Vanhempi nukkuu olohuoneessa, mihin omat "lelut"
Niin ettei kaiken penkovat isommat lapset löydä niitä?
Kommentit (20)
Kasvata ne lapsesi mikäli ne on isoja.
Tulipa mieleen tarina teini-iästä. Olin silloisen poikaystävän luona yötä lähiökerrostalossa. Makuuhuoneita 2 ja lapsia 3. Nuorimmat samassa huoneessa, vanhimmalla oma huone. Äiti nukkui olohuoneessa retkisängyssä. Hänelle tuli meille entuudestaan tuntematon mies seuraksi. Jäi heti yöksi. Keskellä yötä, kun kävimme keittiössä juomassa, näimme ja kuulimme miten nämä kaksi toimittivat sitä kauneinta siinä retkisängyssä jouset natisten.
Tuli vain tästä aloituksesta mieleen tämä tilanne ja loin jo mielikuvat mieleeni.
Yöpöydän laatikkoon, kylppärin kaappiin, keittiöön, sängyn alle laatikkoon.
Ehkä tärkeintä tässä on se, että sun täytyy opettaa, ettei toisten tavaroille mennä., eikä kaappeja kolata esim. keittiössä ilman lupaa.
Kiitos tuosta lukkolaatikko vinkistä. Pitää hankkia. Yksi ongelma tosin on tässä se, että vaatekaappi on teinin huoneessa. Ja lelut pitäisi sieltä hiipparoida hakemaan yön tai aamun rauhallisina tunteina kun muut nukkuu.
Mutta, voisihan sen laatikon sijoittaa muuallekkin kun vaatekaappiin. Jos olisi oikein nätti, niin vaikka yöpöydäksi itselle, tai sängyn alle.
Älä hommaa leluja jos et niille säilytyspaikkaa keksi.
Vierailija kirjoitti:
Yöpöydän laatikkoon, kylppärin kaappiin, keittiöön, sängyn alle laatikkoon.
Ehkä tärkeintä tässä on se, että sun täytyy opettaa, ettei toisten tavaroille mennä., eikä kaappeja kolata esim. keittiössä ilman lupaa.
Olisipa aika outoa jos teini ei saisi kotona käyttää keittiön kaappeja ilman lupaa tai etsiä niistä esim. Leivontaan käytettäviä tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa mieleen tarina teini-iästä. Olin silloisen poikaystävän luona yötä lähiökerrostalossa. Makuuhuoneita 2 ja lapsia 3. Nuorimmat samassa huoneessa, vanhimmalla oma huone. Äiti nukkui olohuoneessa retkisängyssä. Hänelle tuli meille entuudestaan tuntematon mies seuraksi. Jäi heti yöksi. Keskellä yötä, kun kävimme keittiössä juomassa, näimme ja kuulimme miten nämä kaksi toimittivat sitä kauneinta siinä retkisängyssä jouset natisten.
Tuli vain tästä aloituksesta mieleen tämä tilanne ja loin jo mielikuvat mieleeni.
Voisi tietysti kysyä että mitä te kaksi hommailitte??
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tuosta lukkolaatikko vinkistä. Pitää hankkia. Yksi ongelma tosin on tässä se, että vaatekaappi on teinin huoneessa. Ja lelut pitäisi sieltä hiipparoida hakemaan yön tai aamun rauhallisina tunteina kun muut nukkuu.
Mutta, voisihan sen laatikon sijoittaa muuallekkin kun vaatekaappiin. Jos olisi oikein nätti, niin vaikka yöpöydäksi itselle, tai sängyn alle.
Yölläkö sinä siellä salaa hiippailet? Hävettääkö??
Osta joku hieno lasidildo, jonka voi laittaa vitriiniin esille. Jos joku ihmettelee, sano, että sait lahjaksi posliiniesineitä keräilevältä isomummolta ja esitä, ettet tiedä mihin tarkoitukseen sitä oikeasti käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vessaan.
Minustakin outo kasvatustyyli kieltää lapsia käymästä kodin kaapeilla. Toki jokaisella voi olla oma henkilökohtainen tila/kaappi/laatikko tms mihin muilla ei ole asiaa. Muuten en pidä tästä ajatuksesta. Ex aina huusi lapsille tämä on minun koti, täällä te ette koske... ja loppuun millon mikäkin mikä oli lapsilta kielletty. Onhan se koti myös lasten koti. Ja on kamalaa, jos oot kotonasi vähännkuin toisen vieraana, oman vanhempasi. Itse asuin jonkun aikaa saman ex:n omistamassa talossa, kunnes hommattiin yhteinen. Ja sieltä oli minua monesti häätämässä että ala häipyä, tämä on mun talo! Vaikka meillä oli pienet lapset silloin. Tästä syystä ehdottomasti halusin seuraavan talon yhteisomistukseen. Tosin, viisaampi olisi ollut erota jo silloin. Olisi kaikki säästytty paljolta harmilta.
No, nyt lähti sivuraiteille. Kiitos hyvistä vinkeistä.
Häkkivarastoon jos kerrostalossa asutte. Tuskin lapset sinne menee penkomaan tavaroita. Piilota vaikka takin taskuun käytön jälkeen jos ei jaksa heti viedä takaisin käytön jälkeen.
Meinaat sitten siellä sohvalla hoidella itsesi ja suurin huolen aihe on missä säilytät lelujasi? Enemmänkin miettisin jos lapset tulevat olkkariin ja näkee sinut runkkailemassa.
Roskalavalle, terve ihminen ei mitään "leluja" tarvitse. Pitäisi moinen saasta kieltää, haloo päättäjät!
Hanki isompi asunto. Ei kukaan halua nukkua olohuoneessa, ankeaa.
Vinkkejä vastaanotetaan.