Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset etteivät tule toimeen toisten naisten kanssa?

Vierailija
12.08.2014 |

"Ystäväni" teki jostain syystä oikein tilapäivityksen siitä, ettei hänellä ole naispuolisia ystäviä ollenkaan ja ainoastaan miehet tulevat toimeen hänen kanssaan. Olen yllättynyt sillä olen pitänyt meitä ystävinä, lisäksi hänellä on todella paljon myös tyttöystäviä? Olen vähän loukkaantunut.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ne jutut miespuolisessa porukassa sen porukan ainoan naisen poissaollessa ovat joskus tosi härskejä, koskien sitä naista. Riippuu paljon, onko kyseessä naisellnen nainen vai rekkajätkä. Huomaamattomista tavallisista taviksista ei yleensä puhuta mitään, vaan he ovat kuin pöytä huoneessa, eli jotain mistä ei tarvitse välittää. Itse olen tottunut juuri tuohon, tottunut kuulumaan kalustoon. Joskus miesporukassa on jutut menneet härsiksi, sitten todenneet, että eihän täällä ole paikalla naisia, joten jatketaan. Joku sanoo, että onhan "X", mutta tutut sanoo no ei siitä tartte välittää. En ole siis se, joka kuuluu porukkaan, vaan se, jota ei huomata.  

Vierailija
102/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ai että kaikki naiset puhuvat meikeistä, painosta, draamailevat ja juoruavat. Jeesus, annamun kestää.. Onko se kanssa niin, että miehet vain kiroilevat, raapivat muniaan ja vain puhuvat vain tisseistä ja pilluista? Tunnen paljon erilaisia ihmisiä ja omaan läheiseen ystäväpiiriini ei kuulu htäkään edellä kuvatun kaltaista miestä tai naista.

Inhoan näitä naisia, jotka yrittävät ylentää itseään alentamalla muita naisia - siinä vasta selkäänpuukottamisen mallua. Parasta on, että tällaiset äijäporukan naiset ovat kuitenkin aina hieman flirttejä ja tykkää kiehnätä siinä miesten keskellä.

Ei tarvitse miesten naisia alentaa tai koettaa nujertaa, kun naiset tekee tän valitettavasti ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tulen.

Vierailija
104/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tulen.

Vierailija
105/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeastaan jopa kateellinen näille naisille, jotka tulevat miesten kanssa hyvin juttuun. Työskentelen miesvaltaisella alalla, joten iso osa päivästä tulee vietettyä miesporukan keskuudessa. Tunnen kuitenkin oloni kauhean epämukavaksi. En oikein osaa soluttautua miesten ryhmään ja puhua heidän kanssaan mistään muusta kuin työhön liittyvistä aiheista. Ja meidän työpaikalla porukka on kuitenkin nuorta, joten ei ole edes kyse mistään vanhoista sovinistisista kalkkiksista.

Mutta kaikista noloista lienee, että joskus jopa tietynlaiset naiset pelottavat minua. Sellaiset kovaääniset ja suorapuheiset. Saattavat yhtäkkiä tokaista ihan mitä tahansa. Koko ajan saa olla varpaillaan. Yritän vain olla mahdollisimman huomaamaton heidän seurassaan.

Minä oikeasti kaipaisin vinkkejä, miten noiden miesten kanssa oikein tullaan juttuun. Että te kokeneet konkarit voisitte vähän neuvoa. Mistä asioista keskustelette? Miten saatte äänenne kuuluviin? Yleensä miehet juttelevat niin nopealla vauhdilla ja kovalla äänellä, ettei sanaa saa millään väliin.

Vierailija
106/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana 15-20v. olin tällainen poikaporukan "maskotti". Minua pyydettiin AINA mukaan joka paikkaan (jopa pelaamaan futista). Räkätettiin, puhuttiin törkyjä, katseltiin leffoja, ryypättiin, puhuttiin henkeviäkin juttuja... Olin yksi jätkistä.

Ollaan edelleen paljon tekemisissä, mutta kun elämän tilanteet ovat muuttuneet tässä vanhempana, niin ei tietenkään tuollaista teinihengausta enää ole :) ja kyllä minulla on/oli silloinkin myös paljon naispuolisia kavereita ja ystäviä. Ikinä en ole joutunut mihinkään riitatilanteisiin kenenkään kanssa. Enkä koe olevani HYVÄ JÄTKÄ, vaan hyvä muija! Enkä ole koskaan pitänyt meteliä, että liikun jätkäporukassa. Tiedän kyllä naisia, jotka niin tekee, mutta miksi?

Vierailija
107/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:06"]Joskus nuorempana 15-20v. olin tällainen poikaporukan "maskotti". Minua pyydettiin AINA mukaan joka paikkaan (jopa pelaamaan futista). Räkätettiin, puhuttiin törkyjä, katseltiin leffoja, ryypättiin, puhuttiin henkeviäkin juttuja... Olin yksi jätkistä.

Ollaan edelleen paljon tekemisissä, mutta kun elämän tilanteet ovat muuttuneet tässä vanhempana, niin ei tietenkään tuollaista teinihengausta enää ole :) ja kyllä minulla on/oli silloinkin myös paljon naispuolisia kavereita ja ystäviä. Ikinä en ole joutunut mihinkään riitatilanteisiin kenenkään kanssa. Enkä koe olevani HYVÄ JÄTKÄ, vaan hyvä muija! Enkä ole koskaan pitänyt meteliä, että liikun jätkäporukassa. Tiedän kyllä naisia, jotka niin tekee, mutta miksi?

[/quote]

Minustakaan siinä ei olisi mitään outoa. Mutta se miksi siitä tehdään niin iso numero on outoa.

Vierailija
108/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisilla naisilla on huono äitisuhde. Ja usein isä on kohdellut äitiä epäkunnioittavasti, jolloin nainen halveksii sekä muita naisia että itseään ja ajautuu huonoihin miessuhteisiin (narsistimiesten kanssa), ihailee miehiä ja kaipaa heidän rakkauttaan epätoivoisesti.

Vierailija
109/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:23"]

Sellaisilla naisilla on huono äitisuhde. Ja usein isä on kohdellut äitiä epäkunnioittavasti, jolloin nainen halveksii sekä muita naisia että itseään ja ajautuu huonoihin miessuhteisiin (narsistimiesten kanssa), ihailee miehiä ja kaipaa heidän rakkauttaan epätoivoisesti.

[/quote]Noin lapsuudnkodissa ja voi pitää paikkansa, tulen paremmin toimeen miesten kanssa

Vierailija
110/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:06"]Joskus nuorempana 15-20v. olin tällainen poikaporukan "maskotti". Minua pyydettiin AINA mukaan joka paikkaan (jopa pelaamaan futista). Räkätettiin, puhuttiin törkyjä, katseltiin leffoja, ryypättiin, puhuttiin henkeviäkin juttuja... Olin yksi jätkistä.

[/quote]

Minustakaan siinä ei olisi mitään outoa. Mutta se miksi siitä tehdään niin iso numero on outoa.

[/quote]

Ne, jotka pitävät mölyä asiasta ovat huomionhakuisia pissiksiä. Ainakin näin oli silloin teinielämässä. Ei heitä pyydetty mukaan jätkien juttuihin, paitsi joihinkin bileisiin. Ei pyydetty pelaamaan jalkapalloa, ei pyydetty katsomaan lätkämatsia, ei pyydetty uimaan jne. Eli eivät olleet läheisiä näille miehille, paitsi ehkä sängyssä.

Minä olen ainakin 99 % heteronainen, joka harrasti jalkapalloa ja muutakin urheilua tuolloin nuorena ja omasi kai vähän jätkämäisen ja rennon luonteen ja siksi pyydettiin aina mukaan. Ja kyllä meikkasin, pukeuduin mekkoihin ja korkkareihin, kuin myös lökäreihin ja nappiksiin.

Vierailija
111/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuoliset kaverit ovat aina teinivuosista asti jättäneet minut porukan ulkopuolelle, miespuoliset sen sijaan pitää yhteyttä, kyselee kuulumisia ja jutellaan ihan arkipäiväisiä asioita, harrastusjutuista ja perheistä. Luottamus naisiin on mennyt yhtä lapsuudenkaveria lukuunottamatta. Ei hirveesti tarvi miettiä, kumpien kanssa siis viihdyn ja vietän aikaa... En ole nätti, joten tuskin nämä miehet perässäni juoksee, perheellisiä miehiä vielä. Olen viettänyt lapsena paljon aikaa isän, setieni ja isän työkavereiden seurassa ja olen todella läheinen pikkuveljeni kanssa, kai silläkin oma vaikutuksensa asiaan on. Tottunut tietynlaiseen sosiaaliseen kulttuuriin.

Vierailija
112/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:23"]Sellaisilla naisilla on huono äitisuhde. Ja usein isä on kohdellut äitiä epäkunnioittavasti, jolloin nainen halveksii sekä muita naisia että itseään ja ajautuu huonoihin miessuhteisiin (narsistimiesten kanssa), ihailee miehiä ja kaipaa heidän rakkauttaan epätoivoisesti.

[/quote]

Minulla just toistepäin. Isä oli narsistinen vaimonhakkaajajuoppo, äiti taas ihanin ja sydämellisin ihminen maailmassa. Ja olen eskarista asti tullut paremmin toimeen poikien kanssa.

Vierailija
113/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:14"]

Entä jos ei ole muiden naisten kans mitään muuta yhtestä kuin tissit ja pillu? Eikö ihminen kaltaisiansa etsi

[/quote]

Silloin on mahdollisesti naispuolinen sovinisti tai ainakin vähän yksinkertainen muuten, jos kuvittelee kaikkien muiden naisten olevan homogeenista massaa ja itse sitten ainoana aivan toista maata. Kuulostaa siltä, että on ongelmia oman sukupuolen hyväksymisessä.

Vierailija
114/129 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
115/129 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 05:03"]

On olemassa naistyyppi, joka lirkuttelee ja heruttelee miehille ja on naisia kohtaan jonkinlaisessa prinsessakompleksissa, etuilee, kiilaa, on omasta mielestään pääesiintyjä kaikessa jne. Tällainen henkilö sitten vaan "tulee paremmin toimeen miesten kanssa" ja saattaa ihmetellä asiaa että miksiköhän näin. Miehille tämä menee usein läpi, koska hehän ovat ihan eri asemassa ja roolissa kyseisen naisen käytöksen kohteina. Samoin ulkopuoliset, jotka ei tunnista tilannetta riittävän hyvin, saattavat uskoa että ne on ne muut naiset jotka tässä on vikapäitä.

[/quote]

En muuten allekirjoita. Sen sijaan, että etuilisin tai kiilaisin tai olisin pääesiintyjä, olen se, jolle on tehty selväksi että kuulun jonon häntäpäähän (= naislaumassa se, joka on vähiten äänessä.) Kerro miten toi prinsessakompleksi toimii käytännössä?

[/quote]

Se, että on olemassa tietynlainen naistyyppi, ei tarkoita että kaikki naiset kuuluisivat siihen tai että juuri sinä kuuluisit siihen. Prinsessakompleksi toimii juuri siten kuin sanoin: etuiluna, oman aseman korostamisena, muiden huomioimattomuutena muuten kuin hyötymistarkoituksessa. Toki prinsessakompleksinenkin voi joutua jonon viimeiseksi, jos hänellä ei ole vahvaa tukijalkaa yhteisössä, esim. voimakasta miestä joka pitää hänet eduissa kiinni, mutta silloin hän yleensä hiljenee ja alkaa mököttää ja on toisille kateellinen pienestäkin hyvästä minkä he saavat. Tosin tällaisissa tilanteissa prinsessakompleksi ei alun perinkään pääse välttämättä esille, jos vahva tukijalka puuttuu jo alussa.

Vierailija
116/129 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 05:03"]

On olemassa naistyyppi, joka lirkuttelee ja heruttelee miehille ja on naisia kohtaan jonkinlaisessa prinsessakompleksissa, etuilee, kiilaa, on omasta mielestään pääesiintyjä kaikessa jne. Tällainen henkilö sitten vaan "tulee paremmin toimeen miesten kanssa" ja saattaa ihmetellä asiaa että miksiköhän näin. Miehille tämä menee usein läpi, koska hehän ovat ihan eri asemassa ja roolissa kyseisen naisen käytöksen kohteina. Samoin ulkopuoliset, jotka ei tunnista tilannetta riittävän hyvin, saattavat uskoa että ne on ne muut naiset jotka tässä on vikapäitä.

[/quote]

En muuten allekirjoita. Sen sijaan, että etuilisin tai kiilaisin tai olisin pääesiintyjä, olen se, jolle on tehty selväksi että kuulun jonon häntäpäähän (= naislaumassa se, joka on vähiten äänessä.) Kerro miten toi prinsessakompleksi toimii käytännössä?

[/quote]

Se, että on olemassa tietynlainen naistyyppi, ei tarkoita että kaikki naiset kuuluisivat siihen tai että juuri sinä kuuluisit siihen. Prinsessakompleksi toimii juuri siten kuin sanoin: etuiluna, oman aseman korostamisena, muiden huomioimattomuutena muuten kuin hyötymistarkoituksessa. Toki prinsessakompleksinenkin voi joutua jonon viimeiseksi, jos hänellä ei ole vahvaa tukijalkaa yhteisössä, esim. voimakasta miestä joka pitää hänet eduissa kiinni, mutta silloin hän yleensä hiljenee ja alkaa mököttää ja on toisille kateellinen pienestäkin hyvästä minkä he saavat. Tosin tällaisissa tilanteissa prinsessakompleksi ei alun perinkään pääse välttämättä esille, jos vahva tukijalka puuttuu jo alussa.

[/quote]

Ensin yleistät, sitten korjaat puheitasi, sitten selostat yleisesti.. eiköhän noita prinsessamoodilla toimivia ole miehissäkin, nyt mulle heti kaikki eikä mitään mukisemisia. Sitä paitsi allekirjoitan vielä vähemmän noita juttujasi, sosiaalisesti taitamattomat on ihan eri joukkonsa eikä liity tähän kuin pintaraapaisun verran. Ei jätkätkään kattele mitään bitchejä kovinkaan kauaa, vielä vähemmän naiset.

Vierailija
117/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tietotekniikan insinöörinainen, harva laatuaan siis, ja aina tullut toimeen miesten kanssa. Voisi poikatyttömäiseksikin sanoa. Mutta ikinä en ole kokenut, että naiset ovat vain juoruilevia, tyhjää jauhavia selkäänpuukottajia. Ei miesystävä yksinkertaisesti ikinä pysty korvaamaan naisystävää. Siinä kyllä liikkuu aivan väärissä porukoissa, jos kaikki naiset ympärillä vielä aikuisiälläkin käyttäytyvät illanistujaisissa kuin pikkulikat pyjamabileissä. 

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:21"]

Kyllähän se itsetuntoa nostaa, jos voi ajatella että jokainen omassa kaveriporukassa haluaisi harrastaa seksiä kanssaan. 

[/quote]

Tässä se syy onkin. Yleensä kaikki nämä "pärjään vain miesten kanssa"-naiset, jotka olen elämäni aikana tavannut, suorastaan huutavat tätä ajattelumallia. Voin myös itse tunnustaa, että  sitä tunsi nuorempana itsensä suorastaan prinsessaksi aina miesporukassa liikkuessa. Totta kai pärjää miesten kanssa, kun ympärillä hyörivät aisurit tahtovat päästä pöksyihin ja siksi ovat mielin kielin. Usein vielä nämä "muita paremmat" naiset ovat itse niitä järkyttäviä draamakuningattaria, tyhjänjauhajia ja juoruajia, jollaisiksi muita naisia syyttävät. Saattaapi kyllä olla ihmisessä itsessään vikaa, jos draama tuntuu seuraavan. 

Huvittaa muuten tuo "suorasanaisuus"-luonteenpiirre. Kaikki itseään suorasanaiseksi nimittävät ovat yleensä vain röyhkeitä eivätkä suorasanaisia.

Vierailija
118/129 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 23:47"]

. Usein vielä nämä "muita paremmat" naiset ovat itse niitä järkyttäviä draamakuningattaria, tyhjänjauhajia ja juoruajia, jollaisiksi muita naisia syyttävät. Saattaapi kyllä olla ihmisessä itsessään vikaa, jos draama tuntuu seuraavan. 

[/quote]

Niin totta, ne on aina järjestämässä draamaa, ja pahimpia juoruajia.

Vierailija
119/129 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Itse olen aina todella nolon tietämätön meikeistä ja muodista, en katsele tai lue "naisten" juttuja enkä muutenkaan oikein osaa olla sellainen nainen. En tykkää puhua ihmisistä pahaa, eikä minua ihan aidosti kiinnosta lainkaan mitä naapurin Mirja laittoi päälle enonsa vihkiäisiin. Mutta silti olen kyllä aina löytänyt itselleni mieluisaa seuraa myös naisten joukosta.

Kai tuommoinen julistaminen on jotain itsekorostusta. Minulle ainakin tulee automaattisesti ensimmäisenä mieleen, että ihmisellä on varmaan aika heikko itsetunto. Aika surullistahan se perimmiltään on.

Vierailija
120/129 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:31"] Kuitenkin kun mies alkaa kaveriksi, niin sillä on aina mielessä ne sänkypuuhat, sano se mitä vain. Kyllä mäkin uskon, että jokainen miespuolinen kaverini makaisi kanssani, jos saisi tilaisuuden. Mä en ite usko siihen, että naisen ja miehen ystävyyssuhde voisi olla yhtä aito kuin esimerkiksi naisen ja naisen välillä. Toki on poikkeuksia, mutta enpä ite oo sellaista nähnyt.

[/quote]

No ei kai sentään.. Minä tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, naisiin ja miehiin, mutta miehistä saa helposti kavereita. En ole ikinä ajatellut, että miehet näkisivät minut jotenkin sänkykaverina. Olen perheellinen ihminen, enkä hae seuraa, mutta en myöskään jätä tutustumatta ihmiseen "väärän" sukupuolen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi