Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Et ottanut sikainfluenssapiikkiä, mutta otit koronarokotuksen? Onko tämmöisiä ihmisiä?

Vierailija
30.07.2021 |

Katso otsikko.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuvittelevat jotenkin tietävän paremmin mikä rokotus kannattaa ottaa ja mikä ei. Asiantuntijoita ei uskota, vaan itse tiedetään paremmin. Järki ohoi!

Minä tiedän omat asiani paremmin kuin kukaan muu.

Vierailija
22/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ottanut kumpaakaan enkä muitakaan piikkejä sitten morttirokotuspäivän ( ehkä 21.7.2003) enkä nenätikkuja enkä maskeja naamalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen.

Sikavirus ei mutatoitunut, eikä se ollut kovin vaaraallinen. Se ei sulkenut yhteiskuntaa eikä kaatanut taloutta. Eikä sulkenut meitä kotiimme. En ottanut rokotetta, sillä en periaatteessa ota ylimääräisiä rokotuksia, en ole rokotuttanut lapsiani vesirokkoonkaan.

Koronapiikin otin, koska haluan tämän joskus loppuvan, pelkään long covid-oireita, ja ennenkaikkea pelkään, että virus mutatoituu vaarallisemmaksi.

Vierailija
24/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sikainfluenssa ei ollut mitään verrattuna koronapandemiaan.

Vierailija
25/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottanut kumpaakaan.

Vierailija
26/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika-influenssan aikaan olin nuori ja kuolematon parikymppinen. Yliopistolla yths hoiti rokottamisen ja oli etukäteen määrätyt päivät, jolloin kunkin ikäiset menivät jonottamaan rokotetta. Oman ikäryhmäni rokotepäivänä olin epähuomiossa pukenut epäkäytännöllisen mekon, josta ei saanut käärittyä hihaa ylös. Olisi pitänyt ottaa koko mekko pois rokotetta varten. En viitsinyt. Siksi en ottanut sikapiikkiä. Koronarokotteen olen ottanut.

Vierailija
27/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. En ole ikinä ottanut influenssarokotusta vaikka työnantaja tarjoaa sitä joka syksy maksutta enkä ottanut sikapiikkiäkään, mutta koronapiikit otin. Kaksi koronarokotuskertaa saa kyllä riittää, en aio siirtyä puolivuosittaiseen koronapiikkisykliin, mikä näyttää olevan tulossa koska nyt puhutaan jo kolmannesta ja neljännestä rokotuskerrasta.

Olen tehnyt täysin samalla kaavalla muuten mutta otan ne mahdolliset korona tehosteetkin jatkossa muuntuneiden korona viirusten takia jos roketetta terveydenhuollon ammattilaiset suosittelee ja niin kauan kun tämä tautipiikki jyllää ylös ja alas. Vain rokottamalla yhteiskunta alkaa pääsemään vähitellen normaaliksi ja ihmiset tienaamaan elantoaan jotka koronan takia ovat tienestinsä menettäneet. 

Vierailija
28/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut mitään rokotetta 20 vuoteen. Tuosta viimeisimmästä ottamastani rokotteesta, ilmeisesti poliotehoste sain ilmeisen pysyvän haittavaikutuksen. Jäykkäkouristusrokotteen haluaisin kyllä ottaa, mutta en uskalla. Kärsin siis neulakammosta tai pelosta ja pelkään haittavaikutuksia. Lisäksi jäykkäkouristusrokotteeseenkin liittyy epämääräisiä asioita kun valmistajana GSK ja kyseiseen aikuisten rokotteeseen on sekoitettu ainakin kurkkumätä. Pelkän perusjäykkäkouristusrokotteen siis haluaisin. Haluaisin keskustella tästä neutraalisti ammattilaisen kanssa, mutta todennäköisesti se menisi ainakin siihen, että pakottaa ottamaan koronarokotteen.

Vierailija
29/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen pysyvän haittavaikutuksen? 

Vierailija
30/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. En olisi ottanut koronapiikkiäkään, mutta se oli tämänhetkisten töiden puolesta lähestulkoon pakollista.

Vierailija
31/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikapiikityksillä ei ollut mitään ihmeempiä jatkosuunnitelmia  mutta tää koronapiikki on eri, koska rokotepassituksista lähtee katkera yrttitarhapolku joka päätyy umpikujaan maailmanlaajuista totaliaristismiin jossa valitaan merkki tai metsaus

Vierailija
32/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut perusrokotteet ja TBEen. En halua ottaa koronarokotetta ennenkuin pitkäaikaiset haittavaikutukset ovat selvillä.

Minuakin on sanottu rokotevastaiseksi, kun haluan odottaa tutkimuksien valmistumista.

Toivottavasti sinä olet sitten se, joka saa vakavat terveydelliset seuraukset odottelusta, eikä joku muu. 

Vierailija
33/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut mitään rokotetta 20 vuoteen. Tuosta viimeisimmästä ottamastani rokotteesta, ilmeisesti poliotehoste sain ilmeisen pysyvän haittavaikutuksen. Jäykkäkouristusrokotteen haluaisin kyllä ottaa, mutta en uskalla. Kärsin siis neulakammosta tai pelosta ja pelkään haittavaikutuksia. Lisäksi jäykkäkouristusrokotteeseenkin liittyy epämääräisiä asioita kun valmistajana GSK ja kyseiseen aikuisten rokotteeseen on sekoitettu ainakin kurkkumätä. Pelkän perusjäykkäkouristusrokotteen siis haluaisin. Haluaisin keskustella tästä neutraalisti ammattilaisen kanssa, mutta todennäköisesti se menisi ainakin siihen, että pakottaa ottamaan koronarokotteen.

Millä logiikalla pelkäät neuloja ja haittavaikutuksia, mutta et lainkaan hengenvaarallisia sairauksia joilta niillä suojaudutaan?

Vierailija
34/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Esimerkiksi me. Me kun sairastettiin se sikainfluenssa ennen kuin siihen oli koko rokotetta.

Vierailija
35/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen pysyvän haittavaikutuksen? 

Se rokotuskohta on jatkuvasti kipeä sillä tavalla kun yleensä kipeytyy heti rokotuksen jälkeen. Tuota kohtaa siis särkee ihan kun kohdassa olisi jonkinlainen näkymätön mustelma koko ajan. Lisäksi aiheuttaa säryn lisäksi myös jäykkyyttä. Ehkä kyseessä on jopa hermovaurio. Tuo todellakin alkoi rokotuksen ottamisen jälkeen ja ensin ajattelin sen menevän ohi, mutta eipä mennytkään. Näin pitkän ajan jälkeen on tosin mahdotonta todistaa, että rokotus olisi tuon aiheuttanut.

Vierailija
36/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ollut mitään tosiasiallista mahdollisuutta edes sikapiikkiin. Lapseni sairastui koulun kautta sikaflunssaan, ei tarttunut minuun. Lasten rokotuksia oltiin tuolloin vasta masinoimassa.

Vähin äänin haudattiin sikapiikit silloin.

Vierailija
37/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut sikapiikkiä enkä ota koronapiikkiäkään jos ei pakoteta.

Vierailija
38/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairastanut sikaflunssan sekä koronan. Minulle sikaflunssa oli näistä pahempi, hieman influenssan kaltainen. Korona taas oli pari päivää oireellinen (yskää, nuhaa ja kuumetta), mutta aikalailla normiflunssan oloinen. Mitään rokotuksia en näihin aijo ottaa koskaan. Joka vuosi luvassa sama rumba jatkossakin, taudit vaan muuttaa muotoaan. Se nyt vaan kuuluu tällaiseen kommuuniasumiseen, kaupunkien tiivistämiseen ja maaseudun tyhjenemisen valitettavasti. Nyt on ihan älytön hysteria meneillään.

Vierailija
39/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sikainfluenssan aikaan rokotettu lähinnä lapsia? En muista, että silloin olisi edes puhuttu aikuisten rokottamisesta. Itse sairastin sen, kun monta muutakin influenssaa olen sairastanut, kova kuume oli ja lihaskivut, mutta ei siitä mitään pelkoja jäänyt, joten en koronaakaan pelkää. Koronarokotuksen otin, ihan vain siksi, että jossain vaiheessa luvattiin, että tietty rokotuskattavuus avaa yhteiskunnan. Jos tästä(kin) lupauksesta lipsutaan, alan uskoa, että korona todella on salaliitto.

Vierailija
40/74 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sika ja tavalliset influenssat eivät ole sulkeneet tai rajoittaneet koko yhteiskuntaa nyt niin kuin tämä korona. Ei suomi voi velkaa ottaa koko ajan tämän pirullisen koronan takia. Vain rokottamalla alamme tästä selviytymään. Kaikkien pitää ottaa rokotteet jollei sille mitään järkevää estettä ole muuta kuin oma luulosairaus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan