Yli-innokas mies
Löytyisiköhän täältä neuvoja? Tutustuin n. viikko sitten deittisovelluksen kautta komeaan ja mukavan tuntuiseen mieheen. Mies tuntui ensimmäiset pari päivää ihan unelmalta, kunnes alkoi uusia luonteenpiirteitä tulla esiin. Äärimmäinen aktiivisuus nimittäin! Tuntuu että tulen hulluksi, kun mies haluaa jutella aamusta iltaan... Väkisinkin tulee tunne, että mies on joko epätoivoinen tai hirveä takertuja... Hullu mies ei missään nimessä ole, ei voisi ammattinsa puolesta ollakkaan. Hirveän vaikea vaan uskoa tyypin olevan epätoivoinen, sillä on oikeasti todella komea, hyväkroppainen, mukava, huumorintajuinen ja herrasmiesmainen. Todellinen häkeltyminen kuitenkin tapahtui miehen kertoessa mitenkä ei voisi/haluaisi rehellisen luonteensa takia tutustua kehenkään naiseen enää minuun tutustuttuaan. MITÄ IHMETTÄ? Tuo tuntui myös selkeältä vihjaukselta minulle, etten mielellään saisi enää muihin miehiin tutustua.... :O Ymmärtäisin jos oltaisiin tavattu edes kerran, muttei olla ehditty vielä.. Mies myös sanoi mun vieneeni juuri ison palan hänen sydämmestään nähdessään lähettämäni kuvan itsestäni hänelle..(?!?) Onko tämmöinen normaalia?? Uskaltaako tämän tyypin kanssa edes lähteä treffeille? Saanko hänestä elinikäisen takertujan, jos vaikka itse en juttua haluaisi jatkaa? Asiallisia vastauksia odotellessa...:)
Kommentit (60)
Kuulostaa vilpittömältä ja rehelliseltä, tosin ehkä hiukan kokemattomalta mieheltä. Lähde treffeille ja ota hänestä tarkemmin selvää.
Sitä ihmettelen minäkin, miten niin "täydellisen" oloinen mies voi olla vapailla markkinoilla..? Sen on kertonut että on aika ujo ja anteeksipyytelevän oloinen 'livenä', ehkä se työntää naisia pois?
Tiedän että mies käy viihteellä viikonloppuisin, mutta niin käyn minäkin, nuoria kun ollaan. Eli tästä asiasta en häntä tuomitse. AP
Joo, älä missään nimessä lähde treffeille ton miehen kanssa. Normaali mies ei kehu tai muullakaan tavalla osoita kiinnostusta naisia kohtaan. Kannattaa dumpata toi mies heti ja jäädä odottamaan sellaista, joka ei juttele sun kanssa tai muutenkaan osoita kiintymystä. Ne ovat niitä valioyksilöitä.
Mä tapailin just yhtä innokasta miestä. Teki selväksi jo ennen tapaamista, muutaman päivän viestittelyn jälkeen, että on ihastunut ja että olen ihana jne jne. Mies suuttui myös joka kerta kun en ehtinyt heti tapaamaan, syyllisti ihan ihme asioista ja kertoi vieläpä niin uskomattomia tarinoita elämästään, että huh huh. Narsismi kävi mielessä, minun ihanuuden vakuuttelu ja oman ylivertaisuuden korostaminen oli kyllä sitä luokkaa.
Mut siitä kyllä huomasi jotenkin, ettei mun kehuminen ollut vilpitöntä, vaan halusi sillä jotain (seksiä tai mut johonki ihme koukkuun...). Toivottavasti ap:n mies on vaan vilpittömästi innostunut! :D
Kiitti nro 45 pitkästä vastauksestasi! :) Ehkä tämäkään tyyppi ei jää vainoomaan jos tästä ei mitään tulisikaan.:)
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:10"]
Unelmavävypojaksi moneen otteeseen kehuttu? Öh, miksi sellainen on vielä sinkku ja etsii seuraa netistä?
[/quote]
Nuoret naiset ei välttämättä osaa arvostaa miehessä samoja asioita, joita vanhemmat naiset pitävät unelmavävyn kriteerinä. Olen itse jo siinä iässä, että katselen nuoria miehiä sellaisilla vävykiikareilla. Opiskelin +/- 40-vuotiaana AMK:ssa ja kurssillani oli muutama tosi särmä jätkä, jotka mielelläni olisin ottanut vävyksi. Selän takana puhuinkin heistä unelmavävyinä. En tajunnut näitä ajatusmaailman eroja kunnolla, ennen kuin kurssin pahin bimbo ihmetteli minulle: "En ymmärrä mitä siinä X:ssä oikein näet." No totisesti ei ymmärtänytkään!
Jos löydät unelmavävyn, niin tartu tilaisuuteen! Ne helmet kyllä korjataan talteen ennen kuin ovat kolmikymppisiä. Ne, jotka eivät ajoissa osaa arvostaa unelmavävyn ominaisuuksia, päätyvät sinkkuna kolmikymppisinä soittelemaan heidän peräänsä ja petyt karvaasti, kun he ovat onnellisesti naimisissa.
Noh, mitään ei voitakaan ellei kokeile, niinpä lupauduin hänet tapaamaan viikonloppuna.. Pelottaa!
Selvennän vielä etten itsekään ole mikään susi ulkonäöltäni enkä luonteeltani, vaan ihan näyttävän näköinen ja mukavaksi kehuttu naisen alku. Sanoisinko näin, että ennenkin on ollut vastaavia tapauksia, että miehet ovat olleet todella ihastuneita alusta asti, eivätkä osoittautuneet mitenkään hulluiksi.. Mutta ihsn tässä kaavassa ei kyllä ole näyttäneet kiinnostustaan aiemmin ennen tapaamista...
Huh.. täytynee sopia treffit todellakin julkiselle paikalle, niinkun yleensäkin on fiksua tehdä jos ei deittiä ole koskaan aiemmin tavannut. AP
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:59"]
Olet fiksu kun "hälytyskellot" soivat, itse olisin kyllä varovainen tuollaisen miehen kanssa.
[/quote]
Juuri näin.
Itse tapailin sinkkuaikoinani yli-innokasta tapausta muutaman kuukauden. Tutustuttiin töissä, jossa sai hillittyä innokkuutta ja vaikutti hyvältä tyypiltä. Kuitenkin mitä lähemmin tutustuttiin, sitä takertuvaisemmaksi tyyppi kävi ja lopulta en halunnut jatkaa.
Sen jälkeen alkoinkin ensin huorittelut ja itsemurha uhkailut. Sitten järkyttävä "oltiin liian hyviä toisillemme"-länkytys. Edelleen, vuosien jälkeen, joudun välttelemään kyseistä tyyppi (sama työpaikka, eri osasto), koska muutoin aloittaa helposti päiviä jatkuvan "mitä kuuluu, lähdetäänkö kahville"-viestittelyn.
Voin sanoa, on raskasta toisinaan. Harkitse tarkkaan mitä teet.
Oma mieheni käyttäytyi hieman samaan tapaan (tapasimme netin kautta). Kova kiire oli tavata vaikka sanoin, että remontti- ja muuttokiireiden vuoksi ei juuri nyt käy. Sai jotenkin silti suostuteltua minut tapaamaan. Yhteen muutimme alle kahden kuukauden seurustelun jälkeen. Ja sitten alkoi flippailu. Käsittämättömiä raivareita käsittämättömän pienistä asioista, ulkonäöstä huomauttelu kriittiseen sävyyn, kaikenlaisten vaatimusten esittäminen jne.
Mieheni ei ole persoonallisuushäiriödiagnoosiin asti narsisti, ja olen päättänyt elää hänen kanssaan näistä ikävistä puolista huolimatta. Mutta kyllä minullakin hälytyskellot soivat, kun ap luin viestisi. Pidä ainakin terveellä tavalla varasi, ja jos et halua hankalan ihmisen kanssa tekemisiin niin nosta kytkintä heti ensimmäisestä isommasta sekoilusta, jos sellainen ilmaantuu. Jos ei ilmaannu, niin onnea uuteen suhteeseen! Mies kun voi hyvin myös olla ihan terve, tasapainoinen ja normaali.
Mahtia, omakohtaisia kokemuksia vihdoin! :) ..vaikkakaan ei kovin positiivisia. :(
Mun on ihan hirveän vaikea kuvitella, että kyseinen mies voisi paljastua jatkossa hullun mustasukkaiseksi naistenhakkaajaksi.. On niin kiltin ja hyvän ihmisen oloinen, jota on kehuttu moneen otteeseen unelma vävypojaksikin. Tiedän että netissä on helppoa suoltaa toisille mitä tahansa ja mistä tahansa, mutta on kyllä sitten todella vakuuttava valepukki jos näin on... AP
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:21"]
Mahtia, omakohtaisia kokemuksia vihdoin! :) ..vaikkakaan ei kovin positiivisia. :(
Mun on ihan hirveän vaikea kuvitella, että kyseinen mies voisi paljastua jatkossa hullun mustasukkaiseksi naistenhakkaajaksi.. On niin kiltin ja hyvän ihmisen oloinen, jota on kehuttu moneen otteeseen unelma vävypojaksikin. Tiedän että netissä on helppoa suoltaa toisille mitä tahansa ja mistä tahansa, mutta on kyllä sitten todella vakuuttava valepukki jos näin on... AP
[/quote]
Varmaan tässä on kenties ongelmana se, että voi olla takertuva yms. eikä siis väkivalta sun muu.
Mutta hyvä että aiotte nähdä, eihän sitä muuten selville saa millainen toinen on oikeasti. Toivottavasti tulet antamaan raportin tänne :-) Kiinnostaisi kuulla millainen mies oli irl.
Kuulostaa ihan järkyttävän ahdistavalta tyypiltä! En IKINÄ suostuisi tapaamaan, enkä jatkamaan yhteydenpitoa tuollaisen ihmisen kanssa. Todellakin pitää hälytskellojen soida. Vaikuttaa takertuvalta ja epätoivoiselta tyypiltä. En ikinä halualisi tuollaista riippakivekseni, vaikka olisi kuinka komea tai fiksun oloinen. Eihän hän oikeasti ole yhtään "fiksu", kun pelkkien viestien perusteella on jo noin lääpällään. Todellisuudentaju kadoksissa.
Jep.. Tulen kyllä sitten raportoimaan tännekin mitrn meni. Tosin luultavasti vasta lauantaina nähdään. AP
Tiedän erään narsistin joka on palomies. Jäänyt sinkuks joku aika sitten. Kai ihan komee, ei mun makuun :) jospa se ei ole hän. Työskentelee palomieheks vähän poikkeuksellisessa paikassa, ehkä tämä vinkki paljastaa jos on hän :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:38"]
Eikös narsismi viittaa itserakkauteen eikä tuollaiseen toiseen henkilöön kohdistuvaan pakkomielteiseltä kuulostavaan käytökseen? Korjatkaa, jos olen väärässä.
T. Utelias
[/quote]
No mä korjaan. Oma narsistini eli eksäni aloitti noin. Olin 24/7 puhelimessa, ja sessiot kestivät kaksikin tuntia kerrallaan. Tuntui oudolta, kun mies soitti taas kolmen vartin kuluttua uudelleen pitkän puhelun jälkeen, ja musta tuntui että mitä asiaa mulla enää on hänelle? Mies raivostui kun en suostunut soittelemaan aina (siivosin, laitoin ruokaa, olin kavereiden kanssa jossain) ja laittoi mulle kiukkuisia viestejä. Kun en aina kertonut tapaamisvaiheessa, kenen kanssa menen baariinkin, niin sain meseen ohjeet: "Kaikilla kavereilla on nimet." Omien aikataulujen rukkaaminen oli hankalaa, koska niiden piti mennä miehen mielipiteen mukaan. "Aina yöksi kotiin" - no, kun menin toiselle paikkakunnalle istumaan iltaa kavereiden kanssa, mies tuli tasan 12 yöllä hakemaan mua mukaansa, vaikka emme asuneet edes yhdessä, koska hän halusi mut yöksi "kotiin" eli luoksensa.
Lopetin suhteen, koska en kestänyt tuota takertuvaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:03"]
Kuulostaa vilpittömältä ja rehelliseltä, tosin ehkä hiukan kokemattomalta mieheltä. Lähde treffeille ja ota hänestä tarkemmin selvää.
[/quote]
51 jatkaa..
Niin munkin pommitteleva mieheni vaikutti todella rehelliseltä, ja melkein uskoin siihen. Ainoa vain, että se rehellisyys oli vain hänen itse itsestään luomaa harhaa, ja rehellisyys osoittautui lopulta tavaksi käyttää valtaa. Eli kerrottiin ikäviä asioita rehellisyyden nimissä, jotta niillä voi hallita mua. "Sen pillu oli paljon parempi kuin sun, ja pidin ihan hirveästi siitä kun se oli niin hoikka" tai oli rehellinen mielipietissään mitkä koskivat ulkonäköäni. "en ole huomannut eroa aikaisempaan vaikka salilla käytkin" Joo just.
Lopulta paljastui umpikiero omaneduntavoittelija sen rehellisen ja kiltin miehen sijaan, joka oli aggressiivinen ja häijy.
Palomiehet on tunnettuja juomisesta ja naisten pieksämisestä. Ei ikinä uskoisi ihmisestä joka auttaa ihmisiä ja eläimiä
T.Ei enää palomiestä