Kerrostalossa asuminen on perseestä.
Naapurissa alkoi taas basson jumputus ja bileet käyntiin viidentenä peräkkäisenä iltana. Naapurin jonnella jonkinlainen hiljaisuuskammo, koska bassokajareista alkaa jumputus aamu-ysiltä ja mökä vaan kasvaa iltaa kohden. Muuten ihana asunto ja edullinen vuokra, mutta mielenterveys ei vaan kestä tätä jatkuvaa häiriötä. Mihin tahansa muuttaakin, niin joku mölyapina asuu aina talossa vaikka olisi "parempi" taloyhtiö. On yritetty käydä sanomassa, ilmoitettu isännöitsijälle ja heippalappuja jätetty, mutta mitään ei tapahdu.
Muuttaisin omakotitaloon heti tältä iskemältä, mutta ei minulla tule ikinä olemaan varaa sellaiseen minun tuloillani täällä Uudellamaalla (ei edes Helsinki). Pitääkö minun kestää tätä paskaa loppu ikäni? Miksi mölyäjät saavat vapaasti terrorisoida naapureita Suomessa? Osan meistä on pakko asua kerrostalossa, emme pääse pakoon.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joku kerrostalokirous. Miten aina se koko talon pahin möykkääjä on AINA juuri minun seinän takana, ylä- tai alapuolella? Aina kiinni minun asunnossa. Ja sitten samassa talossa toisissa rapuissa ja toisissa kerroksissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Ja sitten kun yrität saada jotain muita naapureita mukaan tekemään valitusta, niin ne on ihan silmät selällään "täähän on niin rauhallinen talo!". Niin, paitsi se yksi joka asuu aina mun vieressä.
Sama pas*ka toistuu ihan sama minne muutankin. En tee enää mitään valituksia, kun ne ei mitään auta. Muutan vaan ja jätän muuttolaatikkoja purkamatta. Kohta taas mennään!
Oletko ajatellut että ehkä se on sinä joka ylireagoit? Vai osuuko asunnoksesi aina sellainen, että sillä meluavalla naapurillasi on vain sinä seinänaapurina? Luulisi metelin kuuluvan myös toiselle puolelle ja ala- ja yläkertaan jos se kunnolla jumputtaa.
Olen kyllä itsekin ihmetellyt, miksi sama toistuu aina. Joko remuajan asunnon pohjapiirrustus tosiaan on semmoinen, että häiriö kantautuu vain minun asuntooni. Tai muut naapurit ovat jotain kuuroja vanhuksia tai asunnot tyhjillään tyyliin "toimii varastona tai etäasuntona", jossa asukas pyörähtää kerran kuussa.
Olen sitä mieltä, että näihin huonoihin meuhkaajien naapuriasuntoihin päätyy helposti siksi, että niistä muuttaa kunnon asukkaat pois ja näitä "huonoja" asuntoja on siksi tarjolla. Itsekin pitäisin kynsin ja hampain kiinni rauhallisesta asunnosta. Niitä ei tarjolla juuri ole. Eli vaihtamalla siirtyy vaan pas*kasta toiseen pas*aan, jossa kukaan kunnollinen ei voi asua.
Jaa, eipä ole moista kerrostalossa vastaan. Sen sijaan mökillä ”omakotitalossa” naapurin jonnet möykkäävät mopoillaan yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, eipä ole moista kerrostalossa vastaan. Sen sijaan mökillä ”omakotitalossa” naapurin jonnet möykkäävät mopoillaan yötä päivää.
Mopojonneista pääset, kun varustaudut valonheittimillä, pienoiskiväärillä ja piikkimatolla. Mikä tahansa noista riittää jo yksinään.
Täällä meidän kerrostalossa ei bassoja soitella, aina ovat hiljenneet tai lähteneet kun isännöitsijälle ilmoitettu. Ehkä teidän isännöitsijä ei osaa hommaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopojonneista pääset, kun varustaudut valonheittimillä, pienoiskiväärillä ja piikkimatolla. Mikä tahansa noista riittää jo yksinään.
Juupa juu. Meneppä osoittelemaan aseella tai levittelemään piikkimattoja tielle. Onhan noita juttuja kun jaksais lukea...
Ei se kaikissa kerrostaloissa tuollaista ole. Mä jouduin kans jossain vaiheessa muuttamaan musiikkia huudattavan syrjäytyneen sekakäyttäjänaapurin takia, mutta nyt on taas hyvä. Sepä se onkin pahinta, että nuo häiriköt eivät ole helppoja ja nopeita häädettäviä, vaan siinä prosessissa saattaa mennä tosi pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ostaisit korvatulpat niin saat olla rauhassa. Ei pidä asioista tehdä liian vaikeita ihan muuten vaan.
Korvatulpat ei auta bassonjytkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut monessa eri kerrostalossa ja ikinä ei ole ollut yhtäkään mölyävää naapuria (ja itsekin elän erittäin varovaisesti). Miten joillakin voi muka joka talossa olla tuollainen ongelma?
"Kun MINULLA ei ole asiasta kokemusta niin sen täytyy olla valetta!!!!"
Vierailija kirjoitti:
Itse en parempaa asumista tiedä kuin kerrostaloasuminen. Tykkään kuulla elämisen ääniä. Lisäksi se on paljon ympäristöystävällisempää kuin omakotitalossa asuminen. Omakotitalossa asuvien on aivan turha saarnata minulle ilmastonmuutoksesta.
Mitäpä tarkoitat? Meillä on 260m2 tilaa nelihenkiselle perheelle. Sähköä menee 9000kWh vuodessa, vettä 90 m3... en pidä tätä järjestelyä kovinkaan vahingollisena ympäristölle. Tonttia on 5000m2 ja Saimaa on rannassa. En varmasti vaihtaisi tätä mihinkään säälittävään kerrostalokolhoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en parempaa asumista tiedä kuin kerrostaloasuminen. Tykkään kuulla elämisen ääniä. Lisäksi se on paljon ympäristöystävällisempää kuin omakotitalossa asuminen. Omakotitalossa asuvien on aivan turha saarnata minulle ilmastonmuutoksesta.
Ei omakotitalossa asuja saarnaa herranjumala miten voit olla ulapalla. Se tekee remppaa ja vaihtaa ilmalämpöpumpun, kenties öljykattilan johonki muuhun. Sillä on muuta tekemistä kun istua manskulla pysäyttämässä liikennettä. Nämä saarnaajat kyllä tiedetään, joukossa tyhmyys tiivistyy. T. Kerrostaloasuja
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikissa kerrostaloissa tuollaista ole. Mä jouduin kans jossain vaiheessa muuttamaan musiikkia huudattavan syrjäytyneen sekakäyttäjänaapurin takia, mutta nyt on taas hyvä. Sepä se onkin pahinta, että nuo häiriköt eivät ole helppoja ja nopeita häädettäviä, vaan siinä prosessissa saattaa mennä tosi pitkään.
Tuttavani joutui hiljattain muuttamaan pois asunnosta johon oli juuri muuttanut, kun samassa rapussa asuva mt-tapaus oli ruvennut uhkailemaan hänen lapsiaan ja mm. estänyt lapsia menemästä kotiin. Tietenkin tuttavani oli poliisiin yhteydessä, ja poliisit olivatkin käyneet siinä rapussa jo useita kertoja aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joku kerrostalokirous. Miten aina se koko talon pahin möykkääjä on AINA juuri minun seinän takana, ylä- tai alapuolella? Aina kiinni minun asunnossa. Ja sitten samassa talossa toisissa rapuissa ja toisissa kerroksissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Ja sitten kun yrität saada jotain muita naapureita mukaan tekemään valitusta, niin ne on ihan silmät selällään "täähän on niin rauhallinen talo!". Niin, paitsi se yksi joka asuu aina mun vieressä.
Sama pas*ka toistuu ihan sama minne muutankin. En tee enää mitään valituksia, kun ne ei mitään auta. Muutan vaan ja jätän muuttolaatikkoja purkamatta. Kohta taas mennään!
Oletko ajatellut että ehkä se on sinä joka ylireagoit? Vai osuuko asunnoksesi aina sellainen, että sillä meluavalla naapurillasi on vain sinä seinänaapurina? Luulisi metelin kuuluvan myös toiselle puolelle ja ala- ja yläkertaan jos se kunnolla jumputtaa.
Olen kyllä itsekin ihmetellyt, miksi sama toistuu aina. Joko remuajan asunnon pohjapiirrustus tosiaan on semmoinen, että häiriö kantautuu vain minun asuntooni. Tai muut naapurit ovat jotain kuuroja vanhuksia tai asunnot tyhjillään tyyliin "toimii varastona tai etäasuntona", jossa asukas pyörähtää kerran kuussa.
Olen sitä mieltä, että näihin huonoihin meuhkaajien naapuriasuntoihin päätyy helposti siksi, että niistä muuttaa kunnon asukkaat pois ja näitä "huonoja" asuntoja on siksi tarjolla. Itsekin pitäisin kynsin ja hampain kiinni rauhallisesta asunnosta. Niitä ei tarjolla juuri ole. Eli vaihtamalla siirtyy vaan pas*kasta toiseen pas*aan, jossa kukaan kunnollinen ei voi asua.
Pystyyhän noita huonoja taloja jo ennakoimaan.
Kaupungin vuokra-asunto? = ongelmia
Vuokrafirma = ongelmia
Levoton alue = ongelmia
Huonokuntoinen asunto = ongelmia
Keskimääräistä matalampi vuokra = ongelmia
Olen itse kohdannut levottoman talon vain kerran ja tämä oli 18-vuotiaana kun asuin hetken kaupungin vuokra-asunnossa. Tämän jälkeen olet etsinyt asunnot yksityisiltä, aluerajaus on todella tarkka ja ennen vuokrausta olen käynyt tutkimassa muutenkin seutua - millaiselta vaikuttaa, missä kunnossa talot, minkänäköistä porukkaa liikkuu. Vuokranantajat ovat itse asuneet asunnossa aiemmin ja heidän sanaansa on voinut luottaa.
Mitä nyt tuttavia seuraa niin kyllä ne ongelmat olisi jo etukäteen ennustettavissa. Toki löytyy myös omistustaloja, joissa on ongelmia: tähän mennessä mitä olen huomannut, niin yhdistävä tekijä on alue..
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu mulla. Oon muuttanut lähes aina häiriköivän naapurin takia. Kerran muutin 7-kerroksisen talon ylimpään kerrokseen, kun monissa aikaisemmissa asunnoissa aina joku norsu marssi yläpuolella tai juoppo mölisi kavereineen pvät/yöt. Tuossa talossa talon ainoa tupakoiva asui sitten mun alapuolella 6. kerroksessa ja veti röökiä partsilla 25/7 (oli tk-eläkkeellä). Viimeksi muutin senioritaloon (alaikäraja 55 v) ja tässä yläpuolella asuu pariskunta, joista rouva marssii kuin norsu ja ukko raahaa tuolia persuksiensa alla istuutuessaan/noustessaan. Ukko aivastaa kuin hirvi ja kuuluu todella hyvin tänne. Ko. pariskunta myös herää kaiketi klo 3 ja laittaa tv:n auki. :( Seinät ovat tässäkin paperia ja toisella puolella asukas koluaa just mun makkarin seinän takana pitkin yötä laatikoitaan. Luulin että senioritalossa olisi hiljaista, mutta.... :(
Vierailija kirjoitti:
Iselläsi on asenneongelma.
Kyllä se metelöivä naapuri voi löytyä mistä hyvänsä. Oletko harkinnut esim asumisoikeusasuntoa? Mahdollistaisiko se asumisen muualla kuin kerrostalossa.
Asun uudehkossa kerrostalossa. Ääniä ei kuulu, ainoastaan ilmastoinnin hiljainen humina.
Mutta parasta on se, että pystyn elämään näin anonyymiä elämää. Vain tervehdys naapurille käytävässä, se siinä. Ei ole tarvetta seurustella ullataalasmaan kanssa pään nyökkäystä enenpää.
Omakotitalossa naapurit huuteli rajoilla. Rivitalossa tultiin iholle kovalla rytinällä.
Nyt on hyvä. Niin, olen kyllä ennenkin asunut kerrostaloissa ja ei pahaa sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kerrostaloasunnossa asui jälkeeni joku maalta tullut nuori nainen, joka ei kestänyt kerrostaloasumisen ääniä ja muutti takaisin maalle, lol. Se oli valehtelematta hiljaisin kämppä, jossa olen koskaan asunut. Ja itsekin olen ääniyliherkkä.
Mistähän ihmeestä tiesit edellisen kämppäsi asukin tekemiset noin tarkkaan. Epäilisin jopa keksityksi tarinaksi jostain oman pääsi käsikirjoituslaatikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iselläsi on asenneongelma.
T. Kerrostalomöykkääjä
Olen asunut samassa kerrostalossa yli 20v , nyt kolmas asunto menossa. Kyseessä vuokratalo Koillis-Helsingissä. On ihanan rauhallista ja ihana ympäristö. Oma piha, vieressä luonto ja talojen edustalla lampi, jonne voi pulahtaa rantasaunasta.
20-vuotiaaksi asti asuin omakotitalossa. Naapurilla oli vihaisia koiria, joita piti irrallaan. Sai sitten pelätä, että milloin äkäinen susikoira on omassa pihassa tai vaanimassa tiellä. Samainen naapuri kävi lainaamassa tavaroita meidän pihasta lupaa kysymättä.
Anoppilassa okt-naapurissa oli vieraita, joiden kanssa hoilasivat ja möykkäsivät läpi yön.
Mulla itse asiassa oli joskus unelma rivariin mutta mies ei halunut 2 kerrosta, päädyttiin kerrostaloon. Ystävän perhe asui myös omakotitalodsa, nyt hekin kerrostalossa.