Itämerellä on kadonnut oudosti kymmeniä suomalaisia
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008154729.html
Joskus itsekin näitä pähkäilin, että mitä voisi olla tapahtunut. Kunnes viimeksi laivalla ollessani osui silmään useampi tupakalle saapunut nuori mieshenkilö, jotka istuivat siinä aidalla vetämässä röökiä. Pienikin horjahdus känniseltä ihmiseltä ja sinne putoaa. Jokaisen näiden kadonneen kohdalla voin vaan kuvitella sen, että on haluttu humalaisessa tilassa mennä hetkeksi ulos haukkaamaan happea ja hypätty siihen laidan päälle ja sitten on käynyt huonosti. Kamalia tilanteita.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
YouTube on pullollaan videoita, joissa känni-idiootit kiipeilevät aidan toiselle puolelle keikkumaan, joten ei tarvitse ihmetellä. Normaalistikin ihmiset keksivät kännissä aivottomuuksia, mutta jostain syystä laivalla hölmöilyt vielä kymmenkertaistuvat.
Jos tyttöuhreja alkaisi kadota laivoilla tuota tahtia, sinäkin huolestuisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus synkkinä hetkinä miettinyt miten voisin helpoiten kadota, ja ykkösvaihtoehdoksi on noussut painot+ketjut+laivalta itämereen. Jotkut on voinneet tämänkin vaihtoehdon valita.
Erittäin julma teko läheisille jättää heidät epätietoisuuteen.
Se ei ehkä tule nuorena mieleen sillä hetkellä. On kuin mielenhallinnassa tai alkoholi tekee maadoittamattoman ajattelun, filmit pyörii päässä? Tai ei tiedosta kuinka vaarallista laivalta on hypätä, ei pääse takas välttämättä jos kaukana rannasta ja jäinen vesi. Ellei osu pohjaan tai potkuriin. Lisäksi osa ajettu nurkkaan elämässä, ihmisten vaatimukset ja tylytys. Raha voi olla minimi tai uraputkessa menee liian kovaa. Ei ole helppoa kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai itsemurha ole kovin todennäköinen hauskannäköisille ja terveille nuorille miehille. Uskon vahinkoon eli putoamiseen eniten, mutta kyllä kai myös elinkauppa voisi tulla kyseeseen.
Nuorten miesten kuolemantapauksissa itsemurha on ihan kärkipään syitä.
Salaliittoteoreetikot iskivät jo tännekin. Kertokaa miksi ryöstäjät ottaisivat riskin murhasyytteestä? Kertokaa rikkinäisistä kameroista huuhaata levittelevät tiedättekö monta toimivaa vs. rikkinäistä kameraa siellä on ja miten usein niitä korjaillaan? Ette taida tietää kuten en minäkään. Miksi sitten jauhatte täyttä tuubaa vai ettekö parempaan kykene?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joskus synkkinä hetkinä miettinyt miten voisin helpoiten kadota, ja ykkösvaihtoehdoksi on noussut painot+ketjut+laivalta itämereen. Jotkut on voinneet tämänkin vaihtoehdon valita.
Erittäin julma teko läheisille jättää heidät epätietoisuuteen.
Itsemurhan tekijän näköala on suppea.
Hän voi jopa ajatella olevansa taakka ja häpeä läheisilleen.
Nuoren miehen impulsiivisuus ja aggressiivisuus voi humalassa kääntyä itsetuhoisuudeksi.
Ylivoimaisesti eniten noita nuorten miesten katoamisia tapahtuu juuri Helsinki-Tallinna lautoilla. Ruotsissa ei tehdä laitonta elinkauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti eniten noita nuorten miesten katoamisia tapahtuu juuri Helsinki-Tallinna lautoilla. Ruotsissa ei tehdä laitonta elinkauppaa.
Iso osa kylläkin noista on tapahtunut juurikin Tukholmaan menevillä laivoilla Turun ja Tukholman välillä.
Vierailija kirjoitti:
Lipusta saa selville että olet mennyt sinne. Helpompi on pölliä soutuvene ja upottaa se mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoteoreetikot iskivät jo tännekin. Kertokaa miksi ryöstäjät ottaisivat riskin murhasyytteestä? Kertokaa rikkinäisistä kameroista huuhaata levittelevät tiedättekö monta toimivaa vs. rikkinäistä kameraa siellä on ja miten usein niitä korjaillaan? Ette taida tietää kuten en minäkään. Miksi sitten jauhatte täyttä tuubaa vai ettekö parempaan kykene?
Ei psykomurhaajat tarvitse mitään motiivia teolleen.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että usein noiden katoamisten aikaan valvontakamerat ovat "rikki" uhrin hyttikäytävillä, hississä ja autokannella.
Käsittääkseni näitä valvontakameroita korjataan laivan huollon aikana. Eli laivalla ei olisi mukana sellaisia henkilöitä kun seilataan ns. minimi miehistöllä. Jossain tästä oli juttua.
Nyt ei olekaan tyttö uhrina.