Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun korona ja koronarokote pelottavat

Vierailija
30.07.2021 |

Pelkään sekä koronaa että koronarokotetta. En haluaisi saada vakavaa koronatautia tai long-covidia. Myös rokotteen pitkäaikaisvaikutukset ja muut haitat mietityttävät. Olen tähän saakka jäänyt seuraamaan tilannetta ja lykännyt 1. rokotteen ottamista. Mietityttää se, kuinka nopeasti rokote on kehitetty ja kuinka pitkäaikaisvaikutuksista ei ole tietoa. Rokote on myös kokeellinen. Asun pk-seudulla ja olen rajoituksia ja hygieniaa noudattamalla onnistunut välttämämään koronan saamisen. En ole hakeutunut ollenkaan isoihin joukkoihin, festareille, baareihin ym. Ravintoloissa ja uimarannoilla olen hieman käynyt ja muutamaa ystävää nähnyt. En edelleenkään osaa päättää, mitä teen. Asiaa ei auta se, että pelkään myös piikkejä. Olen perusterve 29-vuotias nainen.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on kuullut myös näistä kuukautishäiriöitä rokotuksen jälkeen niin ei kannusta ottamaan. Mitä kaikkea muuta voi myös paljastua? Ap

Vierailija
2/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vahvistui päätös etten ota, viimepäivien tuputus ja manipulointi jopa lapsiin on sairasta. Moni tuttu perunut kakkospiikin ja hyvä näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma ja tää teksti olisi voinut olla mun kirjoittama. Tuntuu, että koronarokotuksista tulee kokoajan jotakin negatiivista uutista.

Asiaa ei myöskään auta se, että sukulaiseni kuoli heti rokotteen jälkeen sydänkohtaukseen, perusterve oli.

Kuitenkin pelkään eniten long covidia ja mietityttää auttaako rokote oikeasti siihen.

Odotan myös tutkimuksia kuinka kauan tuo rokote edes auttaa. Ajatus että pitäisi ottaa esim 3-4 piikkiä on hirveä.

Ahdistava tilanne ja pyörittelee jatkuvasti näitä vaihtoehtoja nyt päässäni. Joku päätös pitäisi kohta tehdä.

N36

Vierailija
4/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä mahorkan tuoksua 🤣

Vierailija
5/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, et ole yksin samassa tilanteessa <3

Vierailija
6/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä mahorkan tuoksua 🤣

Tämä on niin yksinkertainen ja turha kommentti kun olla ja voi. Minä esim asun Espanjassa ja täällä paljon rokotevastaisia samoin kuin Ranskassa, ja samoin täällä media manipuloi ja sensuroi. Onko täälläkin kaikki jotka ei piikkiä halua, venäjätròlleja?

Vierailija
7/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä, rokote kannattaa ehdottomasti pitää kehon ulkopuolella!

Vierailija
8/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja kokemuksia.

Ap

Vierailija
9/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei ole kokeellinen. Se on uusi, ei kokeellinen.

Vierailija
10/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sitä rokotusta uskalla ottaa. Mitä enemmän media painostaa ja lietsoo pelkoa, sitä varmempi olen siitä, että siinä rokotteessa on jotakin häikkää. 

Välttelen väenpaljouksia, käytän maskia, turvavälejä ja pesen käsiä. Näin aion jatkaa siihen asti kunnes ei enää tarvitse. Rokotusta en ota.

Vierailija
11/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla muiden samassa tilanteessa olevien ajatuksia ja kokemuksia.

Ap

Miksi pelkäät rokotetta? Etkö ymmärrä miten se toimii vai mitä?

Vierailija
12/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään aio ottaa koska pelkään sitä käsivarren kipua + järkyttävä piikkikammo. En ota edes niitä "pakollisia" rokotteita/käy verikokeissa koska en pysty.

Vierailija
13/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen asian siirtäjä. Ihan oikeasti haluan nyt ensin katsoa, miten rokotteen ottaneet pärjäilevät muutaman kuukauden kuluttua. Nyt on tullut myös häiritsevän paljon uutisia siitä, ettei rokote edes oikein toimi ja niitä pitäisi olla ottamassa kaiken aikaa.

En ymmärrä miksi piikin ottaneet vaativat muidenkin toimivan samoin. Eikös rokote ole ollut koko ajan vapaaehtoinen?

Vierailija
14/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin muuten pystyt välttelemään virusta, mihin tarvitsisit juuri nyt rokotettakaan?  Voit ihan hyvin odottaa, että rokotteista saadaan lisää tietoa. Olisin itsekin jättänyt rokotteen ottamatta, jos mulla ei olisi syöpähoidot menossa. Ja olen jo 48 v ja pääkaupunkiseudulta. Hoitojen vuoksi on pakko käydä sairaalassa. Muuten voisin eristäytyä kotiini kokonaan. En kävisi edes ruokakaupassa, koska kaiken saa tilattua kotiinkin. 

Vierailija
15/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä epäröijä luulet olevasi fiksumpi ja tietäväsi enemmän rokotteista, niiden kehityksestä, teknologiasta ja etenkin turvallisuudesta kuin koko maailman tiedemaailma yhteensä? 

Vierailija
16/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

just asking kirjoitti:

Miksi sinä epäröijä luulet olevasi fiksumpi ja tietäväsi enemmän rokotteista, niiden kehityksestä, teknologiasta ja etenkin turvallisuudesta kuin koko maailman tiedemaailma yhteensä? 

Ei kyse ole siitä, että luulisin olevani fiksumpi. Kyse on siitä, että en halua ottaa itseeni aineita, joiden turvallisuudesta ja sopivuudesta itselleni en ole varma. Parempi katsoa kuin katua. Rokotusta kun ei saa pois.

Vierailija
17/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I did my research ja päädyin ottamaan rokotteen. Olen kyllästynyt tähän rokotevastaiseen minäminä-kulttuuriin, enkä halunnut olla osa sitä. Olen nuori ja perusterve, mutta otin rokotteen muiden vuoksi. Siksi että se on edes jonkinlainen konkreettinen teko, jolla voin edesauttaa pandemian loppumista. Tutkin tietoa rokoteasiasta erinäisistä lähteistä ja kokonaisuus kyllä vahvasti osoittaa rokotteen hyödyn suuressa kuvassa. En ymmärrä näitä, jotka hysteerisesti pelkäävät rokotehaittoja, vaikka on paljon todennäköisempää saada pitkäkestoinen haitta sairastetusta taudista kuin rokotteesta. On aivan totta, että rokotteista voi saada isoja haittoja, joskus jopa kuoleman, mutta tämä riski iittyy kaikkiin lääkkeisiin ja riski on kuitenkin häviävän pieni verrattuna riskiin saada hyvin vaikeamuotoinen koronatauti.

Vierailija
18/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo myöhäistä ottaa rokote, joten ota vain covid riskeineen.

Jos nyt otat rokotteen, saat toisen piikin ainaisintaan syyskuun lopussa ja suoja alkaa vaikuttaa lokakuun puolivälissä.

Siihen mennessä näillä tartuntaluvuilla olet jo saanut covidin.

Joten jätit sitten asiat kohtalon päätettäväksi sen sijaan, että olisit ottanut vastuun elämästäsi ja terveydestäsi.

Vierailija
19/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita on annettu tämän vuoden alusta asti 4 miljardia kappaletta.

Paljonko lisää tietoa tarvitset?

Vierailija
20/124 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni mietityttää vaikutus hedelmällisyyteen. Jos lapsiluku olisi täynnä tai olisin mies, ei asia mietityttäisi lainkaan samalla tavalla. Munasoluja ei tule lisää vrt. Sperma, joka on ehtymätön luonnonvara.

Aidosti ei pystytä vielä sanomaan, mitä korona tai koronarokote tekee hedelmällisyydelle tai syntyvien lasten terveydelle. Pitkän aikavälin vaikutuksia ei voida tietää, koska pitkää aikaa ei ole vielä kulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä