Selasin exän Tinder-tiliä... Arvaappa kuka oli matchina?
Niin. Arvatkaa.
Ja joo. Olen kauhea ihminen - urkin toisen puhelinta salaa. Tekis mieli lähettää anonyymi "älä hukkaa aikaasi tämän kanssa" -tyyppinen viesti kaikille muiduille, joita se tällä hetkellä vokottelee...
Kommentit (51)
Jos kännykän avaamiseen ei tarvita salasanaa, tinder-tili on valmiiksi auki eikä avaamattomia viestejä lue, niin rikosta ei tapahdu. Lähinnä tapahtuu ainoastaan moka puhelimen omistajan taholta: mitäs jättää tietonsa levälleen.
Onneksi työnantaja päivitti Iphone 5sään puhit niin moiset sekopäät pääse mun viesteihin käsiks. Kyllä ämmillä iso ruuvi heittää pääs.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:54"]
Onneksi työnantaja päivitti Iphone 5sään puhit niin moiset sekopäät pääse mun viesteihin käsiks. Kyllä ämmillä iso ruuvi heittää pääs.
[/quote]En ymmärrä viestiäsi täysin, mut ok. Ilmeisesti kiitos työnantajalle, että mitään vahinkoa ei käy, vaikka itse säätäiski sekopäitten kanssa...
[/quote]Koska olisihan se nyt ihan saatanan vaikeaa laittaa itse siihen mitään näppäinlukkoa, poistaa jo luetut ja arkaluontoiset viestit ja sulkea avoimet tilit. Onneksi on työnantaja!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:09"]
[/quote]En ymmärrä viestiäsi täysin, mut ok. Ilmeisesti kiitos työnantajalle, että mitään vahinkoa ei käy, vaikka itse säätäiski sekopäitten kanssa...
[/quote]
Yritin siis sanoa että onneksi puhelimeeni ei pääse enää ilman sormenjälkeäni :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:09"]
[/quote]
Yritin siis sanoa että onneksi puhelimeeni ei pääse enää ilman sormenjälkeäni :D
[/quote]Ei kannata sammua sekopään viereen kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 03:54"]
No vinkkinä voin sanoa, että eräs hyvin tunnettu bloggaaja.
Nauratti vaan, koska tiedän, että se nainen ei katselis päivääkään ton pilvenpolttelua ja lusmuilua.
Oli siellä eräs toinenkin vähemmän tunnettu blogimaailman neitokainen, hänen kanssaan on jopa numeroita vaihdettu ja deittejä suunniteltu.
Tekee pahaa, kun vois niin säästää naisilta sen vaivan, että tohon tutustuu. Ellei sit välttämättä halua parantumishalutonta kaappinistiä-/alkoholistia lastensa isäksi... Ap
[/quote]
ja sinä itse olet hänen kanssaan syystä , että...?
Nää aamuyön avaukset on aina niin laadukkaita. Piti tääkin avata...
arvaapa (ei arvaappa), kaipa (ei kaippa), niinpä (ei niimpä)
Jännä juttu. Kännykän tutkimista pidetään laittomana, mutta kellään ei taida olla linkkiä siihen pykälään eikä kukaan osaa kertoa, että mikä rikos on kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 03:52"]
Älkääpä mammat syyllistykö rikokseen yllyttämiseen. Viesti on ilmiannettu.
[/quote]
Onneksi poliiseilla ei ole mitään tärkeämpää tekemistä kuin selvitellä toisten tinder-draamoja.
[/quote]
Jos haluat olla oikeamielinen hyväntekijä, niin löytyy paljon ihan oikeitakin ongelmia, joissa sun apua tarvitaan. Ootko varma että itselläsi on kaikki kunnossa?
Tuo laki suojaa vain avaamattomia viestejä ja kirjeitä, jotka eivät vielä ole tavoittaneet vastaanottajaansa.
On aina oma valinta, säästääkö ne viestit lukemisen jälkeen. Ja oma moka, jos puhelin on esillä ja tunnukset on auki, eikä ulkopuolisen tarvitse murtautua mihinkään.
TIEDOKSI; Lain mukaan, sikäli kun henkilökohtaisista viesteistä (kirjeet, tekstiviestit ym.) on laissa määrätty rangaistavaksi, ei avaamisella tarkoiteta avaamatonta viestiä, toisin sanoen, viestiä jota sen vastaanottaja ei olisi jo aiemmin lukenut, vaan vaikkakin avattua, toiselle tai kolmannelle osapuolelle osoittamatonta viestiä.
Kirjesalaisuus koskee (pitää sisällään digitaaliset viestit) jollekin henkilökohtaisia viestejä ja niiden luvatta lukeminen on rangaistavaa niin kuin laki siitä määrittää.
Lakimies
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:57"]
Jännä juttu. Kännykän tutkimista pidetään laittomana, mutta kellään ei taida olla linkkiä siihen pykälään eikä kukaan osaa kertoa, että mikä rikos on kyseessä.
[/quote]
Viestintäsalaisuuden rikkominen.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 18:51"]
Tuo laki suojaa vain avaamattomia viestejä ja kirjeitä, jotka eivät vielä ole tavoittaneet vastaanottajaansa.
On aina oma valinta, säästääkö ne viestit lukemisen jälkeen. Ja oma moka, jos puhelin on esillä ja tunnukset on auki, eikä ulkopuolisen tarvitse murtautua mihinkään.
TIEDOKSI; Lain mukaan, sikäli kun henkilökohtaisista viesteistä (kirjeet, tekstiviestit ym.) on laissa määrätty rangaistavaksi, ei avaamisella tarkoiteta avaamatonta viestiä, toisin sanoen, viestiä jota sen vastaanottaja ei olisi jo aiemmin lukenut, vaan vaikkakin avattua, toiselle tai kolmannelle osapuolelle osoittamatonta viestiä.
Kirjesalaisuus koskee (pitää sisällään digitaaliset viestit) jollekin henkilökohtaisia viestejä ja niiden luvatta lukeminen on rangaistavaa niin kuin laki siitä määrittää.
Lakimies
[/quote]
Ei ollut oikea lakimies tuo. "avaa toiselle osoitetun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä"
Avaamisella tarkoitetaan avaamattoman viestin avaamista. Eli suljetun. Tai jonkun minkä suojaus pitää murtaa, ja joka on suojattu ulkopuoliselta. Tuossa lainkohdassa lukee että "avaa suljetun". Ei että "avaa avatun tai suljetun".
Kirjesalaisuus ei liity luvatta lukemiseen. Vaan luvatta avaamiseen (ja ehkä lukemiseen). Ja kirjesalaisuus koskee kaikkia tietylle henkilölle osoitettuja suljettuja viestejä, ei vain sellaisia jotka sisältävät henkilökohtaista materiaalia.
"Joka oikeudettomasti hankkii tiedon televiestin (=Tinder-viestin) sisällöstä"
Eli jos lukee, vaikka ei ole oikeutta lukea. Oikeutta ei anna se, että jossain on puhelin esillä, jossa on Tinder auki. Vaikka jonkun kotona on olohuoneen pöydällä lompakko auki, ei siitä saa ottaa rahaa.
Oikeudetonta on myös bussissa kurkkiminen. Niin kauan kuin et pyydä lupaa vakoilla toisen tekstarin/Tinder-viestin lukemista tai kirjoittamista.
[/quote]Kerrotko vielä, että mikä rikosnimike on kyseessä ja linkkaa vaikka finlexiin, jos viitsit.