Paljonko saat säästöön kuukaudessa?
Haluaisin tietää paljonko keskiverto kansalainen saa kuussa säästöön.
Ja kuinka paljon pitäisi saada että voisi olla tyytyväinen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Normaalikuukautena omaisuus karttuu 2500-3500 € kuukaudessa. Määrä on ollut trendinä kasvussa viimeiset 3 vuotta.
Tarkastelen varallisuuden kasvua erillään ansiotuloista jäävään säästöön nähden. Pääomantuoton selvillesaamiseksi säästö pitää myös vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus mitä summia saatte säästöön! Itsellä menee 400€/kk rahastoihin ja siinäpäne säästöt on… Kaikki menisi mitä tulee helposti, kaksi kiinteistöä, harrastuksia, kaksi teiniä joista toinen juuri muuttamassa omilleen….
Ja surullisinta on, että oon hyvätuloinen, en polta, ei juurikaan juoda, ei bailata, ei matkusteta, ei syödä juurikaan ravintoloissa pizzaa lukuunottamatta.
400 euroa/kk (osake?)rahastoihin on varsin hyvin.
No niin mä luulin että 400€/kk säästöt olisi ihan kohtuulliset kunnes luin näitä 2000- 3000€/kk säästöön ketjuja….. Omiin harrastuksiin tai elämään korona ei ole vaikuttanut muutoin kuin matkapäivärahat ovat kadonneet, kuluttaminen on pysynyt ennallaan.
Jaksan ihailla ihmisiä, joilla ei kulu mihinkään mitään, tilille vaan kertyy rahaa ja nettotulot on yli 5000€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalikuukautena omaisuus karttuu 2500-3500 € kuukaudessa. Määrä on ollut trendinä kasvussa viimeiset 3 vuotta.
Tarkastelen varallisuuden kasvua erillään ansiotuloista jäävään säästöön nähden. Pääomantuoton selvillesaamiseksi säästö pitää myös vähentää.
kyllä. tuotakin seuraan. ylipäätään seuraan monia eri mittareita omasta taloudellisesta tilanteestani. Esimerkiksi kuinka rahoitusomaisuus riittää velkojen maksuun.. Ei vielä ihan riitä mutta pian riittää. Suurin velka on asuntolaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo on se säästöön menevä osuus, ei pääoman tuotto. Se tulee tuohon vielä till.
Menee mikä tulee. En tuhlaa. Ihmettelen noita teidän tuloja ja säästösummia!
yleensä noin 1900€, viime kuussa tosin meni kaikki kun ostin koko rahalla uutta
Osakkeisiin kuukaudessa noin 2000 €.
Riippuu hiukan kuukaudessa saaduista osingoista, Palkasta menee 1400 osakkeisiin kuukausittain
Vierailija kirjoitti:
No niin mä luulin että 400€/kk säästöt olisi ihan kohtuulliset kunnes luin näitä 2000- 3000€/kk säästöön ketjuja….. Omiin harrastuksiin tai elämään korona ei ole vaikuttanut muutoin kuin matkapäivärahat ovat kadonneet, kuluttaminen on pysynyt ennallaan.
Jaksan ihailla ihmisiä, joilla ei kulu mihinkään mitään, tilille vaan kertyy rahaa ja nettotulot on yli 5000€/kk
mul netto noin 2500€kk ja kaikki menot normaalisti yhteensä max 800€kk
Kk-kulut 800€.. eli asuminen varmaan vähintään 300€/kk, sähkö ja vesi ehkä mukaanlkuien jos tosi halpa vastike. Sitten vakuutukset ja liikkuminen ilmeisesti ilman autoa. Syödä täytyy jokaisen, siitä ei yksineläjäkään selviä varmman alle 150€/kk kokonaissummalla. Puhelin ja netti ehkä 20€/kk. Lääkkeet, kodinkonevara, muut yllättävät kulut vuoden ajalta jyvitettynä kuukausisummaksi. No, on se varmaan mahdollista elää noin pienellä summalla/kk
100-600e. Riippuu kuukauden tuloista, menoista ja motivaatiosta.
0e Vaikka jäisi yli. Toimeentulotuesta vähennetään kaikki ylimääräinen ja en harrasta laitonta käteistä enkä kultaa.
E mitään tällä hetkellä, asuntolainan lyhennyksiin menee puolet tuloista
En mitään, päinvastoin köyhdyn joka kuukausi.
Olen opiskelija
Olisin vastannut, mutta ap olikin laittanut ehdoksi, että pitää olla keskiverto kansalainen.
Mulla menee myös 400 euroa automaattisesti rahastoihin ja +-1000 euroa säästötilille minne kertyneillä varoilla ostan osakkeita kerran kvartaalissa.
Nettotulut 2700, asunto maksettu ja taloudessa myös toinen ihminen jakamassa kulut. Ei lapsia. Olen firettäjä mutta en elä erityisen nuukasti, nytkin on jouluksi varattuna matka Malediiveille.
Asun yksin eli maksan kaikki itse. Bruttotulot noin 2200e/kk.
Asuntolainan lyhennys 500e/kk
Yhtiövastike 160/kk
Sähkölasku noin 70e/kk
Puhelinlasku ja netti noin 80e/kk
Vakuutukset varmaan joku 100e/kk
Autonkulut noin 300e/kk
Ruoka sekä muut henk koht ostokset varmaan joku 600e/kk
Joku noin 200e/kk saan säästöön kuukaudessa, toki välillä yllätysmenot kuten huonekalut tai kodinkone pitää uusia tai autoon tulee remontti.
M31
Säästöön saan 300 euroa kuussa. Nettotulot on noin 1500. Autoon ja sen pitämiseen ei olisi varaa.
Enemmän saisin laitettua sivuun, jos jakaisin jonkun kanssa elämisen kustannuksia.
Ei kannata näitä kommentteja paljon lukea, suurimmalle osalle puoliso tai vanhemmat maksaa ison osan elämisen kuluista.
Sen sijaan ajattele itse: keskituloinen saa nettona jotain 2200e/kk ja siitä menee:
600e asumiseen
300e ruokaan/taloustavaraan
100 liikkumiseen (auto/julkisten lippu), jos oma auto niin jopa 200e/kk
50e keskimäärin vakuutuksiin
100e keskimäärin satunnaisiin ostoksiin
50e vaateisiin keskimäärin
Eli kulut helposti 1200e/kk.
Joten se 1000e/kk on aika maksimi mitä tavallinen keskituloinen voi säästää jos ei ole mitään erityistä rahareikää.
Esim itse olen yksinasuva keskituloinen ja säästöön menee 600e/kk ja mp-sijoitukseen 250e/kk, nyt menee siis 850 mutta sen 1000e/kk ylimääräistä varmaan tarvittaessa löytyy.
Saan opiskelijana säästettyä 80 € vuodessa. Asun solussa, en käy töissä, otan tuet vastaan mutta en nosta lainaa. Viime joululomalla osti itselleni lämpimän talvitakin säästöistäni. Kaalisoppaa kuluu... :)