Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä kaunis: Mitä haittaa/ongelmia, entä hyötyä on ollut

Vierailija
12.08.2014 |

kauneudestasi?

Kerro konkreettisia esimerkkejä, miten kauneutesi on (hyvässä tai pahassa) vaikuttanut elämääsi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vähän erikoista tuo että miehet huutelevat perään ja ehdottelevat eikä saa hetken rauhaa. Monien mallien haastatteluissa asia on täysin päinvastoin, miehet eivät kuulemma uskalla riittävän kaunista naista lähestyä lainkaan. Ja tunnen monia kauniita naisia joilla,on todella paljon naispuolisia ystäviä, ei kauneus tarkoita etteivät naiset kestä jos joku on itseään kauniimpi. Miten av:lla asiat menevät aina toisinpäin? Kauniita ilmoittautuu sankoin joukon, jopa niin kauniita ettei apteekissakaan saa hyvää palvelua. Ehkä farmaseutilla,oli vaan huono pv?

Vierailija
22/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli: Itsetunto on varmaan keskivertoa paremmalla tolalla, josta on ollut hyötyä työelämässä. En arastele ulkonäköni vuoksi mennä luokan eteen puhumaan.

Huono puoli: Kerään välillä liikaa huomiota juhlissa, baareissa jne. Jotkut ääliöt ovat jopa tulleet örisemään "No hello, kukas sä oot?" -läppää, vaikka mieheni istuu vieressäni. Ei okei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ahdisteltu noin 11-vuotiaasta alkaen. Sisareni mua vanhempia ja heidän molempien poikaystävät ahdistelivat mua, muistan sen vieläkin todella inhottavana ja hämmentävänä tunteena. Samoin kaikki miehet kaduilla ja kaupoissa. Mut on yritetty raiskata ja lääpitty on oikein olan takaa.Nyt olen jo nelikymppinen, saan olla jo enimmäkseen rauhassa, mutta vieläkin koen silloin tällöin kähmijöitä, esim. täydessä metrossa (asun ulkomailla) on kähmitty todella paljon. 

Hyvä puoli on ollut ainoastaan se, että työpaikan löytäminen on ollut aina aika vaivatonta. 

Olen myös erehtynyt muutamaan todella huonoon suhteeseen, koska kauniin seuraan hakeutuvat ahnaasti kusipäämiehet, narsistit jne. 

Olisin mieluusti vaihtanut osia jonkun vähemmän kauniin kanssa jo ajat sitten.

Vierailija
24/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:12"]

Mielestäni vähän erikoista tuo että miehet huutelevat perään ja ehdottelevat eikä saa hetken rauhaa. Monien mallien haastatteluissa asia on täysin päinvastoin, miehet eivät kuulemma uskalla riittävän kaunista naista lähestyä lainkaan. Ja tunnen monia kauniita naisia joilla,on todella paljon naispuolisia ystäviä, ei kauneus tarkoita etteivät naiset kestä jos joku on itseään kauniimpi. Miten av:lla asiat menevät aina toisinpäin? Kauniita ilmoittautuu sankoin joukon, jopa niin kauniita ettei apteekissakaan saa hyvää palvelua. Ehkä farmaseutilla,oli vaan huono pv?

[/quote]

Minustakin asia on pikemminkin näin. Minua on monesti sanottu poikkeuksellisen kauniiksi ja minua miehet lähestyvät tosi vähän. Korkeintaan joku humalainen ääliö voi tulla jotain sanomaan, mutta ns. kunnon miehet ovat aina pitäneet etäisyyttä. Sitten vuosien päästä moni on tullut sanomaan, että kyllä mä sua aina ihailin mutten uskaltanut mitään sanoa.

Vierailija
25/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:12"]

[/quote]

Minustakin asia on pikemminkin näin. Minua on monesti sanottu poikkeuksellisen kauniiksi ja minua miehet lähestyvät tosi vähän. Korkeintaan joku humalainen ääliö voi tulla jotain sanomaan, mutta ns. kunnon miehet ovat aina pitäneet etäisyyttä. Sitten vuosien päästä moni on tullut sanomaan, että kyllä mä sua aina ihailin mutten uskaltanut mitään sanoa.

[/quote]

Omat kokemukseni ovat täysin samanlaisia..

Vierailija
26/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:12"]Mielestäni vähän erikoista tuo että miehet huutelevat perään ja ehdottelevat eikä saa hetken rauhaa. Monien mallien haastatteluissa asia on täysin päinvastoin, miehet eivät kuulemma uskalla riittävän kaunista naista lähestyä lainkaan. Ja tunnen monia kauniita naisia joilla,on todella paljon naispuolisia ystäviä, ei kauneus tarkoita etteivät naiset kestä jos joku on itseään kauniimpi. Miten av:lla asiat menevät aina toisinpäin? Kauniita ilmoittautuu sankoin joukon, jopa niin kauniita ettei apteekissakaan saa hyvää palvelua. Ehkä farmaseutilla,oli vaan huono pv?

[/quote] pohdin samaa...

kun on liian kaunis tai liuan hyvä jossain niin monikaan ei tohdi lähestyä. Mutta ehkä av-palstan mammat ovat kauniita ja helpostlähestyttäviä.

Vierailija
27/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se joka ei itsensä mielestä ole kaunis.

Mutta tuohon ajatukseen, että jos en erityisen kaunis, niin miehet ei uskalla lähestyä, eikä toisinpäin.

Kukaanhan näistä täällä asiasta kertovat ei ole sanoneet, että kaikki miehet näin tekisivät. Itse kerroin lääppimisestä ja omistamisenhalusta. Eli kyllä, miehet lähestyy, mutta yhtäkään näistä en ole pitänyt ns.kunnon miehinä.

Sen sijaan parisuhteissa on tullut ongelmia sen kanssa, että mies ei halua olla naisen kanssa, jota moni haluaa. On turvallisempaa olla ns.tavallisen näköisen naisen kanssa.

Naisiin asia sen sijaan pätee, naiset eivät lähesty juuri koskaan.

Toki minullakin on paljon naispuolisia ystäviä, mutta olemme ystävystyneet muita reittejä ja myös ystävät selkeästi huomaavat ns.ulkonäkörasismin mitä itse koen.

Mutta edelleenkään, minä en ole mielestäni mikään erityisen kaunis. Olen normaali nainen. Vartaloni ei todellakaan ole täydellinen, hoikka olen aina ollut kyllä. Naamastani olen "perusnätti".

Luulen, että tuo lumoava kauneus mistä ihmiset puhuvat ei ole pelkästään ulkoista kauneutta, vaan siinä on paljon muutakin.

Itse olen miellyttämisenhaluinen, en sano koskaan pahasti. Eli luonteeni voi tehdä minusta helposti hyväksikäytetyn.

Jne.

Vierailija
28/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä kauniina: joskus teinityttönä kuljin aina pyörällä ja kun kaarsin pihaan, pikkupojat huutelivat toisilleen "se kaunis tyttö tulee". Suosituimmat pojat ihastuivat muhun, mikä aiheutti kateutta toisissa tytöissä. Mä en hirveästi bileissä käynyt, kun jätettiin kutsumatta. Ajattelin olevani epäsuosittu, mutta kerran sain tietää ettie kutsuttu siksi, että "me ei haluta et varasta meijän poikaystäviä". huh!

Kerran jouduin tyttöjen pahoipitelemäksi ilman syytä. En tiedä oliko ulkonäöllä merkitystä. Muista kuinka makasin maassa, johon mut oli nyrkiniskulla kaadettu ja potkuja sateli eripuolille kehoa, myös kasvoihin. Onneksi ei käynyt pahemmin, selvisin pelkällä traumalla.

16-vuotiaana paras ystäväni sanoi "Sä kaunistut vuosi vuodelta enemmn". Pian tämän jälkeen välit katkes jostain syystä, en tiedä miksi. Hän alkoi seurustelemaan, ei ottanut enää mukaan juttuihin, eikä halunnut olla kaverini.

Tulin parikymppiseksi ja ja kauneudesta ei ollut kai hyötyä tai haittakkaan. Paitsi koulussa, kun pärjäsin hyvin, sain kavereilta  kommentteja tyyliin "hymyile sille miesopelle enemmän, niin saat lisää kymppejä". Mitenköhän selittivät itselleen naisopettajilta saamani kympit? Hmm... Tuossa vaiheessa kateus oli vain huvittavaa. Eräskin epäili, etten oikeasti kirjoita omia aineitani...

parista kympistä kolmeen kymppiin en juurikaan piitannut ulkonäöstäni ja olin välillä vuosiakin meikkaamatta ollenkaan, kun en halunnut korostaa itseäni.  huomasin, että  naispuoliset kaverit aina halusivat latistaa itsetuntoani ja toivat esiin aina huonoja puolia ulkonäöstäni, eivät koskaan mitään positiivista. Miehet kuolasitvat perään. Esim oli ihan normaalia, että kadulla kävellessäni sain kommentteja miehiltä "Onpas siinä kaunis tyttö!" tai "mistäs noin kauniita enkeleitä maan päälle tupsahtaa?", tai joku pikkupoika bussissa sanoi isälleen "Kato isi tossa on tosi kaunis nainen".

Lähinnä kauneus aiheutti jatkuvaa tuojotusta, joka on tosi ärsyttävää, mutta siihen tottuu. Asiakaspalvelutyössä kun olin, treffikutsuja satoi. Myös työpaikkakusatuksi jouduin naisvaltaisella alalla, joka romutti itsetunnon ja  johti itsemurha-ajatuksiin. 

Mulle on ollut kauneudesta lähinnä se hyöty, että miehiä on aina ollut pilvin pimein tarjolla. Myös miljonääritason miehiä, jotka olen kuitenkin surutta torjunut, koska olen romantikko. Eli ei hyötyä siinäkään mielessä. Sydänsuruja mullakin, kuten kaikilla. Työ- ja opiskeluelämässä ulkonäöstä ollut pelkkää haittaa, ihmiset ovat kateellisia jos on vielä hyvä työssään ja etenee, saa niin paljon kuraa niskaan. Ihmisillä hirveä  tarve leimata tyhmäksi bimboksi, ikään kuin se olisi isku vyön alle jos kaunis on vielä älykäskin.

Luulen, että olisi ollut onnellisempi elämä, jos olisin ollut vaatimattomamman näköinen. Ihmiset olisivat varmaan hyväksyneet mut ihmisenä paremmin, enkä olisi joutunut olemaan  niin paljon ilkeilyn ja kaiken pahan kohteena.

Vierailija
29/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin nähdä teidän kaikkien kuvat:)

Vierailija
30/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:41"]

Mä haluisin nähdä teidän kaikkien kuvat:)

[/quote]

Älä jaksa. Joka ikinen kerta tuolee tuollaisia kommentteja, kun kysellään kauniiden ihmisten kokemuksia. "haluaisin nähä ootteko oikeesti kauniita hihihii enpäs uskokaaan hihiiii". Voi kanat, kanat... 

Vierailija
31/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini piyi itseään todella kauniina ja väitti kaikkien katsovan häntä kadulla. No näin ei ollut. Kyllästyin hänen juttuihinsa ja asenteeseen kuinka kaikki naiset ovat hänelle kateellisia... huoh.

Vierailija
32/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana sain oikeastaan viikoittain kuulla ulkonäöstäni.

Ja liian moni mies ihastui minuun vain ulkonäköni vuoksi. Valitsin lopuksi miehen, joka ei liikaa kiinnittänyt huomiota ulkonäkööni. Ajatteln, että hän ei ehkä hylkää minua sitten kun olen ruma ja vanha tai jos lihon raskauden aikana. Joillekin miehille olin selvästi näyttelyesine.

En koskaan ole yrittänyt hyötyä ulkonäöstäni. En itse edes pidä itseäni kauniina. Siksi tuntuu oudolta kun muut kommentoivat sitä niin paljon. Tosin ikä on tuonut helpotusta tähänkin asiaan. :)

No ehkä sellainen hyöty ulkonäöstä on ollut, että kaikki kolme lastani ovat saaneet kauniit ja säännölliset piirteet. Toki ovat periytyneet isältäänkin.

Vierailija
33/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniille ei olla kateellisia, vaan heistä halutaan kavereita! Huono kohtelu johtuu yleensä ihan muusta esim. että joku luulee itsestään liikoja.

Vierailija
34/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:25"]Kauniille ei olla kateellisia, vaan heistä halutaan kavereita! Huono kohtelu johtuu yleensä ihan muusta esim. että joku luulee itsestään liikoja.

[/quote] Riippuu tapauksesta. Osa ajattelee niin,,että ei halus jäädä itseään kauniimman varjoon.

Vierailija
35/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:21"]Kaverini piyi itseään todella kauniina ja väitti kaikkien katsovan häntä kadulla. No näin ei ollut. Kyllästyin hänen juttuihinsa ja asenteeseen kuinka kaikki naiset ovat hänelle kateellisia... huoh.

[/quote]

Kuulostaa ihan yhdeltä entiseltä kaveriltani,hän oli omasta mielestään niin kaunis että koko ajan/joka päivä joku muka katsoi häntä ja flirttaili hänelle. Aina kun liikuimme jossain ja joku mies katsoi meihinpäin tämä oli aivan varma että mies katsoi häntä ei tullut kuuloonkaan että se olisi voinut katsoa meitä muita. Käytös oli todella rasittavaa!! Loppujen lopuksi hän ei ollut mielestäni mitenkään erikoisen näköinen eikä edes kaunis,hän oli vähän narsistinen ja taisi olla tosi huono itsetunto. Hän usein kommentoi minun ja muiden kavereidemme ulkonäköä ja pukeutumista,ja arvosteli muutenki kaikkea tekemisiämme ja oli omasta mielestään paras kaikessa mitä tekikään. Ystäväni mielestä minä taisin olla hänen pahin uhkansa koska olin porukan ainut sinkku hänen lisäkseen ja hän pelkäsi että vien kaiken huomion pois hänestä. :-/ ärsyttävää oli se että hän oli koko ajan oli kimpussani ja arvosteli kaikkia ja kaikkea. Onneksi emme enää ole ystäviä.

Vierailija
36/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee baarissa usein jokus räkäkännissä oleva tuijottamaan . Istuu vain ja tuijottaa. Nuorempana käydessäni lavatansseissa aina kaikkein kummallisin ja lyhyin (olen 178cm) tuli hakemaan tanssimaan, ja koska en halunnut loukata menin. Sitten siinä naureskeli koko lava.

Ei tunnu kivalle ei.

Vierailija
37/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaus x2. Tyrmäystippoja kerran. En kyllä tiedä, onko tekmistä ulkonäköni kanssa. Olen kyllä hyvännäköinen.

Vierailija
38/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puolet: Minuun tullaan nopeammin tutustumaan esim. uudella työpaikalla.

Huonot puolet: Perättömien juorujen levittely kateuden takia.

Vierailija
39/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään usein tyhmänä, vaikka olen älykäs. Usein nähdään vain olemus, ei se mitä olen tehnyt, taikka osaan.

Vierailija
40/52 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää ollut vähän erikoista tää elämä. Huomaa ettei oteta tosissaan välillä, varsinkaan mun ammatissani. On vaikea uskoa että kauneus ja viisaus voivat kulkea käsi kädessä. 

Mutta jos aivan rehellisiä ollaan, ei se mua ole haitannut. Yleensä en välitä sillä olen kuitenkin kauneudellani saanut joitain asioita helpommin ja sen tiedostan oikein hyvin. Tiedän sen itsekkin että olen poikkeuksellisen kaunis. Se tosin harmittaa aidosti, että ihmiset luulevat sen tarkoittavan jotakin enemmän. Ikäänkuin pitäisin itseäni parempana, enhän mä ole mitään tehnyt kauneuteni eteen. Geenit sen tekivät. Helposti luullaan ylimieliseksi ja naiset varsinkin vihaa. 

Oikeastaan myös harmittaa se, kuinka olen antanut itseni kauneuteni siivin mennä sieltä, mistä aita on matalin. Olen ehkä hieman tottunut saamaan kaiken mitä haluan, vaikka väärinhän se on. Ja sitten iskee vasten kasvoja kun ei saakkaan. Harmittaa ehkä sitä kautta ilmaantunut laiskuus omassa käytöksessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi