Mies ja poika kalassa, kuuluuko äidin laittaa kala ruuaksi?
Mies toivoo, että minä valmistaisin kalan ruuaksi, kun hän on 9 v poikamme kanssa käynyt sen kalastamassa.
Minua mättää se, että ruuanvalmistus on jokin naisen rooli. Laitan kyllä ruokaa jonkin verran, mutta tökkii tuo pakko.
Ehkä sekin, että mies kokee, tehnyt suuren työn kun ollut (pojan kanssa) kalastamassa. Vaimo voisi tehdä sen pikkuduunin, että valmistaisi sen ruuaksi.
Perheemme saa kalaa myös miehen isän kalastamana eikä mies silloinkaan valmista sitä ruuaksi. Ajattelen, ettämies ajattelee, että kalan valmistus on vähäpätöinen työ, jonka saavat muut kuin hän tehdä.
Joten: jos käy kalastamassa, kenen kuuluisi valmistaa saatu saalis ruuaksi?
Kommentit (85)
No voithan sä vaikka mätkiä sillä lahnalla, hauella miestäsi ympäri korvia tai jättää ne fisut laiturille mätänee.
Ei sitten enää ehkä tarvitsisi tästä kenen-kuluu-tehdä-ja-mitä ja voitte jatkaa kinaa kenen pitää laittaa siniset sukat pyykkikoneeseen ja kenen ottaa ne pois , entä punaiset .
Noin yleisesti, onks sun elämä tylsää ?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kun meidän lapset oli pieniä niin minä tein kaloista ruuat aina ikinä en jättänyt tekemättä minähän olin perheen äiti.
😇
Ok eli koska tykkään sienistä, jatkossa saan käydä metsäretkellä ja tuoda sienet kotiin, ja komentaa miehen siivoamaan sienet ja laittamaan ruuat? Tai mies on huono? Onko miehet samaa mieltä? Tähän mennessä olen itse hoitanut homman alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette parisuhteissa joista teidän täytyy jatkuvasti rutista tänne?
Mietin samaa. Surullisen elämän kuuloista.
Meillä näin kesällä kasvatetaan puolet ruuasta itse. Pojatkin tekevät innokkaasti, eikä ketään laiteta piikomaan.