Naistentauti-asiaa, apua kaivataan
Minulla on alapäässä joku kiepeähkö paise tms. siis ulkopuolella mutta intiimi alueella kuitenkin. Olen neitsyt ja miteen suuseksiäkään en ole harrastanut. Ensin ajattelin että kyseessä olisi sisäänpäin kasvanut karva, mutta siitä ei ole kyse. Haluan käydä näytättämässä alapäätäni mutten oikein haluaisi mennä yksityiselle kun ei ole varaa.
Jos menen terveyskeskukseen saanko toivoa naislääkäriä? Onko siellä lääkäreitä jotka osaavat selvittää mistä on kyse? Kuulostan varmaan todella typerältä mutta tämä on aika pelottavaa ja en ole ennen gynellä käynyt kun olen tosiaan neitsyt ja ongelmia ei ole ilmennyt.
Kommentit (34)
17 ei ole ap, mutta kyllä yksityisellä ne käynnit vaan maksaa jos pitääkin tehdä vaikka joku testi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:02"]
olen yksityilääkäri Mehiläisessä ja yleislääkäriläynti maksaa 36 euroa. Kallista? Voit valita miehen tai naisen ja koska haluat tulla, huomenna pääset kun aamulla soitat
[/quote]
mutta siitä jos passitetaan esim. gynelle tai ihotautien asiantuntijalle tarkempiin tutkimuksiin niin eikö tulekin kalliimmaksi?
[/quote]
Kuten tuossa joku aiempi kirjoittaja totesi, kuuluu kaikkien lääkäreiden perustaitoihin ja tk:ssa et voi valita pääsetkö naiselle + jonoa voi olla viikkoja.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:52"]
Bartholoniitti varmaan. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00694 Jos vaivaa, kipaise lääkäriin tyhjennykseen. Näitä näkee usein ja kenen tahansa lääkärin pitäisi osata tyhjennys tehdä. TK:ssa et voi toivoa lääkäriä, etkä välttämättä edes saa aikaa, voivottele puhelimessa kovaäänisesti :)
T: lähihoitaja
[/quote]
kiitos! tuo kuulostaa vähiten pelottavalta vaihtoehdolta. tuleevatko nuo aina johonkin tiettyyn paikkaan siis vai voiko olla missä vain häpyhuulessa? - tyhmä kyselee
kai niiden jokin aika pitäisi antaa... toivottavasti.
[/quote]
Tää kuulostais siltä että vois olla. Mulla ollu muutamia kertoja, kerran jouduttiin tyhjentämään, sen jälkeen melko pian helpottanut itsekseenkin. Tulehduskipulääkkeitä olen käyttänyt. Soita sinne terveyskeskukseen, mä olen ainakin pyynnöstä saanut naisen joskus, joskin miespuoliset gynet mulla ollu järjestään helläkätisempiä, niistä kivuttomampia kokemuksia.
Pitää miettiä yksityiselle menoa, mutta juuri mietityttää että jos pitääkin tutkia tarkemmin ja tulee iso lasku perässä... Houkuttaisi kyllä. Ja ehkä pitää odottaa viikko ja nämä kuukautiset ohi ensin ettei lääkärille ole ällöä...
Kiitos kaikille avuliaista vastauksista, googlettelin itse ties mitä kauhutarinoita ja pelotti kamalasti. joo ei saisi tehdä mutta...
-ap
yksityisellä gynellä läynti on 65-100 euroa riippuen mitä tehdään, ärsyttää noi ainaiset "yksityisellä on kallista" jutut, sama raha pannaan surutta palamaan kun mennään kaverin kans shoppailemaan ja ravintolalounaalle siihen päälle
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 00:52"]
Bartholoniitti varmaan. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00694 Jos vaivaa, kipaise lääkäriin tyhjennykseen. Näitä näkee usein ja kenen tahansa lääkärin pitäisi osata tyhjennys tehdä. TK:ssa et voi toivoa lääkäriä, etkä välttämättä edes saa aikaa, voivottele puhelimessa kovaäänisesti :)
T: lähihoitaja
[/quote]
kiitos! tuo kuulostaa vähiten pelottavalta vaihtoehdolta. tuleevatko nuo aina johonkin tiettyyn paikkaan siis vai voiko olla missä vain häpyhuulessa? - tyhmä kyselee
[/quote]
Tää kuulostais siltä että vois olla. Mulla ollu muutamia kertoja, kerran jouduttiin tyhjentämään, sen jälkeen melko pian helpottanut itsekseenkin. Tulehduskipulääkkeitä olen käyttänyt. Soita sinne terveyskeskukseen, mä olen ainakin pyynnöstä saanut naisen joskus, joskin miespuoliset gynet mulla ollu järjestään helläkätisempiä, niistä kivuttomampia kokemuksia.
[/quote]
Kiitos :) joo ei mua muuten miespuolinen lääkäri haittaa oikeastaan, kunhan ei olisi tuttu. Tunnen näet pari mieslääkäriä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:10"]Pitää miettiä yksityiselle menoa, mutta juuri mietityttää että jos pitääkin tutkia tarkemmin ja tulee iso lasku perässä... Houkuttaisi kyllä. Ja ehkä pitää odottaa viikko ja nämä kuukautiset ohi ensin ettei lääkärille ole ällöä...
Kiitos kaikille avuliaista vastauksista, googlettelin itse ties mitä kauhutarinoita ja pelotti kamalasti. joo ei saisi tehdä mutta...
-ap
[/quote]
Jos et vielä sinne lääkärille halua niin voisit ensihätään kokeilla auttaako tulehduskipulääkkeet edes siihen kipuun, ja lämpimällä vedellä voisit suihkutella, jos on sama kun mulla niin on sillä puhjennut itsekseen joskus!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:13"]
yksityisellä gynellä läynti on 65-100 euroa riippuen mitä tehdään, ärsyttää noi ainaiset "yksityisellä on kallista" jutut, sama raha pannaan surutta palamaan kun mennään kaverin kans shoppailemaan ja ravintolalounaalle siihen päälle
[/quote]
minulla ei nyt ole varaa laittaa satasta palamaan oikein missään kerralla vaan tarvitsen sen jotta riittää rahaa vuokraan ja ruokaan. jos olisikin satku ylimääräistä menisin heti yksityiselle. -ap
Kiitos vielä kaikille vinkeistä! tiedän että kuulostan avuttomalta ja niin nyt olenkin joten autoitte oikeasti!
[/quote]
[/quote]
Jokaisella on anatomia alapäässä yksilöllinen, eli rauhasen ulostuloaukon paikka vaihtelee jonkin verran. Kyllä yleislääkäri sen yksityisellä hoitamaan pystyy, mitään ihotautien tai gynejen konsultaatioita siihen ei tarvita.
Sitäpaitsi voit kysyä jo ajanvarauksessa paljonko tulee maksamaan jos on ihan vaan paiseen tyhjennys kyseessä. Yleislääkäreillä on yksityiselläkin ihan kohtuulliset hinnat Kela-korvauksen jälkeen. Mitään yllätysmaksuja ei tule, jos et ota esimerkiksi niitä labratestejä. Mahdollisen reseptin kirjoitus kuuluisi käyntimaksuun.
Eikä paiseen puhkaisun yhteydessä mitään labratestejä oteta, kyllä sen silmällä näkee mistä on kyse. Herpeksestäkin tulee rakkuloita, ei paisetta. Eikä lekurit yksityiselläkään ketään pakota turhiin labroihin, ammattietiikka estää sen. Toimistomaksu menee, se on varmaan viitisentoista euroa :\
Tsemppii, ja puhelin käteen aamulla jos vaivaa! :)
Onko kysta alapäässä siis aina tuo rauhanen? En ole ap mutta kaikkea tässä av:tä lukiessa oppii. Luulin että kystiä voi olla missä vain päin alapäätä.
Eikös herpesrakkulat voi olla juuri sellaisia vähän paisemaisia pompuloita. Jos on huuliherpes niin sen on voinut myös tartuttaa. Vai? Itse epäilisin sitä jos ei ole juuri oikeassa kohdassa ollakseen kysta.
Puhdista neula ja pistä siihen reikä ja purista. Katso mitä tulee ulos.