Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan meinannut pyörtyä kuukautisten takia?

Vierailija
13.08.2014 |

Oletko pyörtynyt/meinannut pyörtyä kuukautiskipujen takia?

minä olen ainakin kaksi kertaa, toisen kerran yläasteikäisenä meinasin pyörtyä kun kuukautiset alkoivat liikuntatunnilla jäisenä päivänä ja kotiin oli matkaa. Toisen kerran sama toistui kun olin erittäin väsyneenä a rasittuneena ulkomailla ruokakaupassa, paikassa jossa oli erittäin runsaasti liikenteen päästöjä ja tehtaiden savuja.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivat, kun olin 12-vuotias. Kaksi ekaa vuotta meni kivuitta, mutta sitten alkoi vuosien piina. Kivut olivat kamalia, oksetti ja pyörrytti. Kerran pyörryin kesken aamupalan syönnin tuolissa istuessani. Toisen kerran oppitunnilla. Opettaja lähetti kotiin, kun kuulemma olin ihan valkoinen naamastani.

Gynekologi kirjoitti Litalgin-reseptin, kun olin 18-vuotias. Tämä lääke auttoi jonkun verran, mutta vasta synnytyksen jälkeen kivut jäivät pois. Mielestäni aiemmin kärsimäni kuukautiskivut vastasivat synnytyksen alkuvaiheen supistuksia.

Vierailija
22/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-18 -vuotiaana joka kerran menkkojen ensimmäisenä päivänä. Ei kannattanut edes yrittää lähteä kouluun. Siirsin pillierenden avulla kirjoituksien ajaksi menkat. Muuten en olisi sen vuoden ylioppilas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pyörryttänyt toisinaan. Kaikista hauskintahan on se, kun vessassa yrittää samaan aikaan oksentaa ja kakata ja sitten vielä meinaa pyörtyä ja tietysti veri valuu. Siinä sitä saa tuntea itsensä naiseksi.

Kyllä. Tähän vielä jäätävä mandoliinikrapula. Ja tämä tuoreen poikkiksen luona. Kokemus on ollut mieleenpainuva.

Vierailija
24/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti meinannut pyörtyä, mutta muija on sitten ymmärtänyt mennä pois vessaan tai pihalle laittamaan niitä siteitään.

Kammottavaa.

Vierailija
25/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-18 -vuotiaana joka kerran menkkojen ensimmäisenä päivänä. Ei kannattanut edes yrittää lähteä kouluun. Siirsin pillierenden avulla kirjoituksien ajaksi menkat. Muuten en olisi sen vuoden ylioppilas!

Tässä taas esimerkki turhasta kärsimyksestä. Kivuliaat kuukautiset on täysin hoidettavissa. Yhtään päivää ei tarvitse olla pois koulusta niiden takia.

Vierailija
26/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nuori kirjoitti:

Apua! Kun lukee näitä kauhutarinoita nii alkaa pelottamaan :D Ei Jeesus nuo miehet eivät tiedäkään miten vähällä pääsevät!

Itsellä on ollut kuukautiset jotain vähän päälle vuoden, eikä ole ollut melkein lainkaan kipuja. Voiko käydä niin, että myöhemmin ne kivut tulevat ja vuoto on runsaampaa. Kellään kokemuksia?

Mulla kävi niin. Kivut alko 18vee mutta niiden kanssa pärjäsi kun kuulin eräiden kauhumenkkojeni jälkeen että burana täytyy ottaa heti kun alkaa kipristään. Jos ei ota heti, peli menetetty ja kohta vaikeroin vessassa. Buranaa oli aina mukana. Sit jos olin matkalla, kylässä, leirillä tms niin otin yhden buranan joka ilta ennen nukkuu menoa. Muuten olisi käynyt niin että se pikku kipristys alkaa nukkuessa ja herään armottomaan kipuun ja vessaan asumaan.. Leirillä olis ollut todella kamalaa.

Nyt jo oon 40+ ja en enää muista koska olisin kärsinyt kivuista, mutta buranaa aina kassissa. En ole syönyt eeppareita koskaan enkä ole synnyttänyt että niistä ei kokemusta.

Tsemppiä buranan kanssa. Ota se ajoissa.

Vierailija
27/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pyörryttänyt toisinaan. Kaikista hauskintahan on se, kun vessassa yrittää samaan aikaan oksentaa ja kakata ja sitten vielä meinaa pyörtyä ja tietysti veri valuu. Siinä sitä saa tuntea itsensä naiseksi.

Tämä. Kun tuollainen episodi oli toistunut useamman kerran yläasteella koulun vessassa niin päätin, että kuukautisten kahtena ekana päivänä jään suosiolla kotiin, kun tuollainen kipukohtaus tulee varmasti kuukautisten ekana tai tokana päivänä tai molempina päivinä.

Ja sitten on niitä päiviä kun on erehtynyt ulkoilemaan noina päivinä tai käymään asioilla ja pitänyt mennä kivun tai pyörrytyksen takia makuulle tien varteen ja siinä on sitten ohikulkevat autot pysähtyneet ja jääneet kyselemään, että pitäisikö soittaa ambulanssi. Varsinkin nuorena tyttönä tuollaisessa tilanteessa hävetti, kun piti sanoa, että kuukautiskipuja nämä "vaan" ovat eikä mitään vakavaa, että odottelen, että menee ohi.

Lapsen saannin jälkeen kamalat kuukautiskipuni ovat onneksi loppuneet, halleluja!

Vierailija
28/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas esimerkki turhasta kärsimyksestä. Kivuliaat kuukautiset on täysin hoidettavissa. Yhtään päivää ei tarvitse olla pois koulusta niiden takia.

Eikä ole hoidettavissa. Kokeilin monia eri kipulääkkeitä ja niiden yhdistelmiä ja sitäkin niksiä, että ottaa lääkkeet ennen kuin kipukohtaus on päällä. Mikään ei auttanut kun tuli tuo kauhea kipukohtaus.

Jos tarkoitat hormonivalmisteita niin ne eivät sovi kaikille. Suurimmalle osalle aiheuttavat monia elämää haittaavia sivuoireita. Itse en ikinä ole hormonivalmisteita käyttänyt, en usko, että ne ovat kovinkaan terveellisiä elimistölle. Mieluummin kärsin kuukaudessa 1-2 päivää kuin että myrkyttäisin kehoa joka päivä hormoni annoksella ja saisin joka päiväisiä lieviä elämää haittaavia sivuoireita pillereistä/kierukasta T: kommentoija numero 27

Vierailija
29/29 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörtyilen tosi usein kuukautisten takia.