Heippa! olen saanut lapset 30v, 33v, 37v ja 43v. :)
Oma ikä nyt 49v, täytin toukokuussa. Ja 3 vanhinta lastani on tyttöjä ja nuorin on poika.
Saa tulla kyselemään mitä haluaa! :)
- Eija
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:03"]
Tullalillaillaanko teillä?
[/quote]
Mikä on tuo sana? ihan siansaksaa..
- Eija
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:08"]
No hyvä, et ole sit se joksi luulin.
[/quote]
No keneksi sä mua luulit?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:10"]
Terveitä? Hyvinkö jaksat niiden kanssa touhuta?
[/quote]
Kyllä ovat kaikki lapset onneksi terveitä. :) ja hyvin olen jaksanut heidän kanssa touhuta.
- Eija
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:11"]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti ewokiksi.
Käytkö tai oletko käynyt ensimmäisen jälkeen töissä?
[/quote]
Käyn nykyisin töissä. Olen ollut nyt työelämässä vähän päälle 3v. :) esikoisen jälkeen en ollut, keskityin kotiäitinä olemiseen. :) - Eija
Terve Eija!
Mulla lapset syntyneet kun olin 25v, 31v, 33v ja 41v. Nuorin nyt täyttää ihan kohta 4v ja itse täytin toukokuussa 45v. Mistä päin olet?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:13"]
Milloin opit ehkäisyn ?
[/quote]
Opin ehkäisyn jo teini-ikään tullessa, kun äitini opetti minulle. :)
- Eija
Pitääkö vanhempien siskojen ottaa vastuuta nuoremmasta tai nuoremmista?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:13"]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti ewokiksi.
[/quote]
Who is ewok?
- Eija
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:18"]
Terve Eija! Mulla lapset syntyneet kun olin 25v, 31v, 33v ja 41v. Nuorin nyt täyttää ihan kohta 4v ja itse täytin toukokuussa 45v. Mistä päin olet?
[/quote]
Olen Leppävirralta. :) entä itse? ja mun nuorimmainen täyttää lokakuussa 6. :) - Eija
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:22"]
Pitääkö vanhempien siskojen ottaa vastuuta nuoremmasta tai nuoremmista?
[/quote]
Kyllä. Mun mielestä sisaruuden tärkeä tehtävä on myös, että rakastaa toisia siskoja ja veljiään ja pitää niistä huolta. Etenkin isommat pienemmistä. Koska pienempien on helppo turvautua isompiin, isommat ei oikein voi pienempiin. Tietty joskus käy niin että sisaruksille sattuu niin erillaiset luonteet että eivät tule yhtään toistensa kanssa toimeen... Mutta onneksi meillä kaikki sisarukset tulee toistensa kanssa toimeen. Läheisimpiä keskenään ovat etenkin 1 ja 2 lapsi, tiedä johtuuko se sitten heidän pienestä ikäerosta vai siitä että luonteet on aika lailla toisiaan täydentävät, varmaan molemmista... :-) ja sitten kolmannen siskonsa kanssa kummatkin isosiskot tulee toimeen ihan hyvin, mutta eivät ole kuitenkaan niin läheisiä mitä 1 ja 2 lapsi ovat keskenään. 3 tyttäremme tulee taas parhaiten pikkuveljensä kanssa toimeen ja pikkuveli on taas sitten semmonen persoona että hän tulee kaikkien siskojensa kanssa oikeen hyvin toimeen ja pikkuveli on hyvin rakastettu kaikkien siskojen puolelta. :-) hänen luonteensa on meidän perheessä se tasapainottava ja kaikkien kanssa toimeen tuleva ja riitojen sopija. <3 mutta pääasiassa vanhempien tehtävä on kuitenkin huolehtia kaikista lapsistaan, ei niin että sisarukset joutuvat kuitenkaan ottamaan sen vanhemman roolin...
- Eija
[/quote]
[/quote]
Täältä unohtui laittaa vastauksen perään oma nimi. :) älkää ihmetelkö aina jos välillä unohtelen, virheitä sattuu tekevälle. :) - Eija
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:02"]
On Sinulla helppoa ku noin pitkät välit lasten synnytyksissä! :-)
[/quote]
No jokainenhan se itse päättää, minkälaisen ikäeron lapsilleen haluaa. Toisilla tietysti voi olla lapsettomuutta, eikä ikäeroa voi aina sillon määrätä... me ollaan ajateltu miehen kanssa omiemme ikien kautta mikä meille olisi paras ikä aina saada uusi lapsi (mies saman ikäinen kun minä) mutta myöskin esikoisen ja muiden lasten kautta, että mikä olisi heille otollisinta saada pikku sisarus. Minusta ei ole hyvä, jos toinen on vielä kamalan pieni kun sisko tai veli syntyy. Itse olen halunnut, että mun lapset ovat saaneet mahdollisimman pitkään pyyteetöntä rakkautta, ennen kun perheeseen syntyy toinen pikku vauva. Koska se pikkuvauva oikeasti vie kanssa aikaa. Mutta tottakai siitä kasvaa yleensä myös rakas ja tärkeä sisarus lapsille. Uskon että tälläinen kasvattaa lapsista mahdollisimman onnellisia, terveitä ja tasapainoisia. Myöskään äidin ja isän voimat eivät ole kortilla jaksamisen suhteen, kun lapsilla on pikkasen enemmän ikäeroa. Ja tottakai se rakkaus on myös pyyteetöntä lasten kasvaessa, mutta kun on uusi pieni perheessä niin sitä on hirveän vaikeata enää samalla tavalla revetä joka paikkaan ja antaa huomiota ja rakkautta... vaikka toki sitä antaa edelleen. <3
- Eija
Minusta olet viisaasti ajatellut tuon lasten ikäeron. Monet tekevät lapset perä perään mukamas leikkikaveriksi, mutta surullista on nähdä kun pieni taapero joutuu ennen aikojaan isosiskoksi tai veljeksi, kun itsekin olisi vielä pikkuinen ja huomiota vailla. Samaten vanhempien jaksaminen on kortilla, jos lapset tulevat perä perään.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi! Hienoa että olet päässyt työelämäänkin takaisin, itseltä se ei ole onnistunut kotivuosien jälkeen.