Betoninen sisäkatto, mitä sinä tekisit sille?
Meillä on vanha navetta, jossa on sauna. Saunan pukkarissa on ruma betonikatto, jolle haluaisin tehdä jotain. Seinät olen rapannut siistiksi ja maalannut kalkkimaalilla, mutta betonikatolle pitäisi tehdä jotain. Ainoat vaihtoehdot, mitä mä keksin, on kalkkimaalilla maalaaminen – mutta kalkkimaalilla maalanneet tietävät, miten sottaisaa puuhaa se on, koska maali on niin juoksevaa, sekä katon paneloiminen, mutta mieheni ei taas ole innostunut siitä, koska se madaltaa huonetta. Ihan hyvä pointti kyllä.
Niin, ja se betoni ei ole mitenkään siistiä, siinä on valamisen jäljiltä paperia ja se on tosi ruman näköinen.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ruiskumaalaus kun elementtitaloissakin yleensä on, tulee röpelöinen valkoinen pinta.
Täähän on ihan varteenotettava vaihtoehto, kiitos. Voikohan tuollaista tehdä itse...
Ap
Sori, ei kestä kosteutta.
No voi kakka. Kosteutta tulee, kun on saunan pukkari.
Ap
Mites tää?
https://www.bauhaus.fi/koristepinnoite-teknos-kolibri-sand.html
No tuo vois olla hyvä! Kiitos! Näyttää sen verran jäykältä, että olis mahdollista työstää kattoon.
Ap
Saneerauslaasti. Palomuurin pinnoitin pensselillä töpöttelemällä, tulee vaalea röpelöpinta ja tarttuu vaikka olisi irtonaistakin rappausta välissä.
Meillä kellarin katto on maalattu Kolibrilla. Siis lämmin kellarikerros joka toimii takka/pukuhuoneena
Tosin saunan puolelta ei hirveästi kostetta tule joten pysyy helposti katossa
Oli helppo röpelötelalla laitella. Ei hirveesti sotkenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sementtimaitomaali.
Rasvatonta maitoa 10 litraa
5 kg sementtiä
Liitua väriksi. Muutkin pigmentit käy.Tässä on ihan sama ongelma kuin kalkkimaalissa: vetisyys. Seinien maalaaminen vetisellä maalilla on ihan ok, mutta katto mietityttää.
Ap
Roiskuuhan se niinkuin kalkkikin...
Mutta peittää kerralla eikä roiskeet tod.näk. näy seinilläkään (jos sävytät liidulla).
Sitten vaan suihkuun urakan jälkeen.
Tuo Kolobri taitaa olla nyt se vastaus ongelmaan, kun se sopii lievästi kosteisiin tiloihin, jollainen tämä huone on.! Kiitos paljon kaikille ratkaisuja ehdottaneille!
Ap
Hemmetin iso maalattu pellennaama jolla hakaristit pupillien tilalla on mun patenttiratkaisu tällaisiin tiloihin.
Mites tää?
https://www.bauhaus.fi/koristepinnoite-teknos-kolibri-sand.html