Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Cipralexin vaihdosta Escitalopram Actavisiin?

Vierailija
12.08.2014 |

Söin vuosia sitten Cipralexia ja nyt aloitin rinnakkaislääkkeen. Lääkkeen pitäisi olla kuulemma täysin sama, mutta miksi sitten aloitusoireet on erilaiset? Cipralex alkoi myös muistaakseni helpottamaan oloa jo kolmen päivän sisällä, nyt ei tunnu mitään apua vaikka takana on kohta jo viikko. Nostan pian annostuksen kymmeneen milligrammaan. Kokemuksia? Toimiiko tämä yhtä hyvin vai onko kenties jotain eroa sittenkin lääkkeillä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa kuin eri valmistaja.

Vierailija
2/5 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oliko vaihtaessa oireita, mutta aivan yhtä hyvin lääke minulla toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:57"]En muista oliko vaihtaessa oireita, mutta aivan yhtä hyvin lääke minulla toimii.

[/quote]

Miksi ei toimisi, samaa lääkettä. Jos huolettaa, niin valitkaa se alkuperäinen lääke. Ei ole pakko ottaa halvinta, jos tuntuu, että se onkin erilaista. Vaikka ei ole. Eikö se masentuneen nuppiin mene, että täsmälleen sama lääke mutta eri valmistaja - patentti siis vanheni ja muillakin kuin alkuperäisellä on oikeus valmistaa essitaloprami-lääkettä. Vtu ootte yksinkertaisia.

Vierailija
4/5 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samakaan lääke ei välttämättä tehoa samalla tavoin, kun sitä alkaa käyttää uudelleen. Tämä koskee erityisesti ssri-lääkkeitä.

Vierailija
5/5 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis todella masentunut nun aloitin Cipralexin silloin, nyt en niin paljon vaan ongelmani on lähinnä hirveä sosiaalisten tilanteiden pelko.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme