Oletko koskaan meinannut pyörtyä kuukautisten takia?
Oletko pyörtynyt/meinannut pyörtyä kuukautiskipujen takia?
minä olen ainakin kaksi kertaa, toisen kerran yläasteikäisenä meinasin pyörtyä kun kuukautiset alkoivat liikuntatunnilla jäisenä päivänä ja kotiin oli matkaa. Toisen kerran sama toistui kun olin erittäin väsyneenä a rasittuneena ulkomailla ruokakaupassa, paikassa jossa oli erittäin runsaasti liikenteen päästöjä ja tehtaiden savuja.
Kommentit (29)
On pyörryttänyt toisinaan. Kaikista hauskintahan on se, kun vessassa yrittää samaan aikaan oksentaa ja kakata ja sitten vielä meinaa pyörtyä ja tietysti veri valuu. Siinä sitä saa tuntea itsensä naiseksi.
Juu vuosia sitten ennen pillereitä useinkin meinasin pyörtyä, pari kertaa pyörryinkin. Pillerit autto pahimpaan, oli niin kovat kivut. Nyttemmin vuosi synnytyksen jälkeen kärsii olla ilman pillereitä, ovulaatiot on tosin kipeitä.
Minulla oli teini-iässä kun kuukautiset alkoivat menkkojen kesto n. 2 viikkoa ja tosi runsaat. Pillereillä se saatiin aisoihin ja nyt kahden lapsen jälkeen vuosia myöhemmin kun meillä ei ole hormoniehkäisyä tuntuu, että ovat taas vuolastuneet (pieni vuoto joka pysyy pikkuhousunsuojassa on muuttunut äkilliseksi vuolaaksi virraksi jota tulee, tulee ja tulee ja valuu pitkin jalkoja ekat pari pv jos ei ole tamponia vaihtamassa parin tunnin välein) Kestokin on ollut hormoneiden kanssa n. 4-5vrk luokkaa, mutta nyt on 7vrk. Ja siis en ole pyörtynyt, mutta on heikottanut ajoittain paljonkin. Olenkin nyt pahimpina päivinä pyrkinyt syömään rautaa ruuan mukana/tabuina kuukautisten aikaan ja se tuntuu auttavan.
#5 jatkaa, noista kivuista. Itsellä ei ennen ollut mitään, mutta nyt toisen synnytyksen jälkeen on ollut ekoina päivinä sellaistakin jomotusta, että on saanut särkylääkettäkin ottaa. Se ei kuitenkaan ole heikentänyt oloa sinänsä.
Pyörryin useammankin kerran. Kuukautiset oli aivan järjettömän runsaat ja kivuliaat vuosia. Kaks vuotta sit löyty e-pillerit jotka poisti mun menkat kokonaan. Tuntu ku olis päässy taivaaseen! Ei enää ikinä jos saan toivoa <3
Olen parikymppinen, mutta odotan jo vaihdevuosia innolla! ehkä sitten saan rauhan ilman kipuja
Ottaisin mieluummin nyrjähtäneen nilkan kuin kuukautiskivut. Miehet eivät tiedä miten helpolla pääsevät..
Olen pyörtynytkin. Heräsin aamulla kouluun ja pääsin just ja just lääkekaapille hakeen buranaa, kun pimeni silmissä ja pyörryin keittiön kivilattialle. Äiti soitti lukiolle, että oon sen yhden päivän poissa. Olin lopulta kaksi, koska löin pääni ja sain aivotärähdyksen, eikä ollut järin häävi olp vielä seuraavanakaan päivänä.
Onneksi mulla on nykyään säännöllinen kierto, niin osaan ottaa sen buranan jo edellisenä iltana/yöllä, mutta vieläkin joudun välillä olemaan pois töistä, kun en pysty edes istumaan suorassa tai hengittämään kunnolla.
Olen, kivun takia. Hyvin kivuliaat kuukautiset.
Lähellä on ollut, vaihteli kuukausittain miten kipeät olivat mutta ikinä en pärjännyt ilman Buranaa. Lääkärissä sanoin asiasta ja hän oli sitä mieltä että se on hyvä asia, ainakin alakerrassa siis tapahtuu jotain. (Yritimme mieheni kanssa silloin lasta) nyt on esikoinen syntymäisillään, kivuista päätellen ehkä tänään. sitte saa kuulemma samalla heittää hyvästit kuukautiskivuille. En tiedä onko sekään hyvä juttu että ne sitten alkavat aivan varoittamatta. :D
Pyörryin teini-ikäisenä vaatekauppaan. Siihen aikaan ei vielä osattu käyttää kunnolla särkylääkkeitä.
Apua! Kun lukee näitä kauhutarinoita nii alkaa pelottamaan :D Ei Jeesus nuo miehet eivät tiedäkään miten vähällä pääsevät!
Itsellä on ollut kuukautiset jotain vähän päälle vuoden, eikä ole ollut melkein lainkaan kipuja. Voiko käydä niin, että myöhemmin ne kivut tulevat ja vuoto on runsaampaa. Kellään kokemuksia?
Töissä oli lähellä mennä taju. Lähdin kotiin
Monesti, menkkojen alettua yleensä. Joskus vikana päivänä.
Yhtäkkinen heikotus, jalat ei kanna kunnolla ja kalpea (teininä lähti kerran huulista väritkin),ja vatsakivut ja välillä selkäkivut.
Vielä nuori kirjoitti:
Apua! Kun lukee näitä kauhutarinoita nii alkaa pelottamaan :D Ei Jeesus nuo miehet eivät tiedäkään miten vähällä pääsevät!
Itsellä on ollut kuukautiset jotain vähän päälle vuoden, eikä ole ollut melkein lainkaan kipuja. Voiko käydä niin, että myöhemmin ne kivut tulevat ja vuoto on runsaampaa. Kellään kokemuksia?
Joo, mulla alko kamalat kivut vasta joskus kaksvitosena ja runsas vuoto alko siitä pari vuotta myöhemmin. Nyt on jostain syystä kivut lakanneet ja vuotokin taas niukentunut. Varmaan jotain tilapäistä hormonaalista heittelyä tai jotain...
Ennen raskautta kivut aiheutti pyörrytystä ja oksetusta. Nykyään kivut aisoissa eikä okseta mutta muuten tosi hatara olo paripäivää.
Monet kerrat on ollut lähellä. Saan toisinaan menkkojen alussa jonkun ihme heikotuskohtauksen, jolloin en saa oltua tolpillani, kun meinaa taju lähteä. Ja kerran itse asiassa heräsinkin lattialta kylmissäni. Tosin voi olla, että olin vain nukahtanut uupuneena sitä edeltäneestä rajusta oksentelusta. Ah ihanat menkat ❤️
Olen hieman yli nelikymppinen ja pari kertaa viime vuosien aikana olen meinannut pyörtyä runsaan vuodon takia. Joissain hierroissa vuotoa tulee kuin hanasta. Kohtu ilmeisesti supistellee kerralla kaiken vuodon pois ja koko alavatsa on kipeä seuraavan päivän. Vuoto voi yllättää ihan yhtäkkiä ja kerran mqkuuhuoneesta vessaan meni punainen vana parista siteestä huolimatta. Gynellä käyn joka vuosi ja mitään vikaa ei ole löytynyt.
Olen! Kiva kuulla, etten ole yksin vaivan kanssa :D viime kuukautisten aikana oli pakko hakeutua saikulle, kun en edes kivuilta päässyt kunnolla kävelemään..