Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukuun naitu pilannut perhesuhteenne?

Vierailija
13.08.2014 |

Miniä taikka lanko siis? Jos, niin miten. :)

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:25"]Minä olen laittanut välit poikki appivanhempiin. Vuosia sitten ilmoittivat ensimmäinen kerran etten ole heidän pojalleen sopiva vaimo. Ollaan naimisissa oltu pian 10 vuotta. Viimeksi juhannuksena kysyivät mieheltä koska aikoo viisastua ja jättää. Appiukko on pahemman luokan narsisti. Oma isäni oli myös, enkä pilaa elämääni toisen takia. Mies ymmärtää tämän. Pitää yhteyttä perheeseensä ja säännöllisesti käyvät lasten kanssa kylässä. On viimeaikoina alkanut lasten suusta kuulumaan kotiin kaikki mitä minusta puhutaan. Haukkuvat lapsille ja uhkaavat jättää miehen perinnöttömäksi.. Alkaa palaa hermo!

[/quote]

Kamalaa! :(

Vierailija
162/192 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:46"]

Tässä on tämä naisten syyllistys jälleen: kun mies saa elämäänsä muutakin sisältöä (naisen ja lapset) ja on niin saamaton, ettei jaksa enää pitää suhteitaan sukuun kunnossa, käly on paska :D

[/quote]

Oma perhe on aina se oma perhe ja pitäisi mennä tyttöystävän ja jopa vaimon edelle. On se oikeasti aika surullista, kun on koko suku yhdessä vietetty joulut ja muut juhlapyhät ja sitten menetät yhtäkkiä veljen jollekin tuntemattomalle akalle, joka haluaa heidän perheen lähtevän joulun pyhinä ulkomaille ja veli lähtee kilttina hernepussina mukana, kun on ihan vaimonsa tohvelin pohjassa.

[/quote]

Se vaimo ja mahdolliset lapset ovat oma perhe. Tuskin kenenkään vanhemmat ovat vauvasta asti yhdessä olleet, joten hekin ovat jostain perheistä ja he tekivät oman perheen, joka on tärkein heille. Samoin miehille tärkein on se itse luotu perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:03"]niin eli kälyyn tarkoitin siis myös tietenkin..

kälyt eli miniät usein eristävät veljen/pojan lapsuudenperheestään.. tuttu juttu...

ja sitten alkaa se pelkkä v ttuilu ja peeloilu.. ja omasta ennen rakkaasta veljestäkään ei näy enää jälkeäkään, kun pirttihirmu on hiipinyt sen syövereihin. jos meinaa haluta keksiä, ei saa olla tekemisissä omaan siskoon/äitiin ja sitä rataa. ;) näinhän se muuten menee.

[/quote]

Luulen, että minustakin ajatellaan näin mieheni perheessä. Totuus on kuitenkin, että mieheni itse haluaa nähdä heitä vain harvoin, johtuen heidän käytöksestään. Muuta sukuaan tapaa useammin. Mieheni on hyvin vahvatahtoinen ja itsevarma, joten en edes pystyisi häntä estämään tekemästä mitä itse haluaa.

[/quote]

ja ihan todennäköisesti sinun siivittämänä ajattelee näin, mikäli suhteet ennen sinun sukuun tuloa olivat kunnossa.. oletkos ajatellut ;)

lassukkamiehet alkaa orjailemaan vaimonsa antipatioita, vaikka ennen omaa perhettään rakastivatkin. siis sitä alkuperäistä.

[/quote]

Mielestäni tuossa viestissä todettiin, ettei mies ole lassukka. Vai onko se niin vaikea käsittää, että myös lapsuudenaikainen perhe voi toimia väärin?

Vierailija
164/192 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:03"]niin eli kälyyn tarkoitin siis myös tietenkin..

kälyt eli miniät usein eristävät veljen/pojan lapsuudenperheestään.. tuttu juttu...

ja sitten alkaa se pelkkä v ttuilu ja peeloilu.. ja omasta ennen rakkaasta veljestäkään ei näy enää jälkeäkään, kun pirttihirmu on hiipinyt sen syövereihin. jos meinaa haluta keksiä, ei saa olla tekemisissä omaan siskoon/äitiin ja sitä rataa. ;) näinhän se muuten menee.

[/quote]

Luulen, että minustakin ajatellaan näin mieheni perheessä. Totuus on kuitenkin, että mieheni itse haluaa nähdä heitä vain harvoin, johtuen heidän käytöksestään. Muuta sukuaan tapaa useammin. Mieheni on hyvin vahvatahtoinen ja itsevarma, joten en edes pystyisi häntä estämään tekemästä mitä itse haluaa.

[/quote]

ja ihan todennäköisesti sinun siivittämänä ajattelee näin, mikäli suhteet ennen sinun sukuun tuloa olivat kunnossa.. oletkos ajatellut ;)

lassukkamiehet alkaa orjailemaan vaimonsa antipatioita, vaikka ennen omaa perhettään rakastivatkin. siis sitä alkuperäistä.

[/quote]

Mieheni ei ole lassukka eivätkä hänen välinsä perheeseensä olleet täysin kunnossa ennen minua. Mutta ei minun tarvitse saada sinua uskomaan sitä.

Ihmettelen kyllä näitä rakastavia siskoja, jotka täällä haukkuvat sekä veljien vaimot että ne rakkaat veljensä. Itselleni ei tulisi mieleenikään haukkua (edes nimettömänä) sisaruksiani tai heidän puolisoitaan. En kyllä hauku miehenikään sisaruksia.

Vierailija
165/192 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:57"]yli 1000 lukijaa ja joku luulee, että yksi kirjoittaja xD reps

[/quote]

Sinut ainakin tunnistaa todella monesta viestistä.

Vierailija
166/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
167/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuun naitu??? Ai se ihminen ostettiin koko suvun riemuksi ja nautinnoksi? Eiköhän se pariskunta mennyt ihan keskenään naimisiin, eikä koko loppu suvun kanssa lupautunut elämään niin myötä- kuin vastoinkäymisissä? Miksi pariskunta ei saisi olla omissa oloissaan, ja yhteyksissä niihin ihmisiin, joista tykkää? Ehkäpä te koko loppu suku olette niin ärsyttäviä, ettei teitä halua katsella edes se oman sukunne jäsen?

Vierailija
168/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hauskoja. Aina pahat tyttöystävät pakottaa miehensä, sen tahdottoman munakkeen, katkaisemaan välit nii-in ihanaan sukuun.

Mun anoppi on varmasti samaa mieltä. Tosin minä en millään tavoin rajoita miehen menoja (ja mies on aikuinen, eikä olisi rajoitettavissakaan). Olen vaan ilmeisesti parempaa seuraa kun suku, toki se pitää laskea minun syykseni. Mies päättää ajankäyttönsä ihan itse, kyllä ehtii tehdä asioita joita hän nauttii. Tiivis yhteydenpito sukuun ei ilmeisesti ole sitä, mutta minulla ei ole asiaan mitään vaikutusta.

Nyt kun omalla tyttärellä aikaa menee lähinnä poikaystävän kanssa, minusta se on vaan hyvä ja kannatettava asia, kuuluu kasvamiseen ja siihen, että hän aikanaan perustaa oman perheensä. Enkä tule yhtään valittamaan, että voi kun hän ei enää halua viettää sukujouluja ja vastaavia, vaan elävät omaa elämäänsä. Toki välillä käyvät, mutta ihan omassa tahdissaan.

Vierailija
169/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep

Kaivoit sitten yli 4 vuotta vanhan ketjun esiin, ja kommentoit vaan että Jep??? Vi*un talipää!

Vierailija
170/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kamalaa, jos ei veli pariuduttuaan laitakaan sisaruksiaan ykköstilalle, varsinkin aiemmin poikamiehenä ollut ei enää ostele sisarusten lapsille kalliita lahjoja, ehdi auttaa korjaushommissa jne.

Vierailija
171/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen vaimo, on pilannut liian paljon.

Narsisti. Manipuloija.

Vierailija
172/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei pidä naida sukuun kuulumattomia.

Serkut on herkkuja, pikkuserkut menettelee.

Vierailija
173/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Näkeehän sen tosiaanmtuosta kate vs meghan asetelmastakin miaaä,toinen miniä lähentää veljiään ja pwrheen yhteenkuuluvuutta ja arvostaa heidän tradioitaanmja taas tämä opportunistimduunaritaustainen meghan joka haluaa caan tuoda omaa itseeän ja ihaatuttavuuttaan eaiin tiputellen ihmiset poismsitä mukaamkun eivät paövele päämääriään. Ettää on erojasukuunnnaiduilla ja siinä miten otetaan huomioon muutkin.

Vierailija
174/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Mefhan on hyvä esimerkki joka tuomdisharmoniaa ennen hycin lömpimiin vwljeakälyauhteisiin. Sillä pääosaaaa on vain me again meghan. Tollainen tuli meidänkin aukuun ja välit poikki joka suuntaan. Koskameimkäy miniälle miehen alkuperäinen suku.. Kate taas käyttäytyy kunnioittavasti janhuomioiden muutkin. Iso ero.

Vierailija
175/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo tai miehen veljen vaimo on aina se tyranni, mitä näistä ketjun viesteistä voi päätellä!

Olen itsekin se, joka ei missään nimessä mene miehen sukua 100 kilometriä lähemmäs. En ole silti KOSKAAN kieltänyt häntä menemästä! Mutta ei mene. Suhteen alussa ihmettelin useamman vuoden, miksei pidä yhteyttä perheeseensä. Koska HÄN EI HALUA olla missään tekemisissä heidän kanssaan! Sai vain minusta hyvän syyn.

Aluksi yritin olla perheen suhteen avoimin mielin, mutta minun haukkumiseni, päin naamaa ladellut veetuilut ym. kyllä vähitellen söi fiilistä. Kamelin selän katkaisi miehen veli, joka haukkui minut omissa häissäni kavereilleni. Ok, jos ei minusta tykkää niin fain, mutta se, että kertoo mielipiteensä julki tuollaisessa tilaisuudessa, johon minä hänet kutsuin? Juu ei! Selitys asiaan, että se nyt on hänen MIELIPITEENSÄ.

Epäilenpä, että näissäkin tämän ketjun viesteissä miesten siskot ovat niiiin tyytyväisiä omiin tapoihinsa, etteivät pysty käsittämään, miltä ne ulkopuolisille näyttää. Plus veljensä ovat niin tossukoita, että heidän itsensä toivoma ero lapsuuden perheestä vieritetään rauhassa uuden naisen niskaan. Ei miestä, joka perhettään rakastaa, noin vaan siitä eroteta!

Vierailija
176/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja veljellä vuosi ikäeroa ja aika vaihtelevasti ollaan yhteyksissä.

Viimeksi olen varmaan veljeni luona kyläillyt vuosi sitten.

Harmi kun ei ole naimisissa niin ei ole ketä syyttää ja on vain pakko todeta, että voisin itse yrittää aktiivisemmin pitää yhteyttä.

Välillä kannattaa nimittäin katsoa omalta osin peiliin ennenkuin vetelee teorioita hatusta.

Vierailija
177/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole yhteyksissä omaan perheeseensä vaikka kannustan häntä olemaan.

Ei vaan kestä lapsuuden perhettään, jossa nuorempi sisko saa kaiken hopeavadilla.

Mutta veikkaan, että minusta varmasti puhutaan samaan sävyyn, että minä estän yhteydenpidon.

Eikä se minua kiinnosta, koska en jaksa enää kannustaa miestä kyläilyyn ja yhteydenpitoon, kun siitä ei seuraa kuin miehen järjetön v*ttuuntuminen.

Vierailija
178/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme eri paikkakunnalla usean sadan kilometrin päässä miehen vanhemmista ja aikuisista perheellisistä sisaruksista. Minun sukuni asuu taas huomattavasti lähempänä. Me olemme kuulleet syyllistämistä siitä, kun käymme niin harvoin kyläilemässä miehen kotipaikkakunnalla ja veikkaan, että minua pidetään syyllisenä tähän. Ainut vaan, että miehen vanhemmat eivät ole käyneet kertaakaan (!) meillä ja sisaruksetkin vain yhden kerran. Miksi meidän pitää aina liikkua siihen suuntaan eikä sukulaiset käy koskaan meillä? Meidän täytyy kerralla käyttää kesälomastamme viikko miehen suvun nurkissa pyörimiseen tai ajaa perjantaina töiden jälkeen monta tuntia ja monta sataa kilometriä ja sunnutai-iltana takaisin ihan vain siksi, että koko suku asuu samalla suunnalla ja on helpompaa, että vain yksi perhe matkustaa. Ei ihme, että tapaamiset ovat vähentyneet, jos ainoastaan meidän perheen pitäisi nähdä tuntien matkustamisen ja kotoa poissa olemisen vaiva.

Usein näyttää menevän näin että pariskunta muuttaa lähelle naisen perhettä ja kauas miehen perheestä. Olen sitä mieltä että se joka saa pitkän välimatkan aikaan on itse velvollinen kyläilemään, itsehän kun on päättänyt muuttaa kauas.

Vierailija
179/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taas todella hyvät välit veljeni vaimoon, jopa paremmat, kuin veljeeni. Vaimo käy usein kylässä lapsiensa kanssa, mutta veli ei tule mukaan, koska ei häntä vaan kuulemma kiinnosta :D myös äitimme käy kaikki kuulumiset ja keskustelut vaimon kanssa, ei oman poikansa.

Veljeni on aina ollut vähän "mörökölli" ja sellainen omassa rauhassa viihtyvä, mutta tässä muutaman vuoden sisällä hänestä on tullut ihan hälläväliä lapsuuden perhettään kohtaan. Kuitenkin on onneksi hyvä aviomies ja isä, sen tiedän.

Eli ei se vika todellakaan aina ole siinä miniässä pelkästään, uskoisin näin...

Vierailija
180/192 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termi "sukuun naitu" käytettynä ilmaisuna jo kertoo että kyseisessä suvussa pidetään itseään muita parempana väkenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi