Apua! Pilasin keittiötason kloriitilla
Onko muuta vaihtoehtoa, kuin laminaattitason vaihto? Meillä on ihan uusi valkoinen laminaattitaso keittiössä. Suihkutin vaahtoutuvan kloriitin ja hommasin vähän muuta välissä. Sillä aikaa kloriitti värjäsi tasoon kahvinruskeat laikut, jotka ei lähde millään :(
Mikä avuksi? Martat, help.
Kommentit (50)
Ei kotona tarvita tuollaisia myrkkyjä. Ei edes vatsatautien takia. 30 vuotta olen huushollannut fairyn ja mäntysuovan ja tolun avulla eikä ole ollut kuin yksi ainoa vatsatauti koko aikana.
mieskeittiössä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:54"]
Hei, tää mun alotushan on elänyt :D emmä noita haukkuja vakavasti ota, heillä on epätäydellisyytensä muilla elämän osa-alueilla. Lisäksi mä sain pelastettua tason. Ettepä arvaa millä ;)Kovasti kiinnostaa, millä sait tahran pois?
Villi veikkaus: olisko ihan sillä kloriitilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:04"]
Kyllä minä pesen wc:t ja pesutilat kotona muutaman kerran vuodessa kloriitilla, samoin leikkuulaudat!Miksi ihmeessä peset leikkuulaudatkin kloriitilla? Eikö yhtään huolestuta kloriitista irtoava myrkyllinen kloorikaasu.
En kyllä ikinä pesisi kloriitilla mitään, mikä tulee suoraan kosketuksiin ruoan kanssa. Kas kun ei tärpätillä jynssäile...
Eikös siinä pullon kyljessäkin ole ohjeet vesisäiliöiden tms. desinfiointiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei se uusi työtaso niin kauheita maksa. Tai sit annatte läikät olla muistutuksena mokasta. Ja kloriitti on kauhea myrkky. Ihmiselle, vesistöön ja maaperään. Ei sitä oikeasti tarvitse. Luonnonmukaisiakin pöpöjä tappavia aineita on, esim. teepuuöljy. Mm. Lilly's Eco Clean -sarja. Näillä meillä pärjätään, vatsatauteja tosi harvoin. Ja eivät ole koskaan kaikkiin perheenjäseniin tarttuneet.
No ei kai se taso ihan älyttömiä maksa, mutta vaihto on melko iso työ ja maksaa jos teettää vieraalla. Saman tien kannattaa vaihtaa puiseen tasoon, jälkiä siihenkin jää muutta puupintaa voi huoltaa ja pikku kolhut vähän niin kuin kuuluu asiaan.
Varmaan happamalla aineella tai neutraalilla sait pois?
Käytän kloriittia joskus kylpyhuoneen ja saunan lattioiden desinfiointiin. Laitan sitä tippasen kylmään veteen ja kostutuspulloon. Myös kissanhiekkiksen pesussa se on hyvä ja välinedesinfiointiin tarvittaessa oikein annosteltuna.
Mua naurattaa tämä mustavalkoisuus. :D
Ensin vuosikymmeniä lutrataan kloriittia joka paikkaan ja nyt sitä kammotaan niin ettei kukaan uskalla lähellekään mennä! Niin kammottavan pelottava myrkky se on.
Jösses, teitä kyllä viedään kun litran mittaa, liian monessa asiassa.
Olisiko oma ajattelu edes joskus ihan kiva idea?
Ja loppuun: Kloriitti on loistava tuote sille tarkoitetussa toimessa mm. desinfioinnissa ja valkaisussa. Ja se ei ole pelottava myrkky oikein käytettynä. :D
No alahan nyt jo Ap paljastelemaan, että millä lähtivät! Kun tällaisen jännitysnäytelmän loit.
Päästään sitten täällä me muutkin kloriittinsa kanssa liikaa hääränneet korjaushommiin ja säästytään uusien tasojen ostolta...
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa tämä mustavalkoisuus. :D
Ensin vuosikymmeniä lutrataan kloriittia joka paikkaan ja nyt sitä kammotaan niin ettei kukaan uskalla lähellekään mennä! Niin kammottavan pelottava myrkky se on.
Jösses, teitä kyllä viedään kun litran mittaa, liian monessa asiassa.
Olisiko oma ajattelu edes joskus ihan kiva idea?
Ja loppuun: Kloriitti on loistava tuote sille tarkoitetussa toimessa mm. desinfioinnissa ja valkaisussa. Ja se ei ole pelottava myrkky oikein käytettynä. :D
Minusta se on myös kaikkein tehokkain puhdistaja pinttyneelle lialle, tosin muilla av-mammoilla ei taida sellaista päästä tulemaan. Ei tarvitse hangata ties millä kun töhkä lähtee kuin itsestään.
http://perikunta.fi/kuolinpesan-konkurssi
Ethän ole ottanut omaisuutta kuolinpesästä? Vie se konkurssiin, pääset kaikkein helpoimmalla.
Miksi ihmeessä peset leikkuulaudatkin kloriitilla? Eikö yhtään huolestuta kloriitista irtoava myrkyllinen kloorikaasu.
En kyllä ikinä pesisi kloriitilla mitään, mikä tulee suoraan kosketuksiin ruoan kanssa. Kas kun ei tärpätillä jynssäile...