Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matka Israeliin. Mitä ottaa huomioon?

Vierailija
30.07.2021 |

Kohta lähtö kuuden viikon työkomennukselle. Olen pääsääntöisesti Tel Avivin ja Eilatin alueella tuon ajan, mutta minulle jää aikaa myös katsoa nähtävyyksiä. Minne suunnata?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sinne äläkä palaa tartuttamaan paskakoronaasi tänne!!!!!!!!!!

Vierailija
2/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko edes miten itsekästä nyt on lähteä reissuun?? Minäminäminäminä ja minun napa!!! Teille reissaajille pitäisi antaa sakot ja vankeutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene hullujen huoneelle kutistuttamaan kallosi.

Vierailija
4/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mene hullujen huoneelle kutistuttamaan kallosi.

Nyt täytyy kyllä kysyä, että miksi? Koska työnantajani määritteli kohteen minne minun täytyy mennä työskentelemään? -Ap

Vierailija
5/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ikävää joutua nykyajan spartheid-valtioon.

Vierailija
6/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jerusalemin vanha kaupunki on mielenkiintoinen. Missään muualla maailmassa et voi nähdä saman kaupungin kaduilla kävelemässä perinteisesti pukeutunutta arabia, katolisia nunnia ja ortodoksijuutalaisia. Vanha kaupungin basaarikadut ovat tosi kapeita ja kolmen uskonnon pyhät paikat ovat aivan lähellä toisiaan.

Myös holocaust-museo on pysäyttävä.

Tel Avivissa taas on hienot rannat ja ravintolat. Turvatoimiin kannattaa varautua.

Vierailija
7/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko edes miten itsekästä nyt on lähteä reissuun?? Minäminäminäminä ja minun napa!!! Teille reissaajille pitäisi antaa sakot ja vankeutta!

Työmatka.

Vierailija
8/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille rynnäkkökiväärein varustetuille kavereille ei kannata mennä vittuilemaan.

Vierailija
9/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa mukaan mustapatalappu jota pidät päälaella Mukaan myös pitkä tekoparta

Vierailija
10/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää sinne äläkä palaa tartuttamaan paskakoronaasi tänne!!!!!!!!!!

Korona on jo täällä, ellet ole sattunut huomaamaan.  Miksi siis vauhkoat?

Vierailija
11/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jerusalemin vanha kaupunki on mielenkiintoinen. Missään muualla maailmassa et voi nähdä saman kaupungin kaduilla kävelemässä perinteisesti pukeutunutta arabia, katolisia nunnia ja ortodoksijuutalaisia. Vanha kaupungin basaarikadut ovat tosi kapeita ja kolmen uskonnon pyhät paikat ovat aivan lähellä toisiaan.

Myös holocaust-museo on pysäyttävä.

Tel Avivissa taas on hienot rannat ja ravintolat. Turvatoimiin kannattaa varautua.

Voi olla ettet voi liikkua yksin kaupungissa vaan tarvitset hotellin yms majoituksne tarjoaman aseistetun turvamiehen. Näin oli meidän seuramatkalla noin vuosi sitten.

Vierailija
12/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu kalenteriin osumaan toripäivä niin Jaffa Flea Market on ihan kiva kanssa.

Keskustassa oli muistaakseni joitakin kivoja kauppakeskuksia, kannattaa ne käydä katsomassa.

Muista sapatti-päivät - vaikuttavat yllättävän paljon elämiseen.

Holokausti-museon muistan varmaan kanssa loppuikäni.

Iltapäiväruuhkat Tel Avivin ympäristössä oli aika kovat. Lisäksi taksien saamisessa juuri ruuhka-aikaan kaupungista toiseen oli vaikeaa.

Paikallinen ruoka oli mielestäni todella hyvää.

Rannoilla kannattaa katsoa, onko jotain varoitusmerkkejä; näin kesäisin taisi olla paljon meduusoja.

Kannattaa varautua henkisesti suht. tarkkoihin ja aikaa vieviin tarkastuksiin lentokentällä sekä tullessa että lähtiessä. Mutta hyvin hoituvat kun olet asiallinen ja ystävällinen. (itse olen joka kerta päässyt "satunnaiseen" erityistarkastukseen - ei mitään kumihanskatouhuja kuitenkaan)

Vierailija
13/13 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu turvatarkastuksiin kaikkualla, myös kauppojen ovilla katsotaan laukut ym.

Ruoka ja paikallinen viini erittäin hyvää.

Sapattina ei ainakaan Eilatissa kulje edes bussit, Tel Avivista en tiedä. Valtaosa paikoista on silloin kiinni. Jopa monien hotellien ravintolat.

Punaisenmeren auringinlaskut ja autiomaan ja meren tuoksu Eilatissa on erityinen (ihana).

Eilatissa ei ole juuri tekemistä, jos on pitempään, ellei harrasta uintia/ sukellusta.

Jaffaan kannattaa tutustua sekä historian, että arkkitehtuurin kannalta ennakkoon että siitä saa mahd paljon irti.

Kaikki on todella kallista. Jos syöt ulkona, etsi paikallisten leipomoja ym. pieniä paikkoja, ne on hyviä ja edullisia. Leivät/ suolaiset leivonnaiset on hyviä, kos ei tarvitse vältellä gluteenia.

Paikalliset on usein juroja, palvelualallakin. Jos aloitat hymyllä ja ystävällisyydellä, saat ehkä heidät sulamaan.

Jos et osaa hebreaa, opettele venäjän aakkoset. Hyvällä yleisellä kielitaidolla , päättelyllä ja niillä aakkosilla voi tapailla mitä mikäkin tuote kaupassa on. Ainakin Eilatissa kaikki lukee sekä hebreaksi että venäjäksi. Sieltä saa mm. kefiiriä jota ei ole aikoihin saanut Suomesta. Slurps.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän