Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri, että en koskaan tule kestämään vanhuutta jossakin paskaisessa hoitokodissa

Vierailija
30.07.2021 |

Etenkään jos sairastun. Mitä olette suunnitelleet kärsimyksen ja kitumisen varalle?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmalliseksi tämän tekee jokaiselle henkilökohtaisella tasolla se, että kun olet hoitokodissa toisten armoilla sinulle ei ole enää mahdollisuutta päästä pois sieltä kuin kuoleman kautta. Kuoleman johon et enää voi itse vaikuttaa siinä vaiheessa. Tämä tarkoittaa sitä, että ratkaisu omatoimieutanastiasta tulee tehdä silloin kun omaa vielä itsemääräämisoikeuden omaan kehoonsa ja fyysiset voimat teon toteuttamiseen. Lisäksi meistä kukaan ei voi tietää päivää milloin löydämme itsemme hoitokodista, sairaskohtaus tai sairaus voi viedä meidät sinne vaikka tänään. Lisäksi ennen tekoon ryhtymistä tulee selvittää tekoon liittyvät moraalis-eettiset näkökannat. Fundamentalistiuskovat näkevät eutanasian olevan suuri synti, perustellen sitä käskyllä Älä tapa. Tappaminen koskee siis heidän mielestään myös itseään.

Vierailija
22/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loppumetreillä hoitokodissa alkaa ahdistaa, saa varmasti sellaiset kemikaalit, että ahdistus loppuu.

Toivon että kannabis on laillista kun olen vanha ja viimeisilläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vielä kuvaa sua siellä kun olet itse ihan puolustuskyvytön ja tiutau.

Tietysti kuvaa, narsistinen aikamme! ”Meidän äiti on tosi onnellinen Paskalinnassa, ei enää tunnista meistä ketään, mutta hymyilee ja haisee paskalle, leikkii lapsuutensa nukenraadolla!”

#ihanaäiti#lovelove#lifeisbeautiful

Hei 😂

Vierailija
24/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu linnaan. Siellä saat ainakin ilmaisen terveydenhuollon, koska vähätuloisella ei olisi lääkkeisiin muuten varaa. Niin aion itse tehdä.

Vankilat onkin luxushotelleja vanhusten hoitolaitoksiin verrattuna.

Vierailija
25/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuuraamassa hoitokodissa.

Siellä ne kuolemaa odottavat makoilivat.

Itse mietin kanssa samaa että järjestän elämäni siten että teen asunnosta esteettömän.

En halua itsestäni taakkaa lapsilleni. Ajattelin luopua varallisuudesta hyvissä ajoin. Ja se mitä jätän itselleni käytän myös itseeni. Teen jonkun verosuunnittelun.

Vierailija
26/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vanhainkotiin pöljä.

Vierailija
27/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän omaisiani ostamaan pelkän menolipun ulkomaille. Thaimaa voisi olla ok.

Mitä sinä siellä kärsivänä ja kuolemansairaana? Makaat ojassa kehitysmaassa?

Vierailija
28/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos loppumetreillä hoitokodissa alkaa ahdistaa, saa varmasti sellaiset kemikaalit, että ahdistus loppuu.

Kyllä lääkeitä löytyy millä vanhukset hiljennetään zompeiksi jos vanhus petiltä aikoo liikkelle lähteä.

Vierailija
29/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oispa kamalaa. Kannattaisiko erottaa ne oikeasti kurjat asiat ok’ista?

Mun ei tartte pelätä. On miljoonavarallisuus.

Miljoonavarallisuutesi ei auta sinua välttämättä tippaakaan. Käärinliinassa ei ole taskuja eikä ruumisautossa peräkoukkua.

Vierailija
30/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu linnaan. Siellä saat ainakin ilmaisen terveydenhuollon, koska vähätuloisella ei olisi lääkkeisiin muuten varaa. Niin aion itse tehdä.

Vankilat onkin luxushotelleja vanhusten hoitolaitoksiin verrattuna.

Talousrikoksista taitaa saada pitkän tuomion. Pitää harkita.

Japanissa vanhukset on tehneet rikoksia kun ei ole ollut varaa elää muuten. Linnassa on kumminkin ruoka, terveyspalvelut sekä lämmintä. Ja jos siellä kompastui niin enkäpä joku kamu nostaa lattialta ylös.

Vierailija
31/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkeitä löytyy millä vanhukset hiljennetään zompeiksi jos vanhus petiltä aikoo liikkelle lähteä.

Aivan. Siellä ne köytettyinä istuvat tuolissa jotteivat putoa.

Vierailija
32/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys - lääkittyinä.

Vierailija
33/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ovat niin tekopyhiä, että kun olin saamassa miljoonaperinnön ja isäni kitui viimeiset vuotensa kärsien elämisestä, niin täällä palstallakin ilkeiltiin minulle, kun sanoin, etten olisi toivonut isäni olevan enää elossa?

Hänen kumppaninsa aina esitti muka rakastavansa isääni enemmän, kuin kukaan muu, mutta se ei ollut totta. Hän halusi pitääisäni hengissä mahdollisimman pitkään, eli vaati lääkäreiltä letkuruokintaa kun kuolema oli enää päivien tai viikkojen päässä yms, eli hän ajatteli vain itseään ja sitä, miltä HÄNESTÄ tuntuu, kun menettää lypsylehmänsä ja sen, jolle on aina voinut kiukutella, kun tämä oli terve ja määräillä tätä. Hän oli ainoastaan itsekäs. minä kärsin, kun näin isäni kärsivän ja olisin halunnut hänen elämänsä päättyvän siinä vaiheessa, kun toimintakyky katosi jne. Mutta hän eli noin 1-2 vuotta sen jälkeen (riippuu, mitä toimintakykyä arvostaa).

Mien se, että minä sain miljoonaperinnön tätä asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Kyllä köyhät kommentoijat ovat niin tekopyhiä, ettei ikinä.

Isääni kyllä hoidettiin suht hyvin, mutta katsokaa, etteiteillä ole kumppania, joka vaatii, että teidän on kiduttava ja elettävä mahdollisimman kauan, koska HÄN.

Vierailija
34/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut vanhuksia 15 vuotta ja sen verran nähnyt, etten itse kovin vanhaksi halua elää. Enkä ymmärrä mitä tavoiteltavaa 100v iässä olisikaan.

Se alkaa siinä 80v korvilla kun ystävät ja sukulaiset alkaa yksi kerrallaan kuolla pois, moni puhuukin että lehden lukeminen on raastavaa kuolinilmoituksineen - ja siinä meni taas tuokin. Se kun jää loppujen lopuksi kotinsa vangiksi, hiipuu, sairastuu lisää, lopulta täysin muiden apujen varassa. Ei kiitos.

Vierailija
35/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikin istui otsa pöytää vasten monta tuntia.

Vierailija
36/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oispa kamalaa. Kannattaisiko erottaa ne oikeasti kurjat asiat ok’ista?

Mun ei tartte pelätä. On miljoonavarallisuus.

Miljoonavarallisuutesi ei auta sinua välttämättä tippaakaan. Käärinliinassa ei ole taskuja eikä ruumisautossa peräkoukkua.

Ajattelin, että saan rahalla tasokkaan hoidon. Sitä ei köyhä voi valita. Toki mieluummin en kärsisi ja kituisi hyvässä hoidossakaan vaan rahat lapsille, eikä hoitolaitoksille. Ihan naurettavaa kateutta noi ei ole taskuja. Ahaa, eli jos on lapsia, on ihan sama rikastuvatko he, vai pysyvätkö köyhinä tai ovatko pakotettuja käymään töissä? Ei se ole sama :)

Vierailija
37/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisaivot muuttuu iän ja kokemuksen myötä. Onko sinulla riittävästi muisteltavaa, tuttavia, kiinnostus yhteiskunnan seurantaan että tekemistä riittää myös palvelukodisa?

KUN pitää itsestään hyvää huolta ja elää toivossa ettei iske muistisairaus,ei tarvita palvelukotia.

Elä ja ole aktiivinen jo nyt,ennen vanhuutta!

Vierailija
38/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sitten varmaan kannattaa ylläpitää omaa kuntoa, sekä fyysistä että henkistä, sen verran hyvin että pystyy moisen tilanteen lykkäämään mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen. Ihan itsestäsi se riippuu.

Onhan niitä satavuotiaita jotka edelleen asuvat kotonaan ja hakkaavat halkonsakin itse.

Vierailija
39/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut vanhuksia 15 vuotta ja sen verran nähnyt, etten itse kovin vanhaksi halua elää. Enkä ymmärrä mitä tavoiteltavaa 100v iässä olisikaan.

Se alkaa siinä 80v korvilla kun ystävät ja sukulaiset alkaa yksi kerrallaan kuolla pois, moni puhuukin että lehden lukeminen on raastavaa kuolinilmoituksineen - ja siinä meni taas tuokin. Se kun jää loppujen lopuksi kotinsa vangiksi, hiipuu, sairastuu lisää, lopulta täysin muiden apujen varassa. Ei kiitos.

Tämä.

Vierailija
40/68 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän sitä on puhua.

Autoin tässä erästä vanhusta, joka on juuri tässä jamassa mitä pelkäätte. Ainoa mikä joten kuten pelaa, on muisti, mikä tekee tilanteesta vielä hurjemman, koska hän ei ole onnellisissa lapsuusajoissa, vaan tajuaa tilansa. Tuli piste, jossa asunnosta oli lopulta pakko luopua. Antoiko vanhus hävittää tavaransa. Mitä vielä. Kaikki piti yrittää säästää askartulutavaroita myöten.

Ihminen on kai rakennettu niin, että halu elää ja toivo jatkuvuudesta ei lopu kovin helposti. Sama tyyppi on varmasti juuri nuorempana uhannut hoitavansa itsensä täältä ennen kuin jää vaipoissa vanhainkotiin. Vaan kun se päivä koittaa, haluaa marjastusvälineetkin mukaan "jos vielä kuitenkin pitää marjastaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi