Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nyt juonut 2 pulloa kuoharia

Vierailija
29.07.2021 |

Olen siis lomalla. Aloitin viiden maissa. Kaapissa ei enää ole kuoharia, vain väkeviä, mietin että ottaisinko enää. Mieli tekisi, enkä tunne olevani juovuksissa. Teidän, että huomenna harmittaa ja aamupäivä menee sumussa ja haluaisin lopettaa, mutta mutta mitä teen?
Olen vakityössä oleva perheenäiti, 45-vuotias. Työterveydessä on tuttuja, sinne en voi avautua.
Onneksi lomaa en enää reilu viikko jäljellä..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki lomapäivät menny tissutellessa?

Vierailija
2/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua päihdepolille tai A-klinikalle tai johonkin keskustelemaan tuosta alkoholiongelmasta kun sellainen nyt melko varmasti on, saatat jopa olla alkoholisti.

Jos nainen tinttaa pari pulloa skumppaa viiteen tuntiin eikä tunne olevansa humalassa, ja tekisi mieli siirtyä teräviin vaikka se on huono idea, eikä oikein osaa lopettaa, se haiskahtaa kyllä alkoholismille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki, ehkä joku 5 päivää olen ollut juomatta ..

Auttakaa mut ulos tästä. Huomenna aamusta taas synkistelen ja päätän että nyt riittää, tänään en juo. Mutta kun ilta tulee niin huomaan taas olevani lasi kädessä.

AP

Vierailija
4/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota väkeviä enää. Huomenna aamulla olet iloinen siitä.

Vierailija
5/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vedetään PERSEET!! 

Vierailija
6/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene AA:han ja jos vaan mahdollista niin jonnekin hoitoon. Ammattilaisten kanssa lähtisin keskustelemaan riittääkö avohuolto ja vertaisryhmät vai tarvitaanko laitoshoitoa.

Suurin osa alkoholisteista käy töissä, ja monella työpaikalla suhtaudutaan hyvin siihen että työntekijä itse ilmoittaa ongelmastaan ja haluavansa hoitoon ilman että sille täytyy antaa varoituksia ja ohjata hoitoon potkujen uhalla.

7/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkevät kaapissa on tikittävä aikapommi. 

Vierailija
8/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos loman loppuessa palaat normaalielämään juomisenkin suhteen, niin mitäpä tuosta. Mutta niitä väkeviä tuskin kannattaa nyt ottaa.

Vierailija
9/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyvää järkevää syötävää ja vettä päälle niin ei tule synkkää.

Vierailija
10/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri toissapäivänä ruuvasin korkin kiinni loman loppumisen kunniaksi. Kävi yllättävän helposti, vaikka kuukauden ajan on oltu lähes joka ilta aika hyvässä laitamyötäisessä.

En kai minä sitten olekaan addikti.

Vierailija
11/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä niiden kanssa jotka kehottavat hakemaan apua. Sanot että mieli tekisi juoda vaikka haluaisit lopettaa. Jos haluat lopettaa ja pystyt siihen niin silloin ihminen lopettaa, eikä tule palstalle jahkailemaan että kun ei oikein saa sitä korkkia kiinni, ja että joka päivä sama juttu, päättää ettei juo mutta hups heijaa sitä ollaankin taas ruvethu ryyphäämään.

Neuvoisin olemaan ottamatta mutta se ei taida olla ihan niin yksinkertaista. Jos ihminen ei osaa lopettaa juomista, hän tarvitsee apua. Tai sitten helvetinmoisen kriisin joka pistää miettimään (eikä siihenkään voi luottaa, että joku vaikka rattijuopumus tai potkut töistä saisi ihmisen järkiinsä, mutta joillakin se toimii). Kannattaa ennemmin mennä hoitoon eikä jäädä odottelemaan että jotain pahaa tapahtuu.

Vierailija
12/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholi on houkutus, jota on vaikea vastustaa niin älä osta sitä kaappeihin. Ostat vain silloin ja kohtuudella kun olet päättänyt, että tänään voi maistella. Itellä toimii tämä, sama juttu herkkujen kanssa. En osta kuin harvemmin ja silloin saa hyvällä omatunnolla herkutella. Mieliteotkin siitä pian hellittää, kun ei ole houkutuksia helposti saatavilla.

Vierailija
13/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri toissapäivänä ruuvasin korkin kiinni loman loppumisen kunniaksi. Kävi yllättävän helposti, vaikka kuukauden ajan on oltu lähes joka ilta aika hyvässä laitamyötäisessä.

En kai minä sitten olekaan addikti.

Noilla tiedoilla on mahdotonta sanoa että olisit addikti, mutta tuo että onnistuit lopettamaan (pari päivää sitten eli nyt kokonaista kaksi päivää juomati) ei mitenkään todista ettet olisi mahdollisesti alkoholisti.

Alkoholisti voi helposti olla muutamia päiviä juomatta tai viettää vaikka tipattoman. Se että ei osaa lopettaa indikoi vahvasti alkoholismia mutta se että osaa hetkeksi lopettaa ei poissulje sitä.

Vierailija
14/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkoholi on houkutus, jota on vaikea vastustaa niin älä osta sitä kaappeihin. Ostat vain silloin ja kohtuudella kun olet päättänyt, että tänään voi maistella. Itellä toimii tämä, sama juttu herkkujen kanssa. En osta kuin harvemmin ja silloin saa hyvällä omatunnolla herkutella. Mieliteotkin siitä pian hellittää, kun ei ole houkutuksia helposti saatavilla.

Sysipaska neuvo alkoholistille, ei toimi.

Vierailija
15/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap josko huomenna loivennat yhdellä pullolla (aloita vasta illalla) ja seuraavana ei sitten enää mitään. Älä koske väkeviin, kaada ne viemäriin tai kanna jonnekin kauas varastoon tai mitä vain ettei tule niihin koskettua. Varaa tuleville päiville erilaisia juomia kuten limuja, mehuja, vissyjä ja vaikkapa alkoholittomia oluita. Ja myös jotain herkkuja ja syö hyvin. Tämä on minun kaavani kun pitää tissutteluputki loppumaan.

Jos ei onnistu lopettaminen niin yhteys työterveyteen jos sellainen on. Jos ei ole selliasta niin etsi joku muu väylä ja homma katki. Ei tarvitse hävetä mitään, tämä on vaan niin yleistä kuitenkin. Olet sankari kun lopetat.

Vierailija
16/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhyessä ajassa melkoinen määrä kuplivaa naiselle... Ja vielä tekisi mieli jatkaa? Ja monena päivänä ollut sama juttu että päättää olla juomati mutta sitten puolivahingossa löytää itsensä taas juomasta? Ja sitten tullaan palstalle arpomaan että miten saisi korkin kiinni?

Jos vetoa pitäisi lyödä, niin laittaisin kyllä rahani likoon alkoholismin puolesta. Vähintäänkin AA:han kannattaa mennä, ehkä jonnekin A-klinikalle.

Vierailija
17/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tähän mainokseksi Freixenetin kuoharimainos :D aika osuva paikka juu.

Vierailija
18/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas kenellä on kokemusta alkoholismista (omaa tai läheisen) kun iso osa neuvoista on "älä juo" :D

AP ei haluaisi, mutta juo silti. Ja tulee tänne pyytämään apua.

Masentuneelle neuvotte varmaan, että "piristy!"

Vierailija
19/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sysipaska neuvo alkoholistille, ei toimi.

Jos on oikeasti alkoholisti niin varmasti onkin sysipaska neuvo. En ajatellut, että on alkoholisti. Jos on niin sitten suosittelen hakemaan apua. Toki kaksi pulloa kuohuvaa on paljon, itse saan sen yhden juotua ja välillä sekin vaikeaa.

Vierailija
20/23 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kaapissa mitään varastoja, mutta tänään kas kummaa Prismassa käydessä päätin poiketa myös alkossa josta tarttui mukaan kuoharit ja väkevä.

En osta kotiin mitään, koska ne ei täällä säily.

Nyt en ole vielä väkevää avannut, yritän sinnitellä.

En tiedä, kai olen alkoholisti kun en voi olla juomatta. Nämä määrät hirvittää, ennen lasillinen aiheutti mukavan hiprakan, nyt siihen vaaditaan pullo.

Painoa on myös lomalla tullut aika lailla, vihaan itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi