Miksei kukaan ole kyseenalaistanut näitä Anna Abreun kappaleen sanoja?
” Oot torjunu mua tarpeeksi
Siks kosken sua salaa”
Kappaleen nimi on Ave Maria. Tiedän kyllä että kappale kertoo suhteessa missä on ollut kuiva kausi mutta silti, miten kuvottavat sanat..
Jos mieslaulaja olisi sanonut näin niin hänen uransa olisi ollut ohi jo kappaleen julkaisupäivänä... mutta Abreun kappaletta soitetaan radiossa loopilla
Kommentit (112)
Yököttävin on kuitenkin se jenkkiläinen räppäri, joka lauloi tai siis räppäsi oman isoäitinsä r******.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti hupaisaa kun miettii näitä että miltä kuulostaisi jos laulaja olisikin toista sukupuolta. Hoilottelihan joku toinen muija kappaleessaan jotenkin tyyliin "seurasin sua kotiin illalla", entä jos sen laulaisikin möreällä äänellä mies, pelottavaa! Ja Maija Vilkkumaa oli haulikolla ampumassa oletettavasti jotain miestä. Mutta naisille on kaikki ihan ookoo.
Gordon Matthew Sumner lauleskeli näin:
Every breath you take and every move you make Every bond you break, every step you take, I'll be watching you Every single day, every word you say Every game you play, every night you stay, I'll be watching you
Eikä kukaan kauhistele stalkkerifiiliksiä.
Niin ja ei se kappale glorifioi stalkkaamista, vaan on kriittinen sellaista kohtaan. Se on kuvaus kontrollifriikistä ex-puolisosta, ei siitä miten normaali rakastunut ihminen käyttäytyy. Aika huono esimerkki ottaa tuo biisi esiin, koska ei siinä kehoteta toimimaan tuolla tavalla.
Eipä Abreukaan kehota ketään tekemään mitään. Eli ei siinäkään kappaleessa ole mitään kauhisteltavaa, jos logiikka on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti hupaisaa kun miettii näitä että miltä kuulostaisi jos laulaja olisikin toista sukupuolta. Hoilottelihan joku toinen muija kappaleessaan jotenkin tyyliin "seurasin sua kotiin illalla", entä jos sen laulaisikin möreällä äänellä mies, pelottavaa! Ja Maija Vilkkumaa oli haulikolla ampumassa oletettavasti jotain miestä. Mutta naisille on kaikki ihan ookoo.
Every breath you take and every move you make Every bond you break, every step you take, I'll be watching you Every single day, every word you say Every game you play, every night you stay, I'll be watching you
Niin ja ei se kappale glorifioi stalkkaamista, vaan on kriittinen sellaista kohtaan. Se on kuvaus kontrollifriikistä ex-puolisosta, ei siitä miten normaali rakastunut ihminen käyttäytyy. Aika huono esimerkki ottaa tuo biisi esiin, koska ei siinä kehoteta toimimaan tuolla tavalla.
Tosikko :D
Oletteko katsoneet ikinä Bogart companyn princess biisiä videoineen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan yhtä paljon glorifioi kuin Katri Ylanderin lapsuudenihastuksesta kertova kappale, jossa seurataan kotiin illalla.
Minua häiritsee lisäksi se, että seksi/rakastelu rinnastetaan tänä modernina aikana synnin teoksi. Ummehtunutta.
NO VILKKUHAN SAI 420000E KORONA TUKIA. kyllä sillä taas varmaa muitakin äly pieruja irtoo??
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee lisäksi se, että seksi/rakastelu rinnastetaan tänä modernina aikana synnin teoksi. Ummehtunutta.
Sehän ON syntiä, jos tapahtuu avioliiton ulkopuolella.
Eihän noissa ole mitään vikaa. Enemmän minua ihmetyttää Mariskan laulun, jossa se tappaa miehensä ja h uoraa joka paikassa ja kaikkialla on radiossa tehosoitossa. Ohisalon kuvan päälle laitettu ympyröity plussa tulkittiin tappouhkaukseksi, mutta tällainen on muka hauskaa huumorimusiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Eiks tää ole se Katri Ylanderin kappale, jossa muistelee ala-asteaikoja?
Annan laulut ovat tuollaista söpöä pehmop'rnoyritelmää. Toista on kunnon jenkkiräpit, jossa naidaan koko sukua ja muutenkin alistetaan naisia kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Cheek vaan nauroi heille, jotka kritisoivat hänen kappaleidensa sanoja ja teki isot rahat.
tää ei ihan liity aiheeseen mutta koska hakusana "cheek" tarjosi tätä videota, niin... ;D Kauheeta, miten algoritmit tietävät, missä ketjussa on mistäkin asiasta kuhina päällä ;DDDD
kantsii katsoa koko juttu, ei ole edes spämmiä ketjuun, vaan on oikeasti aika hassua ja sitten lopulta tähänkin ketjuun liittyvää nipotusta ;D
Ai miesten sanoitukset tuomitaan heti?:DD En edes kestä, joo on vähän kyseenalaiset sanoitukset Abreulla, mutta tässä esim Uniikki pistää parastaan:
"Kotka, no voihan saamari. Sä oot niin ruma, et sä joudut käyttää naamarii
Ja mähän sanoin tyttö sulle, et mä oon himmein. Sä oot niin likanen, et sun pakarois on finnei
Ja sul kasvaa viikset ku oot yligeeninen. Sä et tiedä mitä on olla hygieeninen
Huge, sata kiloo painoo enemmän ku mulla. Sä oot lyijyy, Salkkareiden Ulla"
Ja hänhän on MIESartisti. Tuomitaanko nyt naisvihaa porukalla?
Vierailija kirjoitti:
Ai miesten sanoitukset tuomitaan heti?:DD En edes kestä, joo on vähän kyseenalaiset sanoitukset Abreulla, mutta tässä esim Uniikki pistää parastaan:
Ja mähän sanoin tyttö sulle, et mä oon himmein. Sä oot niin likanen, et sun pakarois on finnei
Huge, sata kiloo painoo enemmän ku mulla. Sä oot lyijyy, Salkkareiden Ulla"Ja hänhän on MIESartisti. Tuomitaanko nyt naisvihaa porukalla?
Mutta tuossa ei ole mitään seksuaaliseen häirintään viittaavaa, joten ei ole tuomittavaa.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sallittua Jupiterille ei ole sallittua härälle.
Jupiter on muinaisessa Roomassa MIESPUOLINEN jumaluus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten erittäin hauska ajatusleikki myös elokuvien kohdalla, ihan ohiksena vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huge, sata kiloo painoo enemmän ku mulla. Sä oot lyijyy, Salkkareiden Ulla"Ja hänhän on MIESartisti. Tuomitaanko nyt naisvihaa porukalla?
Mutta tuossa ei ole mitään seksuaaliseen häirintään viittaavaa, joten ei ole tuomittavaa.
t. ap
Niin, toisten ihmisten ulkonäön arvostelu tuollaisin sanakääntein ei toki ole tuomittavaa....voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Niin, toisten ihmisten ulkonäön arvostelu tuollaisin sanakääntein ei toki ole tuomittavaa....voi luoja.
Ei tietenkään ole. Ongelma on vain, jos viitataan edes etäisesti seksuaalisuuteen. Silloin loppuu ura jo julkaisupäivänä, jos olet mies. Niinhän ap sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieslaulaja olisi sanonut näin niin hänen uransa olisi ollut ohi jo kappaleen julkaisupäivänä...
Et ilmeisesti kuuntele mistä miehet laulaa. Naurettava väite.
Mähän vastaan kaikkeen, vaikkei kysyttäiskään...