Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ajat alinopeutta?

Vierailija
11.08.2014 |

Ketä kehtaa tunnustaa ajavansa autolla alinopeutta? Miksi teet niin? Se aiheuttaa useimmissa kanssa-autoilijoissa valtavaa ärsytystä ja varsinkin minut se saa näkemään punaista. Tarkoitan nyt lähinnä teitä joissa nopeusrajoitus on 80-120km/h.

Tulee turhia ja joskus hyvinkin vaarallisia ohituksia ärsytyksen takia. Jos et uskalla ajaa rajoitusten mukaan, niin voisitko edes päästää nopeammat ohitsesi pysähtymällä vaikka bussipysäkille? Tai vaihda julkisiin...

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassakaan sellaista kuin alinopeus.

Vierailija
2/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa alinopeutta. Ne kyltit siellä tien varsilla määräävät _suurimman_ sallitun nopeuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin samaa mieltä! Vituttaa aivan helvetisti semmoset etanat liikenteessä, saisivat pysyä pois sieltä ratin takaa.

Vierailija
4/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon ajanut 60 80:n alueella kun en tiennyt rajoitusta. Joskus ajan hitaammin, kun odotan ramppia ja olen eksyksissä. Joskus etsin radiokanavaa ja ajan hitaammin. Jne.

Vierailija
5/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeus on todella vaarallinen ilmiö, perehtykää asiaan.

Vierailija
6/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:48"]

Joskus oon ajanut 60 80:n alueella kun en tiennyt rajoitusta. Joskus ajan hitaammin, kun odotan ramppia ja olen eksyksissä. Joskus etsin radiokanavaa ja ajan hitaammin. Jne.

[/quote]

Oisko parempi ottaa bussi?

Vierailija
7/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää enemmänkin miksi nämä hiljaa ajelevat sitten ohituskaistalla ajavat lujaa. Kaikki takanakirvisteleet eivät ehdi ohi kun hidastelija painaa nastan lautaan ohituskaistan ajaksi.

Vierailija
8/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeus on sitä kun ajetaan muuta liikennevirtaa hitaammin, ei vahingossakaan väistetä koska MINULLA ON OIKEUS, kerätään jonoa ja ärsytetään täten muita. Ohitan tuollaiset suurella nopeuserolla ja vaarallisen pienellä sivuttaismarginaalilla -ihan huvikseni.

Vierailija
9/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, miten niin et aina tiedä miten lujaa saa ajaa? Onko sulla silmiä päässä lainkaan, katseletko koskaan liikennemerkkejä?!

Vierailija
10/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:48"]

[/quote]

Oisko parempi ottaa bussi?

[/quote]

Sain kortin 3 kk sitten.

Vierailija
11/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te pässit alapeukutatte? Kun laki ei tosiaan tunne käsitettä alinopeus.

Vierailija
12/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:54"]5, miten niin et aina tiedä miten lujaa saa ajaa? Onko sulla silmiä päässä lainkaan, katseletko koskaan liikennemerkkejä?!

[/quote]

Kerran kävi niin kun käännyin jollekin tielle eikä ollut liikennemerkkiä vähään aikaan. Hui kamala. Käy joskus maaseudulla.

Vierailija
13/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:55"]

Miksi ihmeessä te pässit alapeukutatte? Kun laki ei tosiaan tunne käsitettä alinopeus.

[/quote]

Mutta silti tarpeettoman hitaalla nopeudella ajava kuski voi saada sakot liikenteessä. 80 alueella 60 nopeutta ajava on tuntuvasti vaarallisempi muulle liikenteelle kuin 90 nopeudella ajava.

Vierailija
14/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan yleensä vähäsen ylinopeutta. Paitsi silloin, kun joku mulkero tulee roikkumaan puskuriin kiinni.

Vierailija
15/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan. Ja siksi että olen vasta paripäivää sitten saanut kortin, en pysty keskittymään kovassa vauhdissa ja reaktioaikani on lyhyt johtuen kokemattomuudesta. Saatan myös ajaa 60 alueella 50 ja jos joku tulee perään kiinni niin hidastan vielä lisää koska perseessä ajava vie keskittymiseni ja joudun entistä enemmän kiinnittämään huomioo ajamiseeni ja etten tee äkkinäisiä jarrutuksia jms.

Meillä hitailla kuskeilla on varmaan joku syy ajaa hitaasti, itse en halua kokemattomuudellani vaarantaa liikennettä liian suurilla tilannenopeuksilla omaan ajokokemukseeni nähden.

Vierailija
16/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiellä on satasen nopeusrajoitus, niin se tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta.

Voi ajaa hiljenpaakin.

Mihin helvettiin teillä nykyihmisillä on niin kiire!!

Vierailija
17/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää se, jos ajan sallittua hitaammin, tulee perään melkein kiinni joku auto. Eihän silloin voi tehdä mitään muuta kuin ajaa vielä hitaammin. Kerran jouduin hiljentämään johonkin 30km/h vauhtiin asti (80km/h alueella) ennenkuin se takanaoleva meni ohi.

Minun puolestani kaikki, jotka näkee jostain täysin liikennesääntöjen mukaisesta punaista, tulisi ottaa ajokortti kuivumaan siksi aikaa kunnes rauhoittuvat. Liikenne on yhteispeliä, eikä siellä tarvita suuttuvia kuljettajia.

Vierailija
18/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole juuri tällaisia autoilijoita tavannut. Tuntuu että useammin on näitä jotka ajavat 10-15 km/h ja heille pitäisi antaa hattu kourassa tietä kun itse ajan tarkistetulla mittarilla 80-alueella 82 km/h.

Aika harvoin tulee ajettua alle rajoituksen, vain olosuhteiden vaatiessa liukkaalla. Kuitenkin pimeän aikaan ajan enintään 80 km/h oli rajoitus mikä hyvänsä koska ajovalot eivät näytä niin pitkälle että suurempi nopeus olisi turvallinen. Lähivaloilla kohtaamistilanteissa tuokin on jo melkoista riskinottoa mutta se on kompromissi sujuvuuden ja turvallisuuden välillä. Lakikin määrää että ajoneuvo on pystyttävä pysäyttämään näkyvissä olevalla tienosalla eli ajovalojen valaisema matka tietä ei saa olla lyhyempi kuin pysähtymismatka hätäjarrutuksessa.

Vierailija
19/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestä edellä ajava ajaa aina pikkusen liian hitaasti tai ainakin voisi ajaa pikkusen nopeempaa.

Vierailija
20/195 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:00"]

Jos tiellä on satasen nopeusrajoitus, niin se tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta.

Voi ajaa hiljenpaakin.

Mihin helvettiin teillä nykyihmisillä on niin kiire!!

[/quote]

Satasen rajoituksella kun ajaa liikennevirran mukana 105-110 mittarissa niin hyvä tulee. Mikä tarve joillakin on nussia pilkkua ja olla tientukkona? Minä pääsen kyllä teistä ohi mutta moni muu ei pääse. Ja samaa porukka taidatte olla kun ohituskaistan tullen kiihdytätte... pitäisi vetää turpaan!