Miksei kukaan ole kyseenalaistanut näitä Anna Abreun kappaleen sanoja?
” Oot torjunu mua tarpeeksi
Siks kosken sua salaa”
Kappaleen nimi on Ave Maria. Tiedän kyllä että kappale kertoo suhteessa missä on ollut kuiva kausi mutta silti, miten kuvottavat sanat..
Jos mieslaulaja olisi sanonut näin niin hänen uransa olisi ollut ohi jo kappaleen julkaisupäivänä... mutta Abreun kappaletta soitetaan radiossa loopilla
Kommentit (112)
Mistäs tänään loukkaantuisin? Vol. 22576
No siitä vaan miehet nostamaan asia esiin! Ei se naisille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti hupaisaa kun miettii näitä että miltä kuulostaisi jos laulaja olisikin toista sukupuolta. Hoilottelihan joku toinen muija kappaleessaan jotenkin tyyliin "seurasin sua kotiin illalla", entä jos sen laulaisikin möreällä äänellä mies, pelottavaa! Ja Maija Vilkkumaa oli haulikolla ampumassa oletettavasti jotain miestä. Mutta naisille on kaikki ihan ookoo.
Gordon Matthew Sumner lauleskeli näin:
Every breath you take and every move you make Every bond you break, every step you take, I'll be watching you Every single day, every word you say Every game you play, every night you stay, I'll be watching you
Eikä kukaan kauhistele stalkkerifiiliksiä.
Niin ja ei se kappale glorifioi stalkkaamista, vaan on kriittinen sellaista kohtaan. Se on kuvaus kontrollifriikistä ex-puolisosta, ei siitä miten normaali rakastunut ihminen käyttäytyy. Aika huono esimerkki ottaa tuo biisi esiin, koska ei siinä kehoteta toimimaan tuolla tavalla.
Tosissasiko olet sitä mieltä että Abreu kehoittaa (sinua?) tekemään kuten laulaa? Kappaleessahan kerrotaan puutteessa kieriskelevän henkilön kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikoinaan Tapani Perttu lauloi laulun r-a-i-sk-aa-mi-ses-ta ja siitä miten ihanaa se on. Kyllä sitä vaan radiossa soiteltiin.
Ja tämä oli minä vuosikymmenenä? Puhuihan eräs urheiluselostajakin ne ekereistä kentällä, muttei sellainen nykyään enää käy päinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti hupaisaa kun miettii näitä että miltä kuulostaisi jos laulaja olisikin toista sukupuolta. Hoilottelihan joku toinen muija kappaleessaan jotenkin tyyliin "seurasin sua kotiin illalla", entä jos sen laulaisikin möreällä äänellä mies, pelottavaa! Ja Maija Vilkkumaa oli haulikolla ampumassa oletettavasti jotain miestä. Mutta naisille on kaikki ihan ookoo.
Every breath you take and every move you make Every bond you break, every step you take, I'll be watching you Every single day, every word you say Every game you play, every night you stay, I'll be watching you
Ei kai kun kappale on kirjoitettu stalkkauksesta, mitä sitä enempää analysoimaan sanojen merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti moni mamma olisi innosta piukeena jos joku Sting olisi heitä puskissa stalkkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa ole mitään vikaa. Enemmän minua ihmetyttää Mariskan laulun, jossa se tappaa miehensä ja h uoraa joka paikassa ja kaikkialla on radiossa tehosoitossa. Ohisalon kuvan päälle laitettu ympyröity plussa tulkittiin tappouhkaukseksi, mutta tällainen on muka hauskaa huumorimusiikkia.
Mikä ihmeen biisi tää on? Linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kun kappale on kirjoitettu stalkkauksesta, mitä sitä enempää analysoimaan sanojen merkitystä
Kyllä kertoo, jos Abreun kappaleen sanatkin ovat kerran niin pöyristyttävät, että miesartistin ura loppuisi välittömästi, jos sellaista laulaisi.
Ei laulujen tarvitse olla korrekteja ja siveellistä, vaan asioita voidaan käydä läpi rajullakin kuvailulla ja kuvitelmalla.
Eihän sarjamurhaajaleffan ohjaajaakaan kauhistella, tai jos jossain sarjassa tapahtuu raisk., ei siitä syytellä näyttelijää.
Harva laulaja laulaa omasta elämästään tai tilanteista joissa itse olisi/itse toimisi niin. Lähinnä se on taiteellista kuvitelmaa, joka voi olla rajua. Monet artistit tykkäävät tehdä biisejä ns. Pahiksen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikoinaan Tapani Perttu lauloi laulun r-a-i-sk-aa-mi-ses-ta ja siitä miten ihanaa se on. Kyllä sitä vaan radiossa soiteltiin.
Ja tämä oli minä vuosikymmenenä? Puhuihan eräs urheiluselostajakin ne ekereistä kentällä, muttei sellainen nykyään enää käy päinsä.
Nykyisin yhtään mikään ei käy päinsä. Kaikki voidaan tulkita loukkaavaksi ja useimmiten tulkitaankin. Siitä saa kivoja somemyrskyjä aikaan, kun tekee tavallisista asioista paheksuttavia.
En ole koskaan kuunnellut Anna Abreuta, joten en tätäkään kappaletta ole kuunnellut. Hyvä, että kriittisyyttä löytyy, jos on tarpeen.
kuulijan kirjoitti:
NO VILKKUHAN SAI 420000E KORONA TUKIA. kyllä sillä taas varmaa muitakin äly pieruja irtoo??
Tässä ihan ilmaiseksi vartissa tehty Vauva-remix:
"Seiso hiljaa, pistä silmät kii,
damianot sanoo sulle: zitti e bueni
niillä on peukutusvaltaa
ja yhteyksiä poistopoliisiin
sun pää on ahdas, korvista höyryää
sä olet röyhkeä ja rietas, sut täytyy hiljentää
Älä sano mitään, mua ei kiinnosta
mä luen sun päiväkirjat, vien sinut vankilaan
mulla on koti siellä mistä näkee Tallinnaan
mä oon elänyt niin kauan, että voin tehdä mitä vaan
ja sun turha on huutaa
ja mahdotonta valittaa
sensuurista ainakaan
tämän tyyppiset tapaukset
huomiotta jätetään
Älä sano mitään, mua ei kiinnosta
mä ammun sua peukuilla,
suljen sut bannivankilaan
Mulla on peukutusvaltaa
mä poistelen muita
ja kun mun ikkunan alla ne huutaa
tää ei voi olla näin
mä menen takaisin nukkumaan
Vauvassa klo 23:00
---
Ja niin kaunis on tää hiljaisuus
ja muiden päässä viima joka ei koskaan mua saa
ja niin suuri on yö ja kantasuomalaisuus
ja toisilla bannien pelko joka saa aamuun luottamaan
---
aamuun ja sitten klo 07:00
jatkuu Sanoman friikkishow"
Mites Arja Korisevan "Kun minuun kosketat"
"Oon vaimo toisen miehen ja perheellinen oon....." ja kuitenkin nukahdellaan toisen miehen kainaloon ja rakkauden liekki roihuaa ihan muualla kuin omassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa ole mitään vikaa. Enemmän minua ihmetyttää Mariskan laulun, jossa se tappaa miehensä ja h uoraa joka paikassa ja kaikkialla on radiossa tehosoitossa. Ohisalon kuvan päälle laitettu ympyröity plussa tulkittiin tappouhkaukseksi, mutta tällainen on muka hauskaa huumorimusiikkia.
Varmaankin Suloinen myrkynkeittäjä. Hänellä on myös biisi Murha, mutta se on enempi stalkkereista ym. varoittava biisi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole kuunnellut kuin lastenlauluja ja järkyttyy nyt tuollaisesta. Voi pientä.
Sun mielestä seksuaalinen ahdistelu on siis ok? Toivottavasti sulla ei ole lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Suloinen myrkynkeittäjä. Linkkiä en laita, koska ketju menee raskaaksi, kun videot tulevat näkyviin kokonaan eikä vain linkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole kuunnellut kuin lastenlauluja ja järkyttyy nyt tuollaisesta. Voi pientä.
Sun mielestä seksuaalinen ahdistelu on siis ok? Toivottavasti sulla ei ole lapsia!
Missä kohtaa Annan laulussa puhuttiin yhtään mitään seksuaalisesta ahdistelusta? Aivan, ei missään. Jos siinä sellaista näkee, se on vain sinun oman sairaan mielesi tuotosta. Kertonee omista alitajuisista mieliteoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Suloinen myrkynkeittäjä. Linkkiä en laita, koska ketju menee raskaaksi, kun videot tulevat näkyviin kokonaan eikä vain linkkinä.
Helpostipa ketjun saa raskaaksi ;D Tämä on hyvä varoitus, ettei vaan tee vahinkolapsia!!!
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpostipa ketjun saa raskaaksi ;D Tämä on hyvä varoitus, ettei vaan tee vahinkolapsia!!!
Viisastelusi voisi olla hauskaa, jos ymmärtäisit eron sanojen menee ja tulee välillä.