Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselta koepala ilman puudutusta?!

Vierailija
13.08.2014 |

Lapseltani otettiin jalkapöydästä kirurginveitsellä koepala. Nuori mieslääkäri ei laittanut puudutusta koska "ei se kumminkaan auttas tohon kohtaan (jalkapöytään)". Lääkärissä oli mukana siis isä joka ei tajunnut mistään mitään...

Onko ihan tavallinen käytäntö? Haavaan laitettiin vielä 3 tikkiä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap vastata minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

Vierailija
22/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:24"]Mä aina luulin että nämä "tikkaus ilman puudutusta" -jutut oli urbaanilegendaa kunnes omalle kohdalle sattui lääkäri joka sanoi 10-vuotiaan haavasta "ei kai tätä mitään puuduttaa kannata, tähän tulee vaan 5 tikkiä"

[/quote]

Niin mäkin, mutta kahdessa synnytyksessä tikattu ilman puudutusta.

[/quote]

Mulla onneksi vain yhdessä, toisessa ei tarvinnut tikata... Mutta enpä olisi ikinä kuvitellut, että tuskallisin osa luomusynnytystä on repeämän tikkaaminen. Siihen verrattuna se itse synnytys kaikkine vaiheineen oli varsin siedettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa valitus, 80-luvulla kaikki operaatiot tehtini ilman puudutusta

Vierailija
24/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:24"]Mä aina luulin että nämä "tikkaus ilman puudutusta" -jutut oli urbaanilegendaa kunnes omalle kohdalle sattui lääkäri joka sanoi 10-vuotiaan haavasta "ei kai tätä mitään puuduttaa kannata, tähän tulee vaan 5 tikkiä"

[/quote]

Niin mäkin, mutta kahdessa synnytyksessä tikattu ilman puudutusta.

[/quote]

Mulla onneksi vain yhdessä, toisessa ei tarvinnut tikata... Mutta enpä olisi ikinä kuvitellut, että tuskallisin osa luomusynnytystä on repeämän tikkaaminen. Siihen verrattuna se itse synnytys kaikkine vaiheineen oli varsin siedettävää.

[/quote]

Niinpä.

Vierailija
25/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, niin ehdottomasti valitus joka taholle.

Millä lääkäri perusteli, ettei puuduteta?

Jos puudutus tosiaan tehdään hermoja viuhkamaisesti puuduttamalla (moneen paikkaan), niin voiko olla, että puuduttaminen olisi sattunut enemmän kuin näytteenotto? Mutta miksi ei edes Emlaa?

Vierailija
26/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:56"]Voisiko ap vastata minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

[/quote]

9-vuotias.

ap

Vierailija
27/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:56"]Voisiko ap vastata minkä ikäinen lapsi on kyseessä?

[/quote]

9-vuotias.

ap

Vierailija
28/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi itse sanoi tilanteesta kotona?

Vierailija
29/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaala ? Tieto on ehdottoman tärkeä

Vierailija
30/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:58"]

Lopettakaa valitus, 80-luvulla kaikki operaatiot tehtini ilman puudutusta

[/quote]

No ei nyt varmaan ihan kaikki... Mutta itsellä on kokemusta, kun 80-luvulla olin lapsi ja koira hyökkäsi purren käteeni ja sain aikamoisen haavan peukalon ja etusormen väliin. No ensiavussa tikattiin ilman puudutusta, koska eihän nyt noin pieneen?! haavaan ja nopeaan tikkaukseen puudutusta tarvita. Siinä sitten kyyneleet valuivat ja purin huulta, kun kuulemma hoitajan mielestä ei saanut meuhkata ja valittaa. 

Vierailija
31/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut kauhean toimenpidekamon juuri tuollaisten lapsuuteni aikaisten lääkärien takia. Nyt ikää on jo lähemmäs viisikymmentä ja en ole mitenkään päässyt yli traumoistani. Ainoa, mitä olen voinut tehdä, niin olen suojellut lastani ja huolehtinut, että hänelle on aina tehty kaikki asianmukaisesti. Samoin olen huolehtinut, etten siirrä omia pelkojani häneen ja ollut aina kaikissa tilanteissa asiallisesti. En myöskään anna kenenkään harjoittelijan tehdä lapselleni tai itsellenikään mitään, en edes kivuttomia tutkimuksia.

Että tällaiset voivat olla seuraukset. Tiedoksi niille, jotka pitävät ap:n kertomaa turhana ruikutuksena.

Vierailija
32/32 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali käytäntö lasten kanssa. Lastahan ei satu, joten koepalan voi ottaa puuduttamatta ja tikata voi puuduttamatta. Jos lapsi huutaa tai kiemurtelee, on se vain huonotapainen veijari.

Palstalla oli vähän aikaa sitten ketju, jossa kauhisteltiin sitä, että vasikoita nupoutetaan ilman puudutusta. Silloin palstalaiset olivat sitä mieltä, että lapsi ei tarvitse puudutusta, mutta eläin tarvitsee.