsa. Ei tuo nyt hyvältä kuulosta miten isä hoitaa asiansa. Sinunkaltaisen exän olisin halunnut elämääni joskus.

Kiitos kauniista sanoista!

Kuten aiemmin sanoinkin, että minulle on ihan sama jos ex seurustelee ja tekisi mitä tahansa, mutta päätöksiä, erityisesti noin isoja päätöksiä pitäisi tehdä lapsen parasta ajatellen. En puhuisi mitään jos lapseni ei olisi näitä uusia koskaan tavannut, koska silloin se ei ole minun asia, mutta jos vähäisestä isä-lapsiajasta menee suurin osa uusiin kumppaneihin niin sitten koen sen ongelmaksi.

Ap

Vierailija
29/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, omaan exääni en koskisi enää pitkällä tikullakaan ja hänen oma elämänsä ei minua kiinnosta, mutta niin kauan kun ne päätökset lapseeni vaikuttaa niin niin kauan olen myös asioista tietoinen. Kuulustelu on eri asia kuin kysyä lapselta "mitä teitte isän kanssa, oliko mukavaa?" johon lapsi vastaa olleensa jossain eri kaupungissa jonkun isän kaverin luona yötä ja tähän naisen nimi.

Miten se muuttuu tuossa vaiheessa sinun asiaksesi. Eikä lapsi tuossa kertonut oliko vieraassa kaupungissa isän kanssa ahdistavaa vai ei.

Vierailija
30/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toi jonkinlaiselta eroahdistukselta kuulostaa. En mä sitä suosittelisi siirtämään lapsiin.

Luitko aloitusta tai kommentteja. Ex itsessään ei minua kiinnosta eikä hänen tekemisensään, mutta jos ne meidän yhteiseen lapseen vaikuttaa niin silloin ne asiat tulevat myös minun asioikseni. Varsinkin kun taustalla on jo lapsen huonot kokemukset isän naisista.

Ap

Vierailija
31/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä rankkaa olla ex, kun tulee väistämättä nykyisen taholta leimatuksi. En puutu, enkä kysy, mutta silti tiedän, että exäni nykyinen raivoaa tekemisistäni. Yksi ongelma on raha ja omaisuus. Valitettavasti minä olin suhteessa se, jolla auto (työsuhdeauto) ja mökki (perintö, testamentissa suojattu omistusoikeus vain minulle). Talo oli puoliksi. En minä niitä exälle anna, kun ovat minun tai ei auto edes ole minun. Puhuu kuitenkin kaikille, että vein exän omaisuuden. Olivat kai olleet siellä minun mökillä minun työsuhdeautolla ja ehkä ex oli antanut ymmärtää omistavansa molemmat.

Perimmäinen ongelma on se, että uusi nainen tajuaa, ettei olekaan ensimmäinen ja ainutlaatuinen ja katkera on exän menneisyydestä.

Jättäkää meidät exät rauhaan. Minä en ole tehnyt mitään pahaa, en edes pettänyt ex-miestäni (toisin kuin mies).

Vierailija
32/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitusta tai kommentteja. Ex itsessään ei minua kiinnosta eikä hänen tekemisensään, mutta jos ne meidän yhteiseen lapseen vaikuttaa niin silloin ne asiat tulevat myös minun asioikseni. Varsinkin kun taustalla on jo lapsen huonot kokemukset isän naisista.

Ap

Onko ongelma todellisuudessa ne uudet naiset vai isän välinpitämöttömyys omia lapsia kohtaan? Totta että tuo jälkimmäinen varmasti vaikuttaa lapsiin. Ei ne uudet ihmissuhteet.

Vierailija
33/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella surullista. Olin miehen kanssa, jolla oli 3 lasta. Suhteen aikana opin kuinka 4 vuotiaasta asti nuorinta ja keskimmäistä oli raahattu milloinkin jonkun naisen luona. Vanhin oli jo sen ikäinen että jättäytyi pois näistä isän menoista. Mies olisi halunnut heti esitellä minut lapsille. Suostuin vasta 5 kuukauden kohdalla. Painotin aina meidän tavatessa, että muistaa hoitaa lasten asiat ensin ja ehdimme tavata, kun lapset äidillään. Muistutin miestä miten muistaa lapsiaan ja keksin tekemistä. Mies kiittelikin, että suhde lapsiin on parantunut aikanamme. Meille tuli ero ja 2 viikkoa eromme jälkeen lapsille on esittely uusi nainen. Tuo uusi nainen vaikuttaa epätoivoiselta, koska lähetti minulle todella ikävän viesti, kun erehdyin soittamaan miehelle, kun en tiennyt uudesta suhteesta. Toivottavasti ei ole ikävä lapsille.

Vierailija
34/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mitään exän kyttäämistä, kateutta tai haikailua. Minä en haluaisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä enää ikinä, mutta yhteisen lapsen vuoksi on vielä pakko. Ainoat asiat mihin hänen elämässään "puutun" tai kysyn, on ne asiat jotka lapseeni vaikuttaa. Eli esim parisuhteet, muutot, koska isä ottaa lapsen taas luokseen jne. Kaikki hänen muu elämä lapsen asioiden ulkopuolella ei kiinnosta minua mitenkään.

Ap

Vierailija
35/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko ongelma todellisuudessa ne uudet naiset vai isän välinpitämöttömyys omia lapsia kohtaan? Totta että tuo jälkimmäinen varmasti vaikuttaa lapsiin. Ei ne uudet ihmissuhteet.

Sekä että. Suhteet ei minua haittaa jos ne olisivat edes joskus pysyviä ja uudella kumppanilla olisi hyvä suhde lapseeni. Tuo välinpitämättömyys ja lapsi heittopussina asenne minua vaivaa kun eihän narsisti tiedä oikeasti miten vahingollinen on. Jos siis lapsi itse sanoo isälleen jotain jonka kokee pahaksi, isä tyrmää lapsen ja kääntää sen näin " Etkö kuule ole nyt vähän liioitellut asiaa, eihän se nyt näin ole mennyt ja ethän sinä noin voi tuntea jne"

Ap

Vierailija
36/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ex-puolison elämää ja lastenhoitapaa ei voi kontrolloida. Mun ex- mies hoitaa asian niin, että kun lapset (teinit) on hänellä hoidossa niin mies hankkii jääkaapin täyteen ruokaa ja lähtee naisyhstäviensä luo. Lasten mukaan mies käy asunnollaan kerran päivässä kurkkamassa lapsia ja toteaa että "pärjäätte täällä ihan hyvin" ja lähtee omille teilleen. Mies käy kuulemma hoitovuorollana vaan nukkumassa asunnollssan yöt lasten kanssa noin klo 23-10. 

Ei sentään tuo naisiaan hoitovuorollaan asuntoonsa. Mutta viettää ajan naistensa luona eikä lastensa kanssa. Mikä sitten on parempi tai huonompi tapa?

Meidän lapset on täysin kyllästyneitä isäänsä. Ovat miehen hoidossa vuorollaan vai sen takia kun niin kuuluu olla.

12vuotias voi sanoa "ei käy" EI ole pakko mennä. Edesvastuuton tyyppi kun jättää lapset yksin!

Vierailija
37/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan sanottu lapsille että meillä tapahtuvasta elämästä ei tarvitse äidille raportoida. 

Vierailija
38/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olis voinut olla minun aloitus vuosia sitten, tai ehkä vastaavan sillon teinkin. Omat lapset oli pieniä, alle kouluikäisiä, kun erottiin. Ihan jo ensimmäisillä lasten tapaamisilla exä roudasi lapset mukanaan uuden naisen luokse, ja se nainen oli siis tavattu muutaman viikon sisällä erilleen muutostamme. Sama meno jatkui seuraavan naisen kanssa, mutta ainakaan yhdelle reissulle en lapsia antanut; nainen asui kaukana, ja exä oli ajamassa sinne autolla, syyskelissä, eikä sillä ollut edes juurikaan ajokokemusta kun oli vasta kortin saanut ja satunnaisesti muiden autoilla ajanut. Itse näin sen touhun ihan mielipuolisena, eikä lastenvalvojakaan pitänyt tuota ajomatkaa hyvänä ajatuksena (niin, miksi ei voinut mennä bussilla tai junalla?). Narsisti kun oli, lasten turvallisuus ei menkinnyt sille yhtään mitään. Se oli silloin ja on edelleen itsekeskeisin paskiainen, mitä maa päällään kantaa.

Kysehän oli just siitä, että mies halus esitellä miten helvetin hyvä isä se on lapsille. Toisaalta se varmaan halusi toisen aikuisen seuraa ja tukea siihen isänä oloon. Eipä nimittäin exäkään montaa hetkeä ollut lasten kanssa yksin, aina piti saada joku perheensä jäsen siihen mukaan. Oli kuitenkin ollut vanhempainvapaalla meidän lasten kanssa, että ei sen lastenhoidon pitänyt sille ihan vierasta olla :(

Vierailija
39/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus tuosta. Isää ei selvästikään lapset kiinnosta, vaan lapsia roikotetaan pakosti mukana. Kunnollinen isä viettäisi aikaa lasten kanssa, kun kerrankin saa viettää.

Vierailija
40/193 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en itsekään ymmärtäisi vaihtuvien kumppaneiden esittelyä lapselle, mutta antamasi esimerkki ex-miehesi 2v suhteesta ei ole mielestäni enää samalla lailla vaihtuva kumppani, vaan vakiintunut suhde.

Mikä ap:n mielestä olisi sopiva aika seurustelun alusta tutustuttaa lapsi seurustelukumppaniin? Ja tietääkö ap ex-puolisona koska ex-miehen seurustelut ovat alkaneet vai luuletko uudesta seurustelusuhteesta vasta kun lapsi näkee kumppanin ensimmäisen kerran? Tiedätkö oikeasti kuinka paljon seurustelua on takana ennen sitä?