Tajusin juuri, että en koskaan tule kestämään vanhuutta jossakin paskaisessa hoitokodissa
Etenkään jos sairastun. Mitä olette suunnitelleet kärsimyksen ja kitumisen varalle?
Kommentit (68)
Ihmisaivot muuttuu iän ja kokemuksen myötä. Onko sinulla riittävästi muisteltavaa, tuttavia, kiinnostus yhteiskunnan seurantaan että tekemistä riittää myös palvelukodisa?
Jos joudut (pääset) Suomessa vanhainkotiin, olet todennäköisesti jo niin huonossa kunnossa, että muistisi ylläpitää tapahtumia viimeisen viiden minuutin ajalta, ja sitä edeltävät muistot ovat aikaisintaan noin 20 vuoden takaa. Elät loputtomassa, ajattomassa limbossa, joten se ja sama vietätkö sen hoivakodissa vai yksin kotona (hoivakodissa saa pyllysi pesetettyä, kotona tuskin et).
Vierailija kirjoitti:
Ihmisaivot muuttuu iän ja kokemuksen myötä. Onko sinulla riittävästi muisteltavaa, tuttavia, kiinnostus yhteiskunnan seurantaan että tekemistä riittää myös palvelukodisa?
Jollakin haisevalla osastolla, sairauden runtelamana vaihtamattomassa paskavaipassa ei seura ja muistot lohduta. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Omatoimieutanasiaa vielä kun se on mahdollista. Hullu saa olla vaan ei tyhmä.
Ainoa järkevä vaihtoehto.
Pysyt kotona sitten, yhteiskunta kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut kuolinapteekista?
Onko joku aamiaiskaapin vastine?!
Hoitokodissa oleva ei edes tajua olevansa hoitokodissa. Moni luulee olevansa laivalla, junassa, hotellissa.. Osa ei luule eikä tiedä enää yhtään mitään, hengittelee yksin huoneessaan, omissa maailmoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoitokodissa oleva ei edes tajua olevansa hoitokodissa. Moni luulee olevansa laivalla, junassa, hotellissa.. Osa ei luule eikä tiedä enää yhtään mitään, hengittelee yksin huoneessaan, omissa maailmoissaan.
Ei lohduta yhtään. Mieluummin tuhkana lehdossa.
Ap
Oon suunnitellut itselleni exitin. Tietenkään se ei ole satavarma. Jos aivot menee niin solmuun, ettei tajua ympäristöstään yms. mitään, niin tuskin sitä silloin kykenee toteuttamaan, ei varmaan edes muista, että sellaisen on miettinyt. Tai jos menee äkillisesti jalattomaksi, niin ei ole helposti toteutettavissa. Täytyy pitää mielessä, että se täytyy toteuttaa ennen kuin joutuu tuettuun asumiseen, sillä nykyään niillä on sen verran hyvät systeemit laitoksesta poistumisen estämiseksi, ettei se ihan helposti käy.
Ajankohdan arvioiminen on siinä se vaikein.
Juuri siksi on vaarivainaan vanha haulikko jemmassa. Luvaton tietysti, mutta kukas siitä käskee kellekään kertoa. Hoitaa hommansa, kun aika on.
Isä kuoli sydämen vajaatoimintaan, äiti tekee hidasta kuolemaa alzheimeriin. Kumpaakaan kohtaloa en toivo itselleni. Sveitsissä on klinikka, joka hoitaa kaiken, paperisodan, lääkecocktailin, tuhkauksen. Tulee maksamaan noin 10 000 €, onneksi minulla on siihen varaa.
Hankkiudu linnaan. Siellä saat ainakin ilmaisen terveydenhuollon, koska vähätuloisella ei olisi lääkkeisiin muuten varaa. Niin aion itse tehdä.
Esimerkiksi mummini on hoitokodissa ja elää lapsuuttaan. Mieli täynnä onnellisia muistoja. Luulee minua äidikseen ja veljeä isäkseen. Nukkuu suurimman osan päivästä, lopun aikaa höpöttelee lapsuuden aikaisia juttuja. Saattaa sanoa esim. että siellä naapurikylän Miljan luona saatiin tänään jäätelöt (asui pohjanmaalla, hoitokoti toisella puolen Suomea) Selailee lasten kirjoja. Ihan onnelliselta hän vaikuttaa
Joku vielä kuvaa sua siellä kun olet itse ihan puolustuskyvytön ja tiutau.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti kuvaa, narsistinen aikamme! ”Meidän äiti on tosi onnellinen Paskalinnassa, ei enää tunnista meistä ketään, mutta hymyilee ja haisee paskalle, leikkii lapsuutensa nukenraadolla!”
#ihanaäiti#lovelove#lifeisbeautiful
Vierailija kirjoitti:
No oispa kamalaa. Kannattaisiko erottaa ne oikeasti kurjat asiat ok’ista?
Mun ei tartte pelätä. On miljoonavarallisuus.
Yritän pitää itseni kunnossa, että saisin elää terveenä pitkään. Liikuntaa, maltillisesti alkoholia, terveellistä ruokaa ja paljon aivoja stimuloivaa toimintaa. Kun aika on, teen oman ratkaisuni, jos ehdin. Ongelma on, että elämänhalu monesti voittaa, kun vielä kykenisi ratkaisuun. Lopulta on niin huonossa kunno977ssa, ettei se ole enää mahdollista.
Pyydän omaisiani ostamaan pelkän menolipun ulkomaille. Thaimaa voisi olla ok.
Omatoimieutanasiaa vielä kun se on mahdollista. Hullu saa olla vaan ei tyhmä.