Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalossa asuminen on perseestä.

Vierailija
29.07.2021 |

Naapurissa alkoi taas basson jumputus ja bileet käyntiin viidentenä peräkkäisenä iltana. Naapurin jonnella jonkinlainen hiljaisuuskammo, koska bassokajareista alkaa jumputus aamu-ysiltä ja mökä vaan kasvaa iltaa kohden. Muuten ihana asunto ja edullinen vuokra, mutta mielenterveys ei vaan kestä tätä jatkuvaa häiriötä. Mihin tahansa muuttaakin, niin joku mölyapina asuu aina talossa vaikka olisi "parempi" taloyhtiö. On yritetty käydä sanomassa, ilmoitettu isännöitsijälle ja heippalappuja jätetty, mutta mitään ei tapahdu.

Muuttaisin omakotitaloon heti tältä iskemältä, mutta ei minulla tule ikinä olemaan varaa sellaiseen minun tuloillani täällä Uudellamaalla (ei edes Helsinki). Pitääkö minun kestää tätä paskaa loppu ikäni? Miksi mölyäjät saavat vapaasti terrorisoida naapureita Suomessa? Osan meistä on pakko asua kerrostalossa, emme pääse pakoon.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ja ajattele miten lähekkäin asunnot ovat neukkukuutioissa, ihan kiinni toisissaan vierivieressä ja päällekäin. Kuin häkkikanala betonissa.

Vierailija
2/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh no voi harmi, itse kerrostalossa aina asunut, myös lapsuuteni kuin myös nyt oman perheeni kanssa. Ollaan oikein tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vähän Uudenmaan ulkopuolelta ja loma-asuntojen listauksista. Takuulla löytyy kiva talo.

Vierailija
4/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh no voi harmi, itse kerrostalossa aina asunut, myös lapsuuteni kuin myös nyt oman perheeni kanssa. Ollaan oikein tyytyväisiä.

Ja omakotitalossakin voi olla tärähtänyt naapuri.

Vierailija
5/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en parempaa asumista tiedä kuin kerrostaloasuminen. Tykkään kuulla elämisen ääniä. Lisäksi se on paljon ympäristöystävällisempää kuin omakotitalossa asuminen. Omakotitalossa asuvien on aivan turha saarnata minulle ilmastonmuutoksesta.

Vierailija
6/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloelämä menettelee, kunhan pysyttelee itse jatkuvasti kännissä. Silloin ei naapurin elämöinti haittaa niin pahasti. Siksi opiskeluvuosina pystyi kerrostalossa asumaankin.

Mutta työtä tekevälle aikuiselle kerrostalo ei luultavasti toimi. Mutta ei tietysti toimi välttämättä muukaan asumismuoto kenties omakotitaloa lukuun ottamatta. Rivareissa ongelmia tuppaavat olemaan lapsiperheet, jotka ovat vähintään yhtä paha ympäristöhaitta kuin kerrostalojen ryyppyremmit.

Vierailija
7/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet valituksen isännöitsijälle. Ei oo niin vaikeeta saada häädettyä toinen pois. Itse olen saanut tuolla tavalla kaikki juntit ulos.

Vierailija
8/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään asua kerrostalossa, en muuttaisi omakotitaloon.

Mölyäjät ovat tyhmiä, samoin kuin parveketupakoitsijat ja koiran haukuttajat. Huutajista puhumattakaan.

Vierailija
9/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku kerrostalokirous. Miten aina se koko talon pahin möykkääjä on AINA juuri minun seinän takana, ylä- tai alapuolella? Aina kiinni minun asunnossa. Ja sitten samassa talossa toisissa rapuissa ja toisissa kerroksissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Ja sitten kun yrität saada jotain muita naapureita mukaan tekemään valitusta, niin ne on ihan silmät selällään "täähän on niin rauhallinen talo!". Niin, paitsi se yksi joka asuu aina mun vieressä.

Sama pas*ka toistuu ihan sama minne muutankin. En tee enää mitään valituksia, kun ne ei mitään auta. Muutan vaan ja jätän muuttolaatikkoja purkamatta. Kohta taas mennään!

Vierailija
10/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ostaisit korvatulpat niin saat olla rauhassa. Ei pidä asioista tehdä liian vaikeita ihan muuten vaan.

Vierailija
11/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Kiva kaksio pohjakerroksessa jossa oma kuisti ja oma pieni (kerrostalon asukaspihaksi suuri) piha.

Rauhallinen talo ja rappu. Luontoa ympärillä paljon.

Itä Helsinki.

Vierailija
12/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin et paremmasta edes tiedä kuin betonikuutio ja tulet alanuolittamaan muiden kommenttia. Olisitpa kokeillut edes luhtitaloa tai rivitaloa jossa on 2 kerrosta. Moni muu osaa verrata koska on asunut eri kerrostaloissa ja muualla. Näkemyksesi on kenties ahtautunut ja kapeutunut(?), ehkä teillä on rauhallinen kerrostalo ja alue, muilla ei ole. Eikä muiden tarvitse pitää kerrostalosta siksi, että joku toinen ihannoi muiden kanssa laatikossa asumista.

Vierailija
13/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en parempaa asumista tiedä kuin kerrostaloasuminen. Tykkään kuulla elämisen ääniä. Lisäksi se on paljon ympäristöystävällisempää kuin omakotitalossa asuminen. Omakotitalossa asuvien on aivan turha saarnata minulle ilmastonmuutoksesta.

Eivät minua normaalit elämisen äänet haittaa, mutta tuo musiikin ja pelien jumputtaminen niin, että talo tärisee pistää vituttamaan. Toinen vitutuksen aihe on myös tupakointi ja äänekäs kälätys parvekkeella öisin, kun yritän tuulettaa. 

-AP

Vierailija
14/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa asuintalossani vaihtui omistajayhtiö viime vuonna. Nyt linja on ettei asukkaiden tekemiset kuulu isännöinnille eikä omistajalle. Häiriöistä käsketään soittamaan poliisille ja jopa parvekkeilla tupakoiminen sallitaan, vaikka se oli aiemmin kiellettyä.

Vierailija
15/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku kerrostalokirous. Miten aina se koko talon pahin möykkääjä on AINA juuri minun seinän takana, ylä- tai alapuolella? Aina kiinni minun asunnossa. Ja sitten samassa talossa toisissa rapuissa ja toisissa kerroksissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Ja sitten kun yrität saada jotain muita naapureita mukaan tekemään valitusta, niin ne on ihan silmät selällään "täähän on niin rauhallinen talo!". Niin, paitsi se yksi joka asuu aina mun vieressä.

Sama pas*ka toistuu ihan sama minne muutankin. En tee enää mitään valituksia, kun ne ei mitään auta. Muutan vaan ja jätän muuttolaatikkoja purkamatta. Kohta taas mennään!

Oletko ajatellut että ehkä se on sinä joka ylireagoit? Vai osuuko asunnoksesi aina sellainen, että sillä meluavalla naapurillasi on vain sinä seinänaapurina? Luulisi metelin kuuluvan myös toiselle puolelle ja ala- ja yläkertaan jos se kunnolla jumputtaa.

Vierailija
16/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sellaista se on. 

Ei tässä viitsi edes uutta autoa ostaa, koska piha on aamuisin täynnä heiteltyjä tölkkejä yms. niin varmaan kohta olisi autokin paskottu.

Ei ole inhimillistä missään nimessä. Mutta tehokasta eliitille; ei tarvitse sähköjä, teitä ja viemäreitä vedellä ympäriinsä kun porukka asuu kuin keskitysleirissä. 

Vierailija
17/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt harvinaisen hyvä tuuri naapuruston suhteen nykyisessä kerrostalokämpässä. Ensinnäkin tämä on savuton taloyhtiö ja asukkaat noudattavat kieltoa. Ulkona on merkitty tupakkapaikka, joka ei ole kenenkään ikkunan tai parvekkeen lähellä. Bileitä ei kuulu, eikä riitelyäkään. Ainoat äänet liittyvät lapsiin. Yleensä niistä lähtee mökää 17-00 välillä. Toivottavasti toi öinen älämölö on vain kesäajan ilmiö. Onneksi asun ylimmässä kerroksessa, niin ei tarvitse myöskään kuunnella kanta-astujia tai tömisteleviä lapsia.

Vierailija
18/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monessa eri kerrostalossa ja ikinä ei ole ollut yhtäkään mölyävää naapuria (ja itsekin elän erittäin varovaisesti). Miten joillakin voi muka joka talossa olla tuollainen ongelma?

Vierailija
19/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat ap:lle! Jouduin asumaan pitkästä aikaa väliaikaisesti kerrostalossa, ja toivottavasti ei ikinä enää tarvitse. Onneksi pääsin takaisin omakotitaloon.

Missä päin Uudellamaalla asut, ap? Huomasin pari viikkoa takaperin, että Tuusulan Lahelaan ollaan rakentamassa minitaloja (yksiöitä ja kaksioita). Sellainen voisi kiinnostaa itseäkin jos asuisin yksin, vaikka sijainti onkin vähän syrjäinen.

Vierailija
20/80 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kerrostaloasunnossa asui jälkeeni joku maalta tullut nuori nainen, joka ei kestänyt kerrostaloasumisen ääniä ja muutti takaisin maalle, lol. Se oli valehtelematta hiljaisin kämppä, jossa olen koskaan asunut. Ja itsekin olen ääniyliherkkä.

Eli suhteellista on. Sen kyllä olen huomannut, että suomalaiset vihaa kaikkia ääniä, ja kokevat jonkinlaiseksi oikeudeksi hiljaisuuden. Silloin voi aina muuttaa metsään:) Kun asutaan lähellä, joutuu kestämään toisten elämisen ääniä.

Ongelma ei ole äänet, vaan luonnoton asumismuoto. Itse asun nykyään okt-talossa. Koen kerrostaloasumisen epäluonnolliseksi. Laitetaan pieneen tilaan mahdollisimman monta itselle tuntematonta eri todellisuudesta (eri kulttuuritaustat, sos ek asemat, jne jne) kotoisin olevaa vierekkäin asumaan ja katsokaa mitä tapahtuu. Tottakai stressireaktiot nousee, ei ihminen tunne psykologisesti oloaan turvalliseksi tuollaisessa tilanteessa lähtökohtaisestikaan. Se jo auttaisi, jos tuntisi naapurinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme