Kerrostalossa asuminen on perseestä.
Naapurissa alkoi taas basson jumputus ja bileet käyntiin viidentenä peräkkäisenä iltana. Naapurin jonnella jonkinlainen hiljaisuuskammo, koska bassokajareista alkaa jumputus aamu-ysiltä ja mökä vaan kasvaa iltaa kohden. Muuten ihana asunto ja edullinen vuokra, mutta mielenterveys ei vaan kestä tätä jatkuvaa häiriötä. Mihin tahansa muuttaakin, niin joku mölyapina asuu aina talossa vaikka olisi "parempi" taloyhtiö. On yritetty käydä sanomassa, ilmoitettu isännöitsijälle ja heippalappuja jätetty, mutta mitään ei tapahdu.
Muuttaisin omakotitaloon heti tältä iskemältä, mutta ei minulla tule ikinä olemaan varaa sellaiseen minun tuloillani täällä Uudellamaalla (ei edes Helsinki). Pitääkö minun kestää tätä paskaa loppu ikäni? Miksi mölyäjät saavat vapaasti terrorisoida naapureita Suomessa? Osan meistä on pakko asua kerrostalossa, emme pääse pakoon.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh no voi harmi, itse kerrostalossa aina asunut, myös lapsuuteni kuin myös nyt oman perheeni kanssa. Ollaan oikein tyytyväisiä.
Ja omakotitalossakin voi olla tärähtänyt naapuri.
Muutta kun on tarpeeksi iso tontti ei äänet kuulu, mutta teillä köyhillä on asiat huonosti, kutsutte 600 m2 länttiä tontiksi. 😂
Ratkaisu kirjoitti:
Ratkaisu meluongelmaan.
Osta vastamelukuulokkeet. Hyvät saa 200 eurolla, mahdollisesti jopa halvemmalla.
Ei kuulu tausta moukkää enää ja verenpaine laskee.Kuspäetä on aina ollu ja sosiaali suomi asuttaa niitä ihmisten joukkoon.
Niille voisi tehdä omat slumminsa.
Siis asutteko te ääliöt siellä eteläsuomessa ahtaissa kopeissanne kuulokkeet korvilla koko päivän. Herransiunaa tulisin hulluksi tunnissa. Kuka jukopliuta tuommoista pitää elämänä? Ja ulos kun menee on kaikenlaista juoppoa ja karvukkakämmentä ja viikonloppuna paikat täynnään roskia.
Hulluja te olette, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu kirjoitti:
Ratkaisu meluongelmaan.
Osta vastamelukuulokkeet. Hyvät saa 200 eurolla, mahdollisesti jopa halvemmalla.
Ei kuulu tausta moukkää enää ja verenpaine laskee.Kuspäetä on aina ollu ja sosiaali suomi asuttaa niitä ihmisten joukkoon.
Niille voisi tehdä omat slumminsa.Siis asutteko te ääliöt siellä eteläsuomessa ahtaissa kopeissanne kuulokkeet korvilla koko päivän. Herransiunaa tulisin hulluksi tunnissa. Kuka jukopliuta tuommoista pitää elämänä? Ja ulos kun menee on kaikenlaista juoppoa ja karvukkakämmentä ja viikonloppuna paikat täynnään roskia.
Ja korona leviää kun on ahdasta ja hissit ja porraskuilut ja mitä kaikkea sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu kirjoitti:
Ratkaisu meluongelmaan.
Niille voisi tehdä omat slumminsa.Siis asutteko te ääliöt siellä eteläsuomessa ahtaissa kopeissanne kuulokkeet korvilla koko päivän. Herransiunaa tulisin hulluksi tunnissa. Kuka jukopliuta tuommoista pitää elämänä? Ja ulos kun menee on kaikenlaista juoppoa ja karvukkakämmentä ja viikonloppuna paikat täynnään roskia.
Ja viherkommareiden mielestä se on jota tavoittelemisen arvoista 😁
Palkkaa pari peraa hoitelemaan ongelma.
Kaikkia asuntoja tulisi saada koekäyttää, ennen kuin asunnon ostaa tai vuokraa. Kun nimi on paperissa, on jo liian myöhäistä. Toki koskaan ei voi silti tietää, kuka naapuriin myöhemmin muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa pari peraa hoitelemaan ongelma.
En ole ap. mutta tuollainenkin vaihtoehto on joskus kieltämättä käväissyt mielessä. Kärsin samoista ongelmista.
Meillä on se onni, että asuinalueemme on muuttunut vuosien aikana vähemmän trendikkääksi. Nuoret eivät tänne halua, varsinkaan kun asunnot ovat omistusasuntoja. Täydellinen hiljaisuus, mitä nyt lasten ääniä kuuluu. Arvo on toki laskenut mutta en siitä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut monessa eri kerrostalossa ja ikinä ei ole ollut yhtäkään mölyävää naapuria (ja itsekin elän erittäin varovaisesti). Miten joillakin voi muka joka talossa olla tuollainen ongelma?
"Kun MINULLA ei ole asiasta kokemusta niin sen täytyy olla valetta!!!!"
Jos kaikki ympärilläsi ovat kusipäitä tai kaikki eksäsi ovat narsisteja tai kaikki naapurisi mölyäviä, ongelma saattaa löytyä peilistä.
Yksi ratkaisu olisi etsiä hyvä taloyhtiö ja sen ikäinen talo että on hyvä äänieristys. Meillä kokemusta 2000-2015 rakennetuista ja näissä ainakin ollut hyvä. Lisäksi pääty/ylin kerros.
Ollaan asuttu arvopaikoilla eläkeläisten asuttamissa taloissa ja rauha on ollut taattu. Mutta eivät ole halvimpia todellakaan.
Mistä naapurin jonne on löytänyt 300 000 euroa asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Yksi ratkaisu olisi etsiä hyvä taloyhtiö ja sen ikäinen talo että on hyvä äänieristys. Meillä kokemusta 2000-2015 rakennetuista ja näissä ainakin ollut hyvä. Lisäksi pääty/ylin kerros.
Ollaan asuttu arvopaikoilla eläkeläisten asuttamissa taloissa ja rauha on ollut taattu. Mutta eivät ole halvimpia todellakaan.
Kuulemani mukaan uusissakin voi olla ihan yhtä surkeat äänieristeet kuin vanhoissakin, kun halvalla äkkiä läiskitään kasaan. Eli joku "etsi vain hyvä ja hiljainen asunto" neuvona nyt on vähän hassu, kun sitä ei voi ilman asunnossa asumista mitenkään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä naapurin jonne on löytänyt 300 000 euroa asuntoon?
Ei tarvitse ostaa omaa, kun vuokraa näiltä asuntosijoittajilta. Omistusasunto ei takaa enää rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia asuntoja tulisi saada koekäyttää, ennen kuin asunnon ostaa tai vuokraa. Kun nimi on paperissa, on jo liian myöhäistä. Toki koskaan ei voi silti tietää, kuka naapuriin myöhemmin muuttaa.
Niin, hassua että autoakin saa koeajaa ennen ostoa, mutta asunto pitäisi käytännössä ostaa säkki päässä. Jos auto ostettaisiin samaan tyyliin, sitä saisi tarkastella vain ulkoa ja sisältä, nimi paperiin ja rahat käteen ja sitten vasta lähteä ajamaan ja todeta se ihan romuksi. Ja eihän naapurillakaan pitäisi olla mitään väliä, JOS asunto olisi rakennettu kaikkien nykystandardien mukaan niin ettei sieltä äänet kuulu. Vaan monesti vedetään mutkat suoriksi.
Itse en häiriinny muiden tekemisistä. Joku pariskunta huutoriitelee, lapset riehuu, koira välillä haukkuu ja joku paiskoo parvekkeensa laseja kun jonkun tupakointi häiritsee. Välillä toki ärsyttää mutta en mä mitään valituksia ala tekemään onhan tää talo muidenkin koti. Sen sijaan täällä tän ainaisen valittamisen hoitaa vanha yksin asuva nainen joka stressaa itsensä vielä varmaan ennenaikaiseen hautaan. On tosin ilmeisesti menettänyt uskottavuutensa isännöitsijän silmissä kun pari kertaa kuullut hänen yrittävän saada muita naapureita mukaan valituksiin. Eli ääntä ja elämää on monenlaista mutta itsestä se on myös aika paljon kiinni miten niihin suhtautuu ja antaako häiritä. Joku yötäpäivää älämölö toki eri asia.
Olen sitä mieltä, että kerrostaloasuminen on viho viimeistä, Heti kun saan riitävästi pääomaa, ostan omakotitalon. Teenpä itseni hyväksi pihatyöt, eikä tarvitse olla yhteisvastuullinen maksaja. Osa asukkaista eivät osaa edes asumisen perussääntöjä.
Kerrostalossa asuminen on kuin kolhoosissa. Muutan heti kun saan riittävän summan kasaan. Kerrostalo yök!
Valitse asuinalue ja talo paremmin niin ei ole eikä tule ongelma naapureita
Jos onnistutte löytämään sopivan omakotitalon, tarkistakaa ennen kaupantekoa, ettei naapurissa asu miestä, jonka harrastus on moottorisahalla elämöiminen. Se on myös veemäistä kuunneltavaa eikä ollenkaan harvinaista.
Koirat ja iltavirkut. Niitä on nykyään kerrostaloissa aivan liikaa.
Ihmisten vuorokausirytmi on nykyään aivan mitä sattuu. Perustan havaintoni asumiseen 26 vuotta samassa asunnossa, jona aikana minulla on ollut seinäni takana kolmetoista vuokralaista.
Sanoisin että yli 50% nukkuu nykyään yhteentoista joka päivä. Tai nukkuisivat, jos en olisi aamuvirkku ja metelöisi jo seitsemältä aamulla aamutoimien muodossa.