Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä ärsyttää nuo ex-alkoholistit. Jatkuvaa puhetta alkoholista edes juopot eivät puhu niin paljoa viinasta koko ajan

Vierailija
31.07.2021 |

Ja ylpeilevät miten paljon sitä onkaan tullut juotua ennen raitistumista! Rasittavia!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomattomuus on mielestäni ok, mutta jos muut sitten haluaa juoda ja vähän sekoilla, niin sen juomattoman on myös se hyväksyttävä eikä käyttäydyttävä ilkeästi tai vahingoniloisesti.

Toisaalta on niinkin, että selväpäinen tuskin haluaa kännäämistä katsoa. Humalaisen jutut ja temput ovat niin jankuttavia ja tyhmiä, että eihän niitä selvin päin halua katsella. Humalaiset ja selvät ikään kuin luonnostaan ajautuvat erikseen. 

Kyllä niitä tyyppejä on paljon, jotka tunkevat selvinpäin humalaisten mukaan, koska eivät osaa olla yksin. Ikävää on, että osa näistä sitten alkaa kommentoida tai moralisoida känniläisten sanomisia tai tekemisiä jälkeenpäin, vaikka se ei kuulu yleensä "käytöskoodiin". 

Onko känni sitten joku oikeutus sanoa tai tehdä ihan mitä sattuu? Jos kännissä tekee vaikka loukkaavia tekoja tai puhuu loukkaavalla tavalla, niin eikö siitä saa myöhemmin huomauttaa?

Ei, kännissä ei tarvitse automaattisesti loukata ketään, mutta silloin voi esimerkiksi puhua avoimesti omista asioistaan, ihastuksistaan ja sen sellaisesta. Kun kaikki on kännissä, se mielletään asiaan kuuluvaksi läpäksi, jota ei sitten muistella selvinpäin ellei asianosainen halua. Nämä selvinpäin porukassa olevat saattavat joskus käsittää jutut väärin ja levitellä näitä asioita ja olla muutenkin moralisoimassa, jos joku nyt vaikka pusuttelee jonkun puolitutun kanssa. Se ei ole mielestäni asiallista, koska mikä helvetin moraalinvartija sellainen luulee olevansa? Ikävin luku on nämä inhotukset, jotka eivät juo siksi koska itse sekoilevat eniten, mutta ovat ilkeitä ja odottavat että muut sanovat tai tekevät jotakin, jota voi levitellä eteenpäin.

Vierailija
42/42 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ihminen ahdistuu kun toinen ei juokaan. Alkas se tuputus ja "kai sä nyt yhden voit ottaa" jne. Juomattomuus tuntuu olevan suorastaan henkilökohtainen loukkaus. Mikä sen aiheuttaa? Syyllisyys omasta juomisesta? Turhaa, mua ei kiinnosta kuin oma juomattomuuteni. Jotkut tuo selvästi esiin, että ajattelevat mun moralisoivan muita sillä kun en ota. En edelleenkään, se tulee sinusta itsestä, se tunne.

Täytyy myöntää, että toisinaan rasittaa ja ei jaksais osallistua sosiaaliseen elämään tuon takia. Mutta erottuupahan oikeat ystävät, ne, jotka tykkää minusta tälläisenä kuin oon.

Tuputtaminen on tosiaan outoa. En juo itse lainkaan alkoholia ja tämän kaikki läheiset tietää. Silti esim. syntymäpäivinä saan useamman pullon kuohuvaa lahjaksi (alkohollista siis). Menee toki tarjoiluun heille ja ehkäpä se onkin se syy miksi tuovat, mene ja tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla