Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kerää koirasi paskoja jalkakäytävältä?

Vierailija
11.08.2014 |

Tuli taas todettua tänään, että ihmiset ovat vastuuttomia koiranomistajia. Jos koirasi paskoo keskelle jalkakäytävää, voisitko ystävällisesti kerätä kakat pois? Ymmärrän vielä jotenkin, että jotkut eivät kerää puskista jne. Itse kerään kyllä, koska lapset leikkivät ties missä puskissa niin eipä ole sitten niiden riesana. En vaan voi ymmärtää, että miksi joku ei kerää koiran jätöksiä jalkakäytävältä. Kävin tossa iltalenkillä koiran kanssa (Helsingin keskusta) ja monessa kohtaa oli paskat jätetty keräämättä KESKELTÄ JALKAKÄYTÄVÄÄ. Eikö teitä hävetä? Itseäni hävettäisi jos koirani kakkaisi keskelle jalkakäytävää ja joutuisin lähtemään siitä niin, että en kerää kakkoja. Voisi tulla ohikulkijoilta muutama vihainen katse perään. Ai niin, mutta kakka on hyi yök ja eipä teitä kiinnosta jos joku muu siihen astuu..

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:43"]

Mä olen erittäin vastuuton koiran kakan suhteen, mutta en mäkään sentään anna koiran edes paskoa jalkakäytävälle. Siinähän on se vaarana, että itse astuu paskan päälle seuraavalla lenkillä. ;-)

[/quote]

Tajuatko, miten ällöttävää koiranpaskat ovat esimerkiksi nurmikolla? Tälleen kesällä kun joku voi haluta vaikka piknikille, joten nurmialueillakin kulkee porukkaa. Turha vedota mihinkään "no mutku paskoo kanit/ketut/ties mitkä elukatkin sinne luontoon". Joo toki, mutta eipä ne kadut siltikään täyty niiden paskoista ja aika vaikea muutenkaan kuvitella, että luonnossa vapaana oleva kettu kävi vääntämässä tortun Stockan kellon alle.

-ap

[/quote]

En tajua. Koira paskoo omalle nurmikollekin ja kun se on iso ja aidattu, niin en ryntää keräämään sitä heti pois. Usein en edes näe milloin koira paskoo pihalla.

Samaisella pihalla on temmeltänyt kaksi isokokoista koiraa ja vaikka mulla on 3 lasta, niin vain kerran joku on astunut pihallamme koiran paskaan 16 vuoden aikana. En siis todellakaan tajua miksi maatuva koiranpaska nurmikolla, ojassa, heinikolla jne. ärsyttää.

[/quote]

Sun piha, tee miten haluat. Ymmärrätkö kuitenkin, että esimerkiksi kaivopuisto on julkista aluetta? Sinne aika moni haluaa mennä viettämään aikaa vaikkapa juuri sille piknikille, joten ne kakat ovat todellakin tiellä. Kiva pistää joku peitto siihen nurmelle ja pahimmassa tapauksessa suoraan jonkun koiran pökäleen päälle.

Sinä, joka et jaksa kantaa kakkapussia: paskin selitys IKINÄ! Se pussi ei todellakaan paina yhtään mitään.

-ap

[/quote]

En kyllä nauti erityisemmin lenkistä, kun paskapussi heiluu kädessäni kilometrien matkan. Byhyy, jos sinä satut astumaan koirani pökäleen päälle.

[/quote]

Solmi se kakkapussi hihnan ympärille, niin ei roiku.

[/quote]

Ehkä kirjoittajan mielestä se on niin noloo jos joku huomaa kakkapussin. Tai sitten se kakkapussi siinä hihnassa ei vain sovi tyyliin :(

-ap

[/quote]

Hahah :) no sovitaan sitten vaikka noin.

Vierailija
102/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:15"]

Mulla ei ole kysymys jaksamisesta. En viitsi kantaa paskapussia. Eikä täällä edes ole roskiksia minne niitä laittaa. Teen koirani kanssa vähintään tunnin lenkin ja se paskoo heti lenkin alussa.

Mulla on iPhone ranteessa enkä tarvitse avaimia.

Aika hiton sokea saa olla, jos viltin onnistuu levittämään pökäleiden päälle. Suosittelen käyntiä optikolla.

Mua ei saa ikinä kukaan keräämään koiran paskaa yleisiltä paikoilta. Ei vaikka sä kuinka kävisit paskomassa koiran omistajien porteilla tai levittäisit vauvan kakkaa ympäriinsä.

[/quote] Enta kun sinunlaisiasi laiskureita on satoja? Mitas jos kansa hermostuisi niin etta kiellettaisiin koirien ulkoiluttaminen kokonaan? Tehkoon tarpeensa siella missa asuukin hairitsematta muiden elamaa.

Ei meidankaan kadulla ole roskiksia mutta niin vain jokainen noukkii koiransa kakat pussiin ja jaksaa kantaa ne kotinsa roskikseen. Ihme hienohelmoja Suomessa.  t.usalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:26"]No eiköhän siellä Turussakin ole yleisiä roskiksia sen verran tiheään, että sitä täyttä pussia ei sunkaan tarvitse kantaa kilometrikaupalla. Vai onko sun koira niin valikoiva, että paskoo joka kerta semmoseen paikkaan jonka lähettyvilläkään ei oo roskista?

-ap

[/quote]

Kiva, että sinä tiedät enemmän tämän asuinalueen roskiksista kuin minä :)

Vierailija
104/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:08"]14: Mihin laitat avaimet? Taskuun? Siihen mahtuisi se kakkapussikin. Jos nyt satut lähtemään avaimet kaulassa ja sulla ei ole missään taskuja, voit pistää pussin kiinni hihnaan. Mullakin se pussirulla roikkuu omassa pussissaan ja se on kiinni hihnassa. Tokikaan ei oo pakko ottaa koko rullaa mukaan, vaan edelleenkin sen pussin saa vaikka takataskuun.

-ap

[/quote]

Täysinäinen paskapussi kaulaan roikkumaan tai taskuun? Hyi vittu. Tyhjää pussia toki kuljettaa, mutta täysinäistä en ala raahaamaan mukanani.

[/quote]

Kanna vastuu koirastasi!!!

[/quote]

Kannan toki. Laadukasta barf-ruokaa, paljon liikuntaa ja harrastus, josta koira selkeästi nauttii. Ei vain huvita kantaa (täysinäisiä) paskapusseja lenkillä.

[/quote]

No ei muakaan huvittais monikaan asia. Mua ei esimerkiksi huvittaisi viedä roskia roskikseen, mutta vien silti. Osaan katsos ottaa muut ihmiset huomioon, vaikka mua ei joku asia huvittaisikaan.

-ap

Vierailija
105/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä kerää koirani paskoja. Tänäänki paskansi keskelle jalkakäytävää mojovat jööterit :)

Vierailija
106/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:43"]

Mä olen erittäin vastuuton koiran kakan suhteen, mutta en mäkään sentään anna koiran edes paskoa jalkakäytävälle. Siinähän on se vaarana, että itse astuu paskan päälle seuraavalla lenkillä. ;-)

[/quote]

Tajuatko, miten ällöttävää koiranpaskat ovat esimerkiksi nurmikolla? Tälleen kesällä kun joku voi haluta vaikka piknikille, joten nurmialueillakin kulkee porukkaa. Turha vedota mihinkään "no mutku paskoo kanit/ketut/ties mitkä elukatkin sinne luontoon". Joo toki, mutta eipä ne kadut siltikään täyty niiden paskoista ja aika vaikea muutenkaan kuvitella, että luonnossa vapaana oleva kettu kävi vääntämässä tortun Stockan kellon alle.

-ap

[/quote]

En tajua. Koira paskoo omalle nurmikollekin ja kun se on iso ja aidattu, niin en ryntää keräämään sitä heti pois. Usein en edes näe milloin koira paskoo pihalla.

Samaisella pihalla on temmeltänyt kaksi isokokoista koiraa ja vaikka mulla on 3 lasta, niin vain kerran joku on astunut pihallamme koiran paskaan 16 vuoden aikana. En siis todellakaan tajua miksi maatuva koiranpaska nurmikolla, ojassa, heinikolla jne. ärsyttää.

[/quote]

Sun piha, tee miten haluat. Ymmärrätkö kuitenkin, että esimerkiksi kaivopuisto on julkista aluetta? Sinne aika moni haluaa mennä viettämään aikaa vaikkapa juuri sille piknikille, joten ne kakat ovat todellakin tiellä. Kiva pistää joku peitto siihen nurmelle ja pahimmassa tapauksessa suoraan jonkun koiran pökäleen päälle.

Sinä, joka et jaksa kantaa kakkapussia: paskin selitys IKINÄ! Se pussi ei todellakaan paina yhtään mitään.

-ap

[/quote]

En kyllä nauti erityisemmin lenkistä, kun paskapussi heiluu kädessäni kilometrien matkan. Byhyy, jos sinä satut astumaan koirani pökäleen päälle.

[/quote]

Solmi se kakkapussi hihnan ympärille, niin ei roiku.

[/quote]

Ehkä kirjoittajan mielestä se on niin noloo jos joku huomaa kakkapussin. Tai sitten se kakkapussi siinä hihnassa ei vain sovi tyyliin :(

-ap

[/quote]

Hahah :) no sovitaan sitten vaikka noin.

[/quote]

Sun pitää hankkia joku bling bling- tyylinen kakkapussi. Jospa sitten kehtaat kantaa sitä.

Vierailija
107/156 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nolostelisin tai välittäisin muiden mielipiteistä, keräisin paskat, mutta kun en välitä.

Sehän se vasta hienoa käytöstä on uhkailla hieroa koiran "naamaan" paskat. Huomaa, että joillakin on todellinen wt tausta.

Vierailija
108/156 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli taas todettua tänään, että ihmiset ovat vastuuttomia koiranomistajia. Jos koirasi paskoo keskelle jalkakäytävää, voisitko ystävällisesti kerätä kakat pois? Ymmärrän vielä jotenkin, että jotkut eivät kerää puskista jne. Itse kerään kyllä, koska lapset leikkivät ties missä puskissa niin eipä ole sitten niiden riesana. En vaan voi ymmärtää, että miksi joku ei kerää koiran jätöksiä jalkakäytävältä. Kävin tossa iltalenkillä koiran kanssa (Helsingin keskusta) ja monessa kohtaa oli paskat jätetty keräämättä KESKELTÄ JALKAKÄYTÄVÄÄ. Eikö teitä hävetä? Itseäni hävettäisi jos koirani kakkaisi keskelle jalkakäytävää ja joutuisin lähtemään siitä niin, että en kerää kakkoja. Voisi tulla ohikulkijoilta muutama vihainen katse perään. Ai niin, mutta kakka on hyi yök ja eipä teitä kiinnosta jos joku muu siihen astuu..[/

Kuule varo vaan, ettei siellä puskissa ole ihmisten paskakasoja noin niinkuin lapsia ajatellen,itse en lapsiani kaupunkialueella päästä mihinkään puskiin leikkimään. Itse kerään kotikadulta aina koiran paskat pois, muiltakin kaduilta, jos roskis on lähettyviltä, pitkäheinikkoisista paikoista, ojista ja metsistä en kerää. Eniten on kyllä ihmetyttänyt viime aikoina tuo ihmispaskaläjien lisääntyvä määrä lenkkipoluilla, pusikoissa, puistoissa jne., että millaiset ihmisoliot paskovat ympäriinsä, vaikka vessat on keksitty, itsellä ei ikinä ole ollut tarvetta yleisille paikoille paskoa eikä edes metsiin. koira kun tahtoo kieriskellä löytämistään ihmispaskaläjissä, niin saa olla tosi tarkkana.

Vierailija
109/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeen kaltaisellesi idiootille!

Vierailija
110/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista koiraa!!!!

Vierailija
111/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun lenkillä törmää lasinsiruihin, huumepiikkeihin yms. niin en kerää. Yksi lenkki pari talvea sitten poiki meille monen sadan euron laskun, leikkauksen ja pysyviä vaurioita kolmeen tassuun, kiitos kävelyreittimme varrelle rikotun lasin.

Hyvä, että tuo sattui kaltaisellesi kusipäälle!

Vierailija
112/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heität tupakantumppisi maahan sikaihminen? Kyllä vitutti ja ällötti kaivaa niitä pennun suusta, kun ulkoiltiin kaupungilla. Paljon enemmän ällötti se kuin kerätä koiranjätökset pussiin.

113/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hankkimiseen kuuluu vastuita. Ruokkimisen lisäksi yksi näistä vastuista on p*skojen kerääminen julkisilla paikoilla.

Jos ei osaa olla vastuussa koiransa tarpeista, niin ei kyllä sitten minun mielestä ansaitsekaan omistaa lemmikiä.

Vierailija
114/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai keräisin jos tekisi kadulle tai jonkun portin pieleen. Tekee kuitenkin pusikkoon josta on turha lähteä keräilemään, eivät haittaa ketään.

Vierailija
115/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kerätään ja joskus vituttaa sen verran paljon että kerään muidenkin paskoja. Keskustassa kerätään mutta kun asutaan "maalla" niin keräysaste alkaa olla aika huono ja faktahan on että mitä suurempi koira sitä harvemmin kerätään ja ne paskat on kamalia läjiä.

Vierailija
116/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen koira on outo asfalttikakkaaja, myös hiekkatiet käy. Korjaan kyllä aina kakat pois, mutta on saakelin noloa. Vain talvella kun on lunta koira kakkaa muuallekin, kun kaikkialla on tasaisesti lunta. Jos en anna kakata tielle, pidättelee ja sitten tulee ongelmia.

Vierailija
117/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla ja siivoan koiran kakat jos tekee ihmisten pihateille tms missä jalan kuljetaan. Ojasta, pusikosta, tienpientareelta en kerää. Mutta se on yksi kärpäsen kakka täällä, kaiken maailman öttiäiset ja mönkijät tekee pian selvää kakoista metsässä.

Oli miten oli, kerran olin koirani kanssa helsingissä pakottavasta syystä. En olisi missään tapauksessa halunnut ottaa koiraa mukaan, mutta muita mahdollisuuksia ei ollut. Kävelin sitten aleksanterinkatua (eikös se se ole siinö stockmannin takana) pitkin oikein väentungoksessa ja tälle koiralle tuli ripuli. Ei niin kova ripuli, että vettä olisi tullut takapuolesta, vaan suht kiinteää kakkaa kuitenkin. Siispä ihmiset eivät säälineet meitä tai edes koiraa, vaan luulivat että en vain kerää. Minulla ei ollut pusseja, koska koirani yleensä kakkaa tiettyihin aikoihin ja tuolloin ei ollut se aika. Minulla oli matkalaukkuja tai muita painavia kantamuksia myös. Yksi kakkapussi ei olisi siinä tilateessa riittänytkään, sillä kakkaa tuli viidenkymmenen metrin välein läjä. Se oli ihan hirveää, varmasti joka ikiselle läsnäolijalle, minä ja koira mukaan lukien. Tästä on jo vuosia aikaa mutta vieläkin muistelen kauhulla.

Anteeksi!

Vierailija
118/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerää, koska koirallani ei ole tapana paskoa kulkureiteille, vaan pientareelle, mahdollisimman kauas tieltä

Vierailija
119/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun lenkillä törmää lasinsiruihin, huumepiikkeihin yms. niin en kerää. Yksi lenkki pari talvea sitten poiki meille monen sadan euron laskun, leikkauksen ja pysyviä vaurioita kolmeen tassuun, kiitos kävelyreittimme varrelle rikotun lasin.

Tää on just se perustelu, jota en mitenkään ymmärrä! Pikemminkin tulisi toimia juuri päin vastoin - onhan se yleisesti tiedossa, että jos on sotkuinen alue, se kerää vaan lisää sotkuisuutta. Jos taas on hoidetut istutukset eikä yhtään roskaa, harva viitsii siihen roskiaan heittää. Yhtä hyvin vois perustella, että minä voin pahoinpidellä ja ryöstää muita, koska maailmassa murhataan kuitenkin niin paljon.

Oikeasti ikävaää, että koiranne satutti tassunsa. Olisin vaan kuvitellut, että tuollaisen kokemuksen jälkeen pitäisit tärkeänä kerätä kaiken kävelyreitillänne näkyvät lasit ja muut roskat jatkossa pois - eikä niin, että pahentaisit tilannetta vielä tuosta.

Mulla ei ole tällä hetkellä omaa koiraa. Roskapusseja löytyy kyllä yleensä aina taskusta - risoille pulloille ja keskelle kävelytietä tehdyille ja siihen jätetyille koirankakoille. Aattelen aina, miten kamalaa olisi jonkun nuoren mennä kouluun ja luokkahuoneessa tajuta, että omat kengät haisee paskalle.

Minstakaan ojanpohjalta tai joutomaan pusikosta ei läjiä tarvitse keräillä. Kaikilta hoidetuilta alueilta ja kävelyväyliltä se tulee kerätä - myös ja etenkin lenkkipoluilta.

Vierailija
120/156 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikuisilla ihmisillä taas ongelmat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi