Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounasvinkkejä työpaikalle?

Vierailija
13.08.2014 |

Kaipaisin vinkkejä lounaisiin työpaikalle. Meillä on täällä liesi ja uuni sekä mikro. Kattiloita ja paistinpannuja löytyy mutta uunivuokaa ei. Vieressä on kauppa josta voin hakea raaka-aineita. Kotoa en voi tuoda mitään. Mausteita ei ole kuin suola, toki jotain voin ostaa lisää mutta en mitään hirveän suurta arsenaalia. Ruuan pitäisi olla noin 10-15 minuutissa valmistettavaa.

Mitä tekisitte?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltäkin saa varmasti uunivuoan halvalla, jos keltään ei liikene. Laita erilaisia lämpimiä leipiä, niitä ei edes jaksa montaa syödä kerralla eli tulee halvaksi.

Vierailija
22/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:30"]Kyllä sitä asioista voi tehdä vaikeita. Meillä parhaimmillaan 12h päiviä ilman oikeaa ruokatuntia ja toinen tuskailee mitä kokkais töissä perunoiden keiton ohella! Ja mikään ei kelpaa, kun on hankala kuljetta, en syö sitä koska ja en pakasta koska enkä ainakaan tee valmiiksi siksi jotta että vittu!

[/quote]Perunoista en ole puhunut mitään. Ja tämähän ei ole mikään ongelma, kyselin vaan vinkkejä. Sulla taitaa jotain ongelmia olla kun noin hermostut. Ota iisisti :)

Ap

[/quote]

Aa, sori, se olikin toinen, jolla on työpäivänä aikaa paistella silakoita ja keittää pottuja. Mutta en siltikään ymmärrä ongelmaa. Miksi et voi yksinkertaisesti tehdä salaatin kotona, veivata sen repussa bussiin, josta taas veivaat sen töihin jääkaappiin? Miksi!? Ja kui helvetin pitkä ruokatauko sulla ees on? Kai se sentään on palkallinen. (Yrittäjät ja esimiehet tuskin noin yksinkertaisia ja avuttomia) Kyllä nyt vaan kuulostaa siltä, että oot just saanut uuden työpaikan lehtimyyjänä ja haluat mainostaa ja hehkuttaa uutta "virkaa" ja hyvin varusteltua taukotilaa/neukkaria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta se ei petä koskaan! Ap kyseleee vinkkejä ja varsinaiseen kysymykseen vastaamisen sijaan aletaan kertoa ap:lle, että hänen toimintapansa on totaalisen väärä ja älytön ja kerrotaan tärkeänä kuinka vastaaja itse toimii. Sitähän tässä kysyttiinkin tosiaan.

t.  Omia eväitä töihin roudaileva, joka ei käsitä miksei ap saisi kokata töissä, jos niin haluaa

Vierailija
24/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:24"]Tai sitten teet ap kotona ruokia ja laitat annoksina pakkaseen. Töihin lähtiessä heität pakkasesta jäisen ruokarasian laukkuun (pussissa tai sanomalehteen käärittynä ettei sulaessa kastele laukun sisältöä) ja laitat osittain sulaneen rasian töissä jääkaappiin. Sitten ruokiksella lämmität.

[/quote]Kiitos mutta ei kiitos. Monet pakastetut ruuat menevät koostumukseltaan epämiellyttäviksi.

Ap

[/quote]

Älä syö mitään kun tunnut olevan todella nirso. Ole syömäti niin ei tartte kantaa mitään!

Vierailija
25/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perustaa lounaskerho muutaman työkaverin kanssa, joita sattuisi kiinnostamaan ja jotka tekevät hyvää ruokaa. Esim. viiden porukassa jokainen kokkaa kaikille kerran viikossa.

Vierailija
26/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:58"]Palsta se ei petä koskaan! Ap kyseleee vinkkejä ja varsinaiseen kysymykseen vastaamisen sijaan aletaan kertoa ap:lle, että hänen toimintapansa on totaalisen väärä ja älytön ja kerrotaan tärkeänä kuinka vastaaja itse toimii. Sitähän tässä kysyttiinkin tosiaan.

t.  Omia eväitä töihin roudaileva, joka ei käsitä miksei ap saisi kokata töissä, jos niin haluaa

[/quote]Kiitos tuesta :) En ymmärrä minäkään mikä ongelma tästä nyt tuli mutta toisaalta, itsepä laitoin aloituksen aaveelle joten kerjäsin verta nenästäni :)

Ap

Vierailija
27/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:30"]Kyllä sitä asioista voi tehdä vaikeita. Meillä parhaimmillaan 12h päiviä ilman oikeaa ruokatuntia ja toinen tuskailee mitä kokkais töissä perunoiden keiton ohella! Ja mikään ei kelpaa, kun on hankala kuljetta, en syö sitä koska ja en pakasta koska enkä ainakaan tee valmiiksi siksi jotta että vittu!

[/quote]Perunoista en ole puhunut mitään. Ja tämähän ei ole mikään ongelma, kyselin vaan vinkkejä. Sulla taitaa jotain ongelmia olla kun noin hermostut. Ota iisisti :)

Ap

[/quote]

Aa, sori, se olikin toinen, jolla on työpäivänä aikaa paistella silakoita ja keittää pottuja. Mutta en siltikään ymmärrä ongelmaa. Miksi et voi yksinkertaisesti tehdä salaatin kotona, veivata sen repussa bussiin, josta taas veivaat sen töihin jääkaappiin? Miksi!? Ja kui helvetin pitkä ruokatauko sulla ees on? Kai se sentään on palkallinen. (Yrittäjät ja esimiehet tuskin noin yksinkertaisia ja avuttomia) Kyllä nyt vaan kuulostaa siltä, että oot just saanut uuden työpaikan lehtimyyjänä ja haluat mainostaa ja hehkuttaa uutta "virkaa" ja hyvin varusteltua taukotilaa/neukkaria

[/quote]

Tällä palstalla ei enää voi edes puhua rivien välistä lukemisesta. Tuo juttu oli jo kokonaan eri tarinasta :)

Ei, minulla ei ole uutta työpaikkaa, enkä ole lehtimyyjä. Ja ei, meidän taukotilamme ei ole erityisen hyvin varusteltu. Joo, ruuanlaittovälineet löytyy mutta keittiö on pieni, lattia nuhruinen ja kaikki astiat Ikeasta :) En tee salaattia kotona koska se pitäisi tehdä jo edellisenä iltana ja lisäksi on se säilyvyysongelma josta jo sanoinkin, eli pitäisi saada ainakin proteiinit kylmään matkan ajaksi. Siispä teen salaattini töissä ja se onkin ihan helppoa enkä siihen kaipaa erityistä apua. Ajattelin, että täällä olisi ideoitu helppoja nopeita lämpimiä ruokia.

Vinkkejä muutamilta sainkin, kiitos niistä! En olisi muistanut sitä sauvasekoitinta jos ei joku olisi marjoista puhunut (ja ei, edelleen ei ole hyvinvarusteltu keittiö vaan yksi työkaveri toi sen muuttonsa aikana pois kuljeksimasta. En tiedä toimiiko se edes), ja se perunamunakas oli mainio idea. Kananmunat säilyvät pitkään ja perunoita voi ostaa vaikka yhden kerrallaan. Wokkeja voisin myös harkita, jos löydän sopivia maustetahnoja jotka säilyvät tarpeeksi kauan (ei niitä wokkeja viitsi joka päivä tehdä).

Niin, ja ruokataukoni kestää tunnin. Virallisesti puoli tuntia, mutta yrityksen käytäntönä on ollut tunnin ruokatauko joka portaalla.

ap

Vierailija
28/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Ensinnäkin, meillä on ihan hyvä liesituuletin, ja muutkin kyllä kokkailevat, joten se ei ole mikään ongelma. Enkä ole tekemässä mitään kaaliruokia..

En voi tuoda kotoa ruokaa, koska työmatkani on niin pitkä, että ruoka ei säily ilman kylmälaukkua. Kuljen osan matkasta pyörällä, joten ei ole kovin kätevää kantaa ruokia mukana, kun kauppa on vieressä.

Eineksiä en halua syödä, koska ne eivät maistu miltään, niissä on runsaasti lisäaineita ja ne ovat kalliita.

Pakastin löytyy, ja olenkin pakastanut jämäruokia ja käytellyt uudestan.

TÄllä hetkellä olen tehnyt lähinnä salaatteja ja paistanut esimerkiksi jotain lihaa siihen viereen.

ap

Vierailija
29/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljetin vuosikaudet ruoat töihin. Milloin pyörällä, milloin bussilla. Mitään kunnollista ruokapaikkaa ei löytynyt työpaikan lähettyviltä.

Ei se pieni Orthex-rasia paljon tilaa vienyt repussa tai laukussa. Mukana useimmiten itse tehtyä esim. erilaisia kylmiä salaatteja (pasta-, kreikkalainen ym), lasagnea, keittoja (pakastettuna) jne.

Kaupasta saa nykyään vaikka mitä eineksiä, jos ne vain kelpaa. Keittoja taitaa olla kymmeniä, laatikoita, pizzoja ym. Useimmat valmistuvat joutuisasti mikrossa. Kaupoojen tiskeiltäkin saa vaikka mitä lämmitettäviä ruokia tai täytettyjä patonkeja.

Vaikea keksiä mitään kunnollista ruokaa, joka valmistuu tuossa ajassa.

Tulee mieleen esim.

*Pastaa, nakkeja, paistettu muna.

*Pinaattilettuja ja hilloa ja jotakin muuta?

*Pastaa tonnikala-tomaattikastikkeen kera.

*Pastaa meetwursti-tomaattikastikkeen kera. Voisi nopeuttaa esim. käyttämällä kastikkeessa kuivattua sipulia.

*Pariisinperunat ja broilerifile.

*Nuudeleita, jotakin (valmis)kastiketta ja broilerifilettä.

*Porsaan filepihvi ja pariisinperunat tai esim. perunapihvejä (taitaa niillä olla jokin hienompikin nimi).

Vierailija
30/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sushi ja salaatit kylästyttävät, tee missio aitoon skandiperinteeseen:

http://scandinavianfood.about.com/od/holidayscelebrations/tp/summersmorgasbord.htm

Pastaruoat syntyvät myös nopeasti, mutta on sääli tehdä hyvä pasta vaan yhdelle- ehkä voisit ehdottaa kokkausvuoroja työkavereiden kanssa? 

Vierailija
31/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:21"]

Minä kuljetin vuosikaudet ruoat töihin. Milloin pyörällä, milloin bussilla. Mitään kunnollista ruokapaikkaa ei löytynyt työpaikan lähettyviltä.

Ei se pieni Orthex-rasia paljon tilaa vienyt repussa tai laukussa. Mukana useimmiten itse tehtyä esim. erilaisia kylmiä salaatteja (pasta-, kreikkalainen ym), lasagnea, keittoja (pakastettuna) jne.

Kaupasta saa nykyään vaikka mitä eineksiä, jos ne vain kelpaa. Keittoja taitaa olla kymmeniä, laatikoita, pizzoja ym. Useimmat valmistuvat joutuisasti mikrossa. Kaupoojen tiskeiltäkin saa vaikka mitä lämmitettäviä ruokia tai täytettyjä patonkeja.

Vaikea keksiä mitään kunnollista ruokaa, joka valmistuu tuossa ajassa.

Tulee mieleen esim.

*Pastaa, nakkeja, paistettu muna.

*Pinaattilettuja ja hilloa ja jotakin muuta?

*Pastaa tonnikala-tomaattikastikkeen kera.

*Pastaa meetwursti-tomaattikastikkeen kera. Voisi nopeuttaa esim. käyttämällä kastikkeessa kuivattua sipulia.

*Pariisinperunat ja broilerifile.

*Nuudeleita, jotakin (valmis)kastiketta ja broilerifilettä.

*Porsaan filepihvi ja pariisinperunat tai esim. perunapihvejä (taitaa niillä olla jokin hienompikin nimi).

[/quote]

Kiitos näistä vinkeistä, hyvinkin toteuttamiskelpoisia! Pastajuttuja olen suunnitellutkin, mutta niissä se maustaminen on ollut vähän ongelma. Tonnikalaa saa kyllä valmiissa maustekastikkeissa, joten etenkin tuo tonnikala-tomaattikastike voisi toimia, ja saa helposti eri versioita.

Aamulla työmatkani kestää niin kauan, etten halua pitää ruokia lämpimässä. Siksi kokkailen mieluummin töissä koska siihen on mahdollisuus.

Ap

Vierailija
32/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä vinkkejä, joita ei todellakaan tulisi itse ajatelleeksi ;)

http://www.vauva.fi/keskustelu/4205731/ketju/erikoisinta_mita_olet_nahnyt_tyokaverillasi_evaina

Vierailija
33/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:33"]

Kiitos vastauksista.

Ensinnäkin, meillä on ihan hyvä liesituuletin, ja muutkin kyllä kokkailevat, joten se ei ole mikään ongelma. Enkä ole tekemässä mitään kaaliruokia..

En voi tuoda kotoa ruokaa, koska työmatkani on niin pitkä, että ruoka ei säily ilman kylmälaukkua. Kuljen osan matkasta pyörällä, joten ei ole kovin kätevää kantaa ruokia mukana, kun kauppa on vieressä.

Eineksiä en halua syödä, koska ne eivät maistu miltään, niissä on runsaasti lisäaineita ja ne ovat kalliita.

TÄllä hetkellä olen tehnyt lähinnä salaatteja ja paistanut esimerkiksi jotain lihaa siihen viereen.

ap

[/quote]

Kylmälaukku ei ole pakollinen, kääräise eväsboksi sanomalehteen kylmäkallen kanssa.

Vierailija
34/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:49"]

Kiitos vastauksista.

ap

[/quote]

Kylmälaukku ei ole pakollinen, kääräise eväsboksi sanomalehteen kylmäkallen kanssa.

[/quote]

Joo toki varmaan noinkin onnistuu, mutta on epäkäytännöllistä ja hankalaa kantaa mukanaan eväitä tuota matkaa mikä minulla on. Poljen siis ensin pyörällä pari kilsaa, sitten kuljen bussilla ja sitten taas poljen pyörällä. Mielellään otan mukaan niin vähän kantamuksia kuin mahdollista.

ap

Vierailija
35/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä valmiskastike esim. porsaalle ja broilerille on hapanimeläkastike (esim. Pirkan), jota saa pienissä ja suuremmissa pulloissa.

Niiden seuraksi voisi keittää vaikka parsa- tai kukkakaalta ja lisäksi kurkkua ja tomaattia.

Nro 39 taas

Vierailija
36/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

ap

[/quote]

Tekosyitä. Reppu selkään ja sinne eväsrasiat kylmäkallejen kanssa. Eikä ne oikeesti pilaannu ilman kallejakaan. Tuskin sentään tuntikausia pyöräilet. Ja kyllä, itse pyöräilen töihin eväiden kanssa. Ei ole vaikeaa paitsi jos asioista sellaisia tekee. Mulla ei ole ruokiksella aikaa tai kiinnostusta alkaa kokkailemaan. Mieluummin syön valmista ruokaa ja hengähdän hetken päivän lehden parissa.

Vierailija
37/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:33"]

Kiitos vastauksista.

ap

[/quote]

Tekosyitä. Reppu selkään ja sinne eväsrasiat kylmäkallejen kanssa. Eikä ne oikeesti pilaannu ilman kallejakaan. Tuskin sentään tuntikausia pyöräilet. Ja kyllä, itse pyöräilen töihin eväiden kanssa. Ei ole vaikeaa paitsi jos asioista sellaisia tekee. Mulla ei ole ruokiksella aikaa tai kiinnostusta alkaa kokkailemaan. Mieluummin syön valmista ruokaa ja hengähdän hetken päivän lehden parissa.

[/quote]En oikein ymmärrä vastaustasi. Sinä siis mieluummin syöt valmista ruokaa ja se on ihan ok, mutta miten se liittyy minun lounaaseeni? En mielestäni aloituksessa voivotellut tilannettani mitenkään vaan kysyin ruokavinkkejä. Syön mielellään tuoretta ruokaa eikä ruuan valmistaminen harmita minua mitenkään.

ap

Vierailija
38/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa tehdyt "uuni"perunat. Eli ostat ison perunan, esim rosamundan, pistelet haarukalla ja laitat mikroon n. 7-10minuutiksi, kunnes peruna on kypsä. Sillä välin kun peruna on mikrossa, sekoitat kermaviiliin kinkkua, katkarapuja, herkkukurkkua tai mitä tykkäätkin ja mausteeksi riittää suola, mustapippuri ja vaikkapa kuivattu ruohosipuli/tilli. Sitten vaan kauhot täytettä samalla tapaa perunalle kuin uuniperunaankin. Mikroperuna on mun mielestä lähes yhtää hyvää kuin uuniperuna.

Vierailija
39/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten teet ap kotona ruokia ja laitat annoksina pakkaseen. Töihin lähtiessä heität pakkasesta jäisen ruokarasian laukkuun (pussissa tai sanomalehteen käärittynä ettei sulaessa kastele laukun sisältöä) ja laitat osittain sulaneen rasian töissä jääkaappiin. Sitten ruokiksella lämmität.

Vierailija
40/42 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastetut keitot sopivat kuljetukseen.

Tee vaikka kotona räiskäleitä ja sitten laita niihin täyte töissä.  Mikrohan siellä on ja jääkaappi, letut säilyvät kyllä vaikka ei heti laita kylmään.

Tai tee perunataikinapohjainen pinaatti-tomaatti-sipulipiirakka, ei sekään pilaannu vaikka on muutaman tunnin huoneenlämmössä.  Ei tarvi lämmittää ja on ruokaisaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi