Apua! Pilasin keittiötason kloriitilla
Onko muuta vaihtoehtoa, kuin laminaattitason vaihto? Meillä on ihan uusi valkoinen laminaattitaso keittiössä. Suihkutin vaahtoutuvan kloriitin ja hommasin vähän muuta välissä. Sillä aikaa kloriitti värjäsi tasoon kahvinruskeat laikut, jotka ei lähde millään :(
Mikä avuksi? Martat, help.
Kommentit (50)
En ole ikinä käyttänyt kloriittia. Minulla on joku hajuton ekopuhdistusaine, etikka ja sooda käytössä. Vessanpytyt (ja matot kesällä) pesen mäntysuovalla. Yksi ainoa vatsatauti ollut lapsillamme 10 vuotta sitten.
t nainen 45 v.
Hei, tää mun alotushan on elänyt :D emmä noita haukkuja vakavasti ota, heillä on epätäydellisyytensä muilla elämän osa-alueilla. Lisäksi mä sain pelastettua tason. Ettepä arvaa millä ;)
Minä ainakin käytän kloriittia viikoittain. En pidä ajatuksesta, että pöpöt myllää missä sattuu. Mitään en ole vielä pilannut, paitsi ehkä maapallon.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:11"]
Minä ainakin käytän kloriittia viikoittain. En pidä ajatuksesta, että pöpöt myllää missä sattuu. Mitään en ole vielä pilannut, paitsi ehkä maapallon.
[/quote]
Yritätkö tappaa sukupuuttoon myös kaikki hyödylliset ja tarpeelliset bakteerit, vai mistä moinen hävitysvimma. Miten käy vastustuskyvyn.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:54"]
Hei, tää mun alotushan on elänyt :D emmä noita haukkuja vakavasti ota, heillä on epätäydellisyytensä muilla elämän osa-alueilla. Lisäksi mä sain pelastettua tason. Ettepä arvaa millä ;)
[/quote]
Mä olen pelastanut tason kerran sillä, että lioittimen pilaamaan kohtaan hieroin ruokaöljyä, se palautti himmenneen pinnan taas normaaliksi. Tämä taso oli tosin musta
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:48"]
Mihin kloriittia ylipäätään käytetään, muuhun kuin hippivaatteiden värjäykseen?
[/quote]
no esim. punajuuritahran poistoon valkoisesta matosta :) Häijyn näköinen tahra lähti kuin lähtikin valkoisesta matosta, kun kastoin vanupuikon kloriittiin ja hellästi tupsuttelin tahran pois. Lopputulos ei ehkä olisi ollut yhtä loistokas, jos matto olisi ollut väriltään esim. sininen.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:22"]
Kloriitia ei kotona tarvita yhtään mihinkään.
[/quote]
Väärin, vatsatautiaikaan se on erittäin tarpeellista eritteiden siivoamisessa. Ja pyykkiä on myös kiva valkaista sillä välillä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:29"]
[/quote]
Väärin, vatsatautiaikaan se on erittäin tarpeellista eritteiden siivoamisessa. Ja pyykkiä on myös kiva valkaista sillä välillä.
[/quote]
No tuohon vatsatautiaikaan siivoamiseen löytyy parempiakin aineita kuin myrkkykloriitti.
Kloriitin reagoidessa happamien aineiden kanssa vapautuu erittäin myrkyllistä klooria. Siivouksessa taatusti riittävät vähän vähemmän myrkylliset aineet.
Kiesus sentään. Laita siihen kunnon kivitaso, niin ei tarvitse pelätä että se menee pilalle!
Kissan hiekkalaatikoiden puhdistukseen meillä ainakin menee monta pullollista kloriittia vuodessa. Millä te muut muka desinfioitte kissan vessat?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:39"]
Kissan hiekkalaatikoiden puhdistukseen meillä ainakin menee monta pullollista kloriittia vuodessa. Millä te muut muka desinfioitte kissan vessat?
[/quote]
En millään. Teen niin, että taittelen sinne laatikoihin ilmaislehdet ristikkäin, ja hiekkana on puuhiekka (se huonekalujen valmistusjäte). Kerään joka päivä kakat pois, ja vaihdan hiekat joka viikko. Pesen toisinaan laatikot ihan tavallisella pesuaineella. Noiden lehtien läpi ei laatikon pohjalle edes vuoda mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:40"]
[/quote]
[/quote]
No tuohon vatsatautiaikaan siivoamiseen löytyy parempiakin aineita kuin myrkkykloriitti.
[/quote]
Ei todellakaan löydy. Chlostridium difficile 027:n saastuttamien pintojen ja tekstiilien puhdistamiseen ei auta mikään muu kuin viisiprosenttinen kloriittiliuos.
Menisikö kotivakuutukseen? Sanot vaikka, että kloriitti pullo oli kaatunut pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:48"]
Menisikö kotivakuutukseen? Sanot vaikka, että kloriitti pullo oli kaatunut pöydälle.
[/quote]
Ei mene enää, lähetän tämän keskustelun aloituksen kuvakaappauksena jokaiseen suomalaiseen vakuutusyhtiöön. Ihan vain kiusallani koska aloittaja on selvästi wt (ja ei edes posliini, vaan luomu, hyi hitto....)
Joo no virheitä sattuu kelle tahansa. Mitä te täällä nyt esitätte parempaa ja fiksumpaa ihmistä ja haukutte toista?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei todellakaan löydy. Chlostridium difficile 027:n saastuttamien pintojen ja tekstiilien puhdistamiseen ei auta mikään muu kuin viisiprosenttinen kloriittiliuos.
[/quote]
Ja noroviruskaan ei kuole muulla kuin kloriitilla, se on kiva sitten saada se sama vatsatauti uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:54"]
Hei, tää mun alotushan on elänyt :D emmä noita haukkuja vakavasti ota, heillä on epätäydellisyytensä muilla elämän osa-alueilla. Lisäksi mä sain pelastettua tason. Ettepä arvaa millä ;)Kovasti kiinnostaa, millä sait tahran pois?
Vierailija kirjoitti:
Joo, tyhmä mikä tyhmä. Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu. Pilalla se on.
ap
Ei se käyttöä haittaa. Annat olla, niin muistuttaa seuraavat 25 vuotta siitä että pitää vähän miettiä mitä tekee.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:04"]
Kyllä minä pesen wc:t ja pesutilat kotona muutaman kerran vuodessa kloriitilla, samoin leikkuulaudat!
[/quote]
Miksi ihmeessä peset leikkuulaudatkin kloriitilla? Eikö yhtään huolestuta kloriitista irtoava myrkyllinen kloorikaasu.