Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko saat säästöön kuukaudessa?

Vierailija
29.07.2021 |

Haluaisin tietää paljonko keskiverto kansalainen saa kuussa säästöön.
Ja kuinka paljon pitäisi saada että voisi olla tyytyväinen?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästele, kaikki menee mikä tulee. Olen velaton, lapset aikuisia ja omillaan. Nautin elämästä nyt, en vegetatiivisessa tilassa sairaalassa. Lapsille jää kuitenkin kiinteistöt.

Vierailija
22/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2300e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaiselle keskituloiselle tänäpäivänä mitään jää. 

Hyvä kun pystyy bensat maksamaan, että voi siellä töissä joka päivä käydä. Ihan on Kuuban meiningit nykyjään täälläkin. 

Vierailija
24/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 150-250 kuusta riippuen, jos oikein pihistelisin saisin varmaan noin 700 mutta en tykkää laskea pennejä ruokakaupassa ja muutenkin on ihan kiva välillä käydä kahvilassa, tilata ruokaa kotiin, käydä kampaajalla, ostaa kukkia ym. Olen yhden hengen talous Helsingissä.

Vierailija
25/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin kuukaudesta. Asumme ok-talossa ja niinä kuukausina, kun tulee lämmitys- ja vakuutuslaskut niin en paljon mitään, mutta vastaavasti muina kuukausina lähemmäs tuhat euroa. Asetin tälle vuodelle maltillisen säästötavoitteen, noin 7000 euroa, ja se on jo nyt tullut lähes täyteen.

Olen myös elänyt aikaa, jolloin teki työtä saada rahat riittämään kuukaudeksi, joten pidän itseäni nykytilanteessa todella etuoikeutettuna. En halua alkaa pitää tätä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
26/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-1200 e / kk, lapsille menee myös omat lapsilisät osakkeisiin ja säästötilille. 5 hengen perhe, ollaan alle nelikymppisiä. Ei asuta Hesassa, mutta onneksi sinne pääsee moottoritietä pitkin, kun tarve tulee, niin ei tarvitse maksaa älyttömiä vuokria tai olla ostamatta omaa asuntoa korkean hintatason takia.

Nyt asutaan siis omassa ok-talossa. Lainaa otettiin 6 vuotta sitten 130 000 e. Nyt maksettu jo hyvin myös lainaa pois. Keskituloisia ollaan ja molemmilla vakityöt.

Vierailija
27/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kymppitonni vähintään jää 

Nii mullaki

28/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500 euroa kk säästöön ja lisäksi asuntolainan lyhennys 500 euroa. Asunto on maksettu vajaa vuoden päästä.

Helsinki - vanhemmat + 1 lapsi.

Vierailija
29/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150. Muun liikenevän annan opiskeleville lapsille. Molemmat saavat useita satasia kuukaudessa. Eilen annoin toiselle 350, kun korona on vienyt kesätyöt.

Vierailija
30/63 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-500 €, mutta ensi kuussa poikkeuksellisesti 1500 € ja syyskuussa 1200 €.

Vierailija
31/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä n. 1000€ kuukaudessa, ennen koronaa 1500€

Vierailija
32/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus mitä summia saatte säästöön! Itsellä menee 400€/kk rahastoihin ja siinäpäne säästöt on… Kaikki menisi mitä tulee helposti, kaksi kiinteistöä, harrastuksia, kaksi teiniä joista toinen juuri muuttamassa omilleen….

Ja surullisinta on, että oon hyvätuloinen, en polta, ei juurikaan juoda, ei bailata, ei matkusteta, ei syödä juurikaan ravintoloissa pizzaa lukuunottamatta.

Vierailija
33/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 100 euroa. Ja ihan työssäkäyvä olen.

Vierailija
34/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asuntovelan maksettua, nyt jää 3000e/kk.

M38

Vierailija
35/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastomies, n. 13000e. Ennen koronaa jäi 18000/kk.

Vierailija
36/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus mitä summia saatte säästöön! Itsellä menee 400€/kk rahastoihin ja siinäpäne säästöt on… Kaikki menisi mitä tulee helposti, kaksi kiinteistöä, harrastuksia, kaksi teiniä joista toinen juuri muuttamassa omilleen….

Ja surullisinta on, että oon hyvätuloinen, en polta, ei juurikaan juoda, ei bailata, ei matkusteta, ei syödä juurikaan ravintoloissa pizzaa lukuunottamatta.

No mulla on asuntolaina maksettu jo, lapset aikuisia ja omillaan, asun kissani kanssa enkä omista autoa. Muita laskuja ei ole kuin yhtiövastike, sähkölasku, netti&puhelin sekä kerran vuodessa kotivakuutus ja näihin menee kuukaudessa noin 500€.  Nettotuloni ovat 2700€/kk. Nyt pandemian aikana mulla menee kuukaudessa noin 600€ ruokaan, lääkkeisiin, harvoin tarvittaviin vaatehankintoihin, Woltin kautta tilattuihin ravintolaruokiin yms eli laskut + eläminen tekee 1100€/kk. Säästöön jää siis ihan hyvin 1600€/kk. Ennen pandemiaa jäi vähemmän, koska meni rahaa työmatkoihin, työpaikkalounaisiin, matkusteluun, maksullisiin harrastuksiin ja sosiaaliseen kanssakäymiseen (esim ystävien kanssa ravintolassa syömisiin sekä erilaisiin tapahtumiin osallistumisiin) . Ei mullakaan jäänyt säästöön isompia summia silloin, kun makselin vielä asuntolainaa ja lapset olivat teinejä. Eikä ollut pandemiaa. 

Vierailija
37/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 300 € / kk, puolet rahastoon, puolet säästötilille. Rahastoon en koske, säästötililtä saatan ottaa käyttöön, jos tulee joku akuutti tilanne.

Vierailija
38/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käyttäisi tuota 400e elämiseen nyt, vaan säästät sen vanhuuksien sairauksien maksuun?

Vierailija
39/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalikuukautena omaisuus karttuu 2500-3500 € kuukaudessa. Määrä on ollut trendinä kasvussa viimeiset 3 vuotta.

Vierailija
40/63 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin eläkkeestä ei jää säästöön mitään, hyvä että päivästä toiseen selviää.😢