Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi AIKUISET ihmiset eivät ymmärrä edes perusasioita hedelmöittymisestä + raskaaksi tulosta!

Aloittaja
29.07.2021 |

Missä olitte biologian tunnilla?

Seuraavassa (useammassa) viestissä teille ilmaista opetusta:

Kommentit (511)

Vierailija
301/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaikka lisäsit ahdistustani siitä, että olen 33 ja saanut jo yhden keskenmenon. Kova yritys ollut jo yli vuoden. Mutta on näistä asioista tärkeä puhua ääneen. Itse olen aina ajatellut että 35-vuotiaana alkaa olla jo liian myöhäistä, sitten voi enemmänkin alkaa ajatella, että erittäin hyvällä tuurilla voi tärpätä mutta todennäköisyydet jo huonot. Itse lähden siinä vaiheessa hedelmöityshoitoihin suoraan, ellei lasta kuulunut.

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksiin tulisi hakeutua vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen.

Nämä olivat hyviä viestejä.

Hyvä ja aiheellinen ketju!

Totta.  Ja joku lehti voisi vielä napata aiheekseen tuon 30-v lähestyvän naisen halun saada lapsen, mutta mies epäröi.   Se on todellinen stressitilanne, jossa jokun viisaan ajatukset olisivat paikallaan.

Tuohan on yleinen tilanne nykyään. Kolmekymppinen nainen haluaisi jo lapsen, mutta miehen mielestä ei ole vielä hyvä aika.

Tyypillisesti mies ei sano, mikä sitten olisi parempi ajankohta vaan aina se on joskus tulevaisuudessa. Itse en katselisi kovin pitkään vaan vaatisin ilmoittamaan konkreettisen ajankohdan, muuten suhde saisi jäädä.

Vierailija
302/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset hedelmällisyytensä rajat tietävät, mutta nykyään miehet haluavat elää pitkitettyä teini-ikää niin kauan, että lopputulos on tämä. Naisille ei löydy vastuuntuntoista kumppania perheen perustamiseen kun kolmekymppiset miehet inhoavat ajatusta lapsista huolehtimisesta.

Juurihan täällä linkessä on asiantuntija sanonut ETTEI TIEDÄ.

Suomalaisten tietämys hedelmöityksestä on todella huonolla tolalla.

Siitä varmaan tämä ketjukin on saanut alkunsa. Näinhän aloituksessa kerrotaan.

Jos käyt gynekologilla niin kyllä infoa tulee 35 v. lähestyessä, vaikka et sitä edes itse kysy.

A) kaikki ei käy VUOSITTAIN gynellä eikä tarvitsekaan:

...

"11. Kuinka usein minun pitäisi käydä gynekologilla?

3 vuotta on hyvä tarkastuskäyntien väli, jos vaivoja ei ole. Säännöllisin välein otettu solunäyte auttaa havaitsemaan esimerkiksi kohdunkaulan syövän ajoissa. Vaihdevuosien alettua 5 vuotta riittää."

https://kuntoplus.fi/terveys/11-kysymysta-gynekologille

....

"Nurinkurinen kulttuuri

Suomalaisilla naisilla on vahva mielikuva siitä, että gynekologilla tulisi käydä kerran vuodessa. Suomeen onkin kotiutunut käytäntö, jossa vähemmän osaamista vaativat asiat hoidatetaan naistentautien erikoislääkärin yksityisvastaanotolla, mutta sen sijaan vastuullisesti vaativa raskauden seuranta on keskitetty äitiysneuvoloille. Eikä naisilla ole tästä huonoa sanottavaa.

Tutkimusprofessori Elina Hemminki ei ole löytänyt ainuttakaan tutkimusta, joka puoltaisi erikoislääkärin käyttämistä perusterveystarkastuksen tekemiseen tai ylipäänsä vuosittain tehtäviä gynekologisia tarkastuksia."

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/gynekologilla_kaynti

....

"4. Kalenterin mukaan ei tarvitse käydä

Lähes päivittäin Tikalta kysytään, kuinka usein gynekologilla pitää käydä.

– Jos ei ole mitään oiretta, huolta tai esimerkiksi ehkäisyyn liittyvää asiaa, lääkärissä ei tarvitse käydä, hän vastaa.

– Hyvä pohja on varata aika silloin, kun on jokin huoli tai kysymys, joka mietityttää.

Moni käy gynekologilla kalenterin mukaan kerran vuodessa – vaikkapa aina maaliskuussa.

– Tämä on hiukan hassu elämään jäänyt asia, joka usein siirtyy äidiltä tyttärelle. Kalenterin mukaan lääkäriin ei kuitenkaan tarvitse tulla, sillä eihän muillekaan erikoislääkäreille varata aikaa, jos ei ole asiaa."

https://www.is.fi/terveys/art-2000008157164.html

.....

B) edelleen suomalaisten tiedot ovat huonot:

"Suomalaisilla on Väestöliiton tutkimuksen mukaan varsin heikot ja puutteelliset tiedot siitä, missä iässä naisen hedelmällisyys laskee.

Miehillä tiedot ovat vielä hatarammat kuin naisilla.

Joka neljäs miehistä luulee, että naisen hedelmällisyys laskee selvästi vasta yli 40-vuotiaana tai ei osaa kertoa mitään ikää.

- On aika hurjaa, miten väärin hedelmällisyyttä arvioidaan, sanoo Venla Berg."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201804102200851996

Monet käyvät gynekologilla vuosittain ehkäisyn vuoksi, tai ottamassa papan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 29-vuotias nainen. Olen halunnut lapsia aina, äitiys on minulle paljon suurempi haave kuin esim. hieno ura. Miehellekin tästä kerroin kun yhteen mentiin ja hänkin sanoi haluavansa lapsia tulevaisuudessa. No, nyt minulla on ollut jo lonta vuotta kova vauvakuume ja olen miehellekin jo vaikka kuinka ehdottanut, että alettaisiin jo yrittää. Miehen mielestä ei vain ole sopiva aika vieläkään, pitäisi olla enemmän säästöjä ja varmempi työpaikka ja mitä ikinä.

Nyt alkaa jo ahdistaa kun ensi vuonma täytän 30, että alkaa tulla kiire ja mies tuntuu vaan ajattelevan että sitä aika on. Rakastan miestäni ja haluan lapset nimenomaan tämän miehen kanssa, jonka kanssa olen rakentanut turvallisen ja luotettavan parisuhteen. Jos nyt lähtisin uutta etsimään, pelottaisi vielä enemmän että jään lapsettomaksi, koska tuntematroman kanssa en haluaisi lapsia tehdä ja vuosikausien tutustumiseen ei enää olisi aikaa.

Kovasti aina syytellään, että muka naiset eivät tiedosta hedelmällisyyden heikkenemistä iän myötä, mutta kyllä minusta tuntuu että MIEHET ne enemmän ovat niitä jotka eivät tiedosta. Kuvittelevat vaan, että ei ole mikään kiire ja ehtiihän sitä. Tuttavapiirissäni on myös kolmekymppisiä naisia, jotka eivät yrityksistä huolimatta ole löytäneet sitä isäksi haluavaaka luotettavaa miestä. Kun ei oikein riitä (ainakaan itselle) sekään että jotenkin pamahtaa paksuksi, vaan sitä haluaisi sen isänkin sille lapselle.

Lueta miehelläsi täällä yhdessä kommentissa olevat linkit, joista löytyvät gynekologien kertomana faktat noista hedelmällisyyden kriitisistä vuosista.    Ehkä hän ei tiedä niitä.

Jos keskustelu ei etene, niin voisitte ehkä yhdessä tai sinä vaikka yksin Väestöliiton parisuhdeneuvonnan chatissä (löytyy väestöliiton nettisivulta; siihen pitää tilata aika ja tällä hetkellä se on kesälomalla, aukeaa uudelleen 2.8.) keskuselemassa asiasta ja ehkä osaisivat neuvoa, miten selvittää tilannetta ja miten edetä.

Ketäänhän ei saa painostaa lapsen tekemiseen, mutta faktat on faktoja ne on syytä molempien tiedostaa päätöksiä tehtäessä.   Usein tämmöisissä keskusteluissa tulee esiin semmoisia juttuja, mitä ei ole koskaa tullut miettineeksi tai näkee asiaa vähän useammalta kannalta.

Olipa lopputulos sitten mikä tahansa, niin ainakin on selvitetty tilanne ja teette tietoisen päätöksen.

Vierailija
304/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Haikara tuo 

HÖPÖHÖPÖ

Tuon on urbaani legendaa.

Niin, kyllä ne saunasta täällä maalla aina on haettu, koska Suomessa ei ole haikaroita.

Vierailija
305/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaikka lisäsit ahdistustani siitä, että olen 33 ja saanut jo yhden keskenmenon. Kova yritys ollut jo yli vuoden. Mutta on näistä asioista tärkeä puhua ääneen. Itse olen aina ajatellut että 35-vuotiaana alkaa olla jo liian myöhäistä, sitten voi enemmänkin alkaa ajatella, että erittäin hyvällä tuurilla voi tärpätä mutta todennäköisyydet jo huonot. Itse lähden siinä vaiheessa hedelmöityshoitoihin suoraan, ellei lasta kuulunut.

Vierailija kirjoitti:

Totta.  Ja joku lehti voisi vielä napata aiheekseen tuon 30-v lähestyvän naisen halun saada lapsen, mutta mies epäröi.   Se on todellinen stressitilanne, jossa jokun viisaan ajatukset olisivat paikallaan.

Tuohan on yleinen tilanne nykyään. Kolmekymppinen nainen haluaisi jo lapsen, mutta miehen mielestä ei ole vielä hyvä aika.

Tyypillisesti mies ei sano, mikä sitten olisi parempi ajankohta vaan aina se on joskus tulevaisuudessa. Itse en katselisi kovin pitkään vaan vaatisin ilmoittamaan konkreettisen ajankohdan, muuten suhde saisi jäädä.

Minä utelin mieheltä monen monta kertaa, että mitkä ovat ne ehdot joiden täytyy täyttyä jotta aika on valmis. Kierrellen ja kaarrellen mies myönsi, että pelkää vapauden menettämistä. Kysyin mieheltä mikä vapauden menettämisessä pelottaa eniten. Mies sanoi, että pienen vauvan/lapsen kanssa ei voi matkustella. Niinpä päätimme lähteä pidemmälle reissulle Aasiaan (Etelä-Korea, Kiina, Japani, Hong Kong, Vietnam). Reissun loppupuolella oltiin molemmat sitä mieltä, että aika on valmis. Lapsi syntyi noin 19 kuukautta tuon jälkeen.

Vierailija
306/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä utelin mieheltä monen monta kertaa, että mitkä ovat ne ehdot joiden täytyy täyttyä jotta aika on valmis. Kierrellen ja kaarrellen mies myönsi, että pelkää vapauden menettämistä. Kysyin mieheltä mikä vapauden menettämisessä pelottaa eniten. Mies sanoi, että pienen vauvan/lapsen kanssa ei voi matkustella. Niinpä päätimme lähteä pidemmälle reissulle Aasiaan (Etelä-Korea, Kiina, Japani, Hong Kong, Vietnam). Reissun loppupuolella oltiin molemmat sitä mieltä, että aika on valmis. Lapsi syntyi noin 19 kuukautta tuon jälkeen.

Mies parka

Vierailija
307/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset hedelmällisyytensä rajat tietävät, mutta nykyään miehet haluavat elää pitkitettyä teini-ikää niin kauan, että lopputulos on tämä. Naisille ei löydy vastuuntuntoista kumppania perheen perustamiseen kun kolmekymppiset miehet inhoavat ajatusta lapsista huolehtimisesta.

Juurihan täällä linkessä on asiantuntija sanonut ETTEI TIEDÄ.

Suomalaisten tietämys hedelmöityksestä on todella huonolla tolalla.

Siitä varmaan tämä ketjukin on saanut alkunsa. Näinhän aloituksessa kerrotaan.

Jos käyt gynekologilla niin kyllä infoa tulee 35 v. lähestyessä, vaikka et sitä edes itse kysy.

A) kaikki ei käy VUOSITTAIN gynellä eikä tarvitsekaan:

...

"11. Kuinka usein minun pitäisi käydä gynekologilla?

3 vuotta on hyvä tarkastuskäyntien väli, jos vaivoja ei ole. Säännöllisin välein otettu solunäyte auttaa havaitsemaan esimerkiksi kohdunkaulan syövän ajoissa. Vaihdevuosien alettua 5 vuotta riittää."

https://kuntoplus.fi/terveys/11-kysymysta-gynekologille

....

"Nurinkurinen kulttuuri

Suomalaisilla naisilla on vahva mielikuva siitä, että gynekologilla tulisi käydä kerran vuodessa. Suomeen onkin kotiutunut käytäntö, jossa vähemmän osaamista vaativat asiat hoidatetaan naistentautien erikoislääkärin yksityisvastaanotolla, mutta sen sijaan vastuullisesti vaativa raskauden seuranta on keskitetty äitiysneuvoloille. Eikä naisilla ole tästä huonoa sanottavaa.

Tutkimusprofessori Elina Hemminki ei ole löytänyt ainuttakaan tutkimusta, joka puoltaisi erikoislääkärin käyttämistä perusterveystarkastuksen tekemiseen tai ylipäänsä vuosittain tehtäviä gynekologisia tarkastuksia."

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/gynekologilla_kaynti

....

"4. Kalenterin mukaan ei tarvitse käydä

Lähes päivittäin Tikalta kysytään, kuinka usein gynekologilla pitää käydä.

– Jos ei ole mitään oiretta, huolta tai esimerkiksi ehkäisyyn liittyvää asiaa, lääkärissä ei tarvitse käydä, hän vastaa.

– Hyvä pohja on varata aika silloin, kun on jokin huoli tai kysymys, joka mietityttää.

Moni käy gynekologilla kalenterin mukaan kerran vuodessa – vaikkapa aina maaliskuussa.

– Tämä on hiukan hassu elämään jäänyt asia, joka usein siirtyy äidiltä tyttärelle. Kalenterin mukaan lääkäriin ei kuitenkaan tarvitse tulla, sillä eihän muillekaan erikoislääkäreille varata aikaa, jos ei ole asiaa."

https://www.is.fi/terveys/art-2000008157164.html

.....

B) edelleen suomalaisten tiedot ovat huonot:

"Suomalaisilla on Väestöliiton tutkimuksen mukaan varsin heikot ja puutteelliset tiedot siitä, missä iässä naisen hedelmällisyys laskee.

Joka neljäs miehistä luulee, että naisen hedelmällisyys laskee selvästi vasta yli 40-vuotiaana tai ei osaa kertoa mitään ikää.

- On aika hurjaa, miten väärin hedelmällisyyttä arvioidaan, sanoo Venla Berg."

Monet käyvät gynekologilla vuosittain ehkäisyn vuoksi, tai ottamassa papan.

Tuo onnistuu perusterveydenhuolossakin eikä papaa tarvitse ottaa kuin 5v välein (mm. joukkoseulonta).

Kuten tuossa sanottiin:

"Suomeen onkin kotiutunut käytäntö, jossa vähemmän osaamista vaativat asiat hoidatetaan naistentautien erikoislääkärin yksityisvastaanotolla, mutta sen sijaan vastuullisesti vaativa raskauden seuranta on keskitetty äitiysneuvoloille. Eikä naisilla ole tästä huonoa sanottavaa.

Vierailija
308/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me 30v miehet ainakin tajutaan nämä asiat oikein hyvin ja tiedetään, että lapsi kannattaa hankkia silloin kun mies ja nainen ovat molemmat alle 35

35v on jo valomerkki.

Ne olis tehtävä 18- 24v, ainakin alle 30v

Lue ketjun linkit

Kyllä.

"Hedelmällisin ikä tulla raskaaksi on naisilla 18–25 vuotta"

Ainoastaan elämänkoululaiset hankkii nykymaailmassa lapsen 18-25 vuotiaana

Niin, nykyään ihmisen biologia ja muu elämä eivät kohtaa lasten hankkimisen suhteen.

Tosin tiedän myös akateemisia, jotka ovat hankkineet lapsen kesken opiskelun alle 25v, mutta ovat tosiaan ihan marginaalissa nuorten vanhempien joukossa.

Vierailija
309/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me 30v miehet ainakin tajutaan nämä asiat oikein hyvin ja tiedetään, että lapsi kannattaa hankkia silloin kun mies ja nainen ovat molemmat alle 35

35v on jo valomerkki.

Ne olis tehtävä 18- 24v, ainakin alle 30v

Lue ketjun linkit

Kyllä.

"Hedelmällisin ikä tulla raskaaksi on naisilla 18–25 vuotta"

Ainoastaan elämänkoululaiset hankkii nykymaailmassa lapsen 18-25 vuotiaana

Niin, nykyään ihmisen biologia ja muu elämä eivät kohtaa lasten hankkimisen suhteen.

Tosin tiedän myös akateemisia, jotka ovat hankkineet lapsen kesken opiskelun alle 25v, mutta ovat tosiaan ihan marginaalissa nuorten vanhempien joukossa.

Tässä pitäisi tehdä niin, että lukion jälkeen mennään suoraan työelämään ja korkeakoulututkinnot hankitaan vasta 30-40 vuotiaina

Vierailija
310/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Ylipäänsäkin lapsenteon lykkääminen yli 35 ikävuoden on riski, josta ei tiedetä Väestöliiton asiantuntijoiden mukaan tarpeeksi.

Suomalaisilla on Väestöliiton tutkimuksen mukaan varsin heikot ja puutteelliset tiedot siitä, missä iässä naisen hedelmällisyys laskee.

- On aika hurjaa, miten väärin hedelmällisyyttä arvioidaan, sanoo Venla Berg.

35 on se ikä, jota kutsutaan naisen ”varoitusvaloksi”. Munasolujen määrä vähenee vähenemistään ja myös niiden laatu alkaa heiketä.

Vain kaksi prosenttia esikoisista syntyy 40 ikävuoden ohittaneille naisille.

40-vuotiaana naisella on enää viisiprosenttinen mahdollisuus tulla raskaaksi. 45-vuotiaana se on yksi prosentti.

Kaksi tuhannesta esikoisesta syntyy naiselle, joka on täyttänyt 45 vuotta.

Yli 44-vuotiaille naisille syntyi esikoislapsia vuonna 2016 vain 37 koko Suomessa.

Tämä oli aika raakaa luettavaa.

Ja faktaa!!  

Vierailija
311/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ymmärrän täysin nuo asiat, mutta lykkään asiaa silti. Olen työtön (Ja mies myös) ja elämän tilanne on muutenkin niin huono, että olisi ahdistavaa saada tähän vielä lapsi. Helpompi kun tarvii huolehtia vain itsestä. En halua että olemme köyhä lapsiperhe vaan haluan normaalin toimeentulon. Tiedän että lapsi tarvii vain rakkautta jne. kliseet mutta minä en halua tähän tilanteeseen lapsia. Ehkä sitten en halua lapsia tarpeeksi kun olen valmis asiaa lykkäämään. Joka tapauksessa minulla on kova luotto, että tulen raskaaksi helposti kun aika on sopivampi. Ja jos en tule, niin ties vaikka en olisi tullut nuorempanakaan.

Vierailija
312/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana naisella on enää viisiprosenttinen mahdollisuus tulla raskaaksi. 45-vuotiaana se on yksi prosentti.

Yli 44-vuotiaille naisille syntyi esikoislapsia vuonna 2016 vain 37 koko Suomessa.

Vierailija
313/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitahan nyt stanan tollo vähän lisää sitä boldia vielä niin menee varmasti sanoma paremmin perille!

Sulle pitääkin laitta ja sun kaltaislle, osa ei ymmärrä siltikään!

Ohis

Vierailija
314/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 29-vuotias nainen. Olen halunnut lapsia aina, äitiys on minulle paljon suurempi haave kuin esim. hieno ura. Miehellekin tästä kerroin kun yhteen mentiin ja hänkin sanoi haluavansa lapsia tulevaisuudessa. No, nyt minulla on ollut jo lonta vuotta kova vauvakuume ja olen miehellekin jo vaikka kuinka ehdottanut, että alettaisiin jo yrittää. Miehen mielestä ei vain ole sopiva aika vieläkään, pitäisi olla enemmän säästöjä ja varmempi työpaikka ja mitä ikinä.

Nyt alkaa jo ahdistaa kun ensi vuonma täytän 30, että alkaa tulla kiire ja mies tuntuu vaan ajattelevan että sitä aika on. Rakastan miestäni ja haluan lapset nimenomaan tämän miehen kanssa, jonka kanssa olen rakentanut turvallisen ja luotettavan parisuhteen. Jos nyt lähtisin uutta etsimään, pelottaisi vielä enemmän että jään lapsettomaksi, koska tuntematroman kanssa en haluaisi lapsia tehdä ja vuosikausien tutustumiseen ei enää olisi aikaa.

Kovasti aina syytellään, että muka naiset eivät tiedosta hedelmällisyyden heikkenemistä iän myötä, mutta kyllä minusta tuntuu että MIEHET ne enemmän ovat niitä jotka eivät tiedosta. Kuvittelevat vaan, että ei ole mikään kiire ja ehtiihän sitä. Tuttavapiirissäni on myös kolmekymppisiä naisia, jotka eivät yrityksistä huolimatta ole löytäneet sitä isäksi haluavaaka luotettavaa miestä. Kun ei oikein riitä (ainakaan itselle) sekään että jotenkin pamahtaa paksuksi, vaan sitä haluaisi sen isänkin sille lapselle.

Täällä jo kerottiin:

Suomalaisilla on Väestöliiton tutkimuksen mukaan varsin heikot ja puutteelliset tiedot siitä, missä iässä naisen hedelmällisyys laskee.

- On aika hurjaa, miten väärin hedelmällisyyttä arvioidaan, sanoo Venla Berg.

Vierailija
315/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ALApeukuttaa ihan ammattilaisten (lääkärien) haastatteluja, linkkeineen päivineen.

Näitä on pari sellaista ALApeukuttajaa täällä.

Ovat niitä katkeria mahoja ja kaikkivoipaisuuteen langenneita.

Täällähän jo todettiin - linkkeineen päivineen - että kaikkivoipaisuus kuuluu lapsuuteen ja narsismiin!

Vierailija
316/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Ja silti näin käy. Suomessa syntyi kaksi koululuokallista esikoislapsia yli 44-vuotiaille naisille pelkästään vuonna 2016. 

Jos koronaan kuolleisuus olisi viiden prosentin luokkaa, kukaan ei uskaltaisi kotiovestaan ulos.

Minusta tämä ketju on tehty vain masentamaan lapsia haluavia yli nelikymppisiä naisia. 

Älkää kuunnelko tilastonikkareita ja viran puolesta vittuilijoita. Jos nämä tuomiopäivän profetiat pitäisivät paikkaansa edes lähimainkaan, kenellekään yli kolmevitoselle ei asennettaisi hormonikierukkaa. Mitä hän sillä tekee, kun häntä voi polkea kuin ketjutonta mopoa? 

Yritä, hyvä ihminen. Eipähän myöhemmin kaduta se, ettet edes yrittänyt. 

Vierailija
317/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä hedelmöityshoitojen hinnoista

Hintatiedot on kerätty Felicitaksen, Fertinovan, Väestöliiton ja Ovumian hinnastoista. Ne ovat suuntaa antavia, sillä esimerkiksi hintaan sisältyvien tutkimusten määrä vaihtelee. Hinnat ovat (jos sovellettavissa) omavastuuhintoja mahdollisen KELA-korvauksen jälkeen.

Inseminaatio: 395 – 428 e

Inseminaatio luovutetuilla siittiöillä: 707 – n. 966 e

Koeputkihedelmöitys (IVF): 1819 – 2371 e

Koeputkihedelmöitys luovutetuilla siittiöillä: alk. 2470, 2910 e

Koeputkihedelmöitys luovutetuilla munasoluilla: 5411– 6911 e

Alkioiden pakastus: 290 – 489 e

Pakastetun alkion siirto: 743 – 920 e

Lähteet Väestöliitto, Ovumia, Felicitas, Fertinova

Kallista on jos ei luonnollisesti lapsi lähde tulemaan. Älkää ihmeessä viivytelkö ja luottako, että kyllä lapsen sitten saa vaikka hoidolla jos ei muuten. Saattaa joutua maksamaan vaikka 30 000 e ja siltikään ei saa lasta. Sekös se vasta harmittaisi.

Minusta tämä ketju ei ole syyllistämistä, vaan herättelyä jos joku kuvittelee, että lapsia saa sitten helposti kun niin vain päättää joskus.

TÄMÄ:

"Minusta tämä ketju ei ole syyllistämistä, vaan herättelyä jos joku kuvittelee, että lapsia saa sitten helposti kun niin vain päättää joskus."

Mutta kun sitä lasta ei voi hankkia ennen kuin on koulut käyty, vakityö ja avioliitto.

Niissä vaan menee aikaa.

Nuohan on valintoja.

Teetkö

1. Lapset VAI

1. Uran

Kukaan vastuuntuntoinen ei tee lapsia jos ei ole uraa. Elämänkoululaiset tekevät lapsia vailla uraa. Niitä ei tähän maahan tarvita.

Ei kaikkia kiinnosta luoda uraa, ei minuakaan. Perustin mielummin perheen. On minulla tietysti ammatti ja olen käynyt töissä 25-vuotiaasta lähtien, mutta ei minua kiinnosta edetä korkeampiin asemiin tai haastavampiin tehtäviin.

Vierailija
318/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Ja silti näin käy. Suomessa syntyi kaksi koululuokallista esikoislapsia yli 44-vuotiaille naisille pelkästään vuonna 2016. 

Jos koronaan kuolleisuus olisi viiden prosentin luokkaa, kukaan ei uskaltaisi kotiovestaan ulos.

Minusta tämä ketju on tehty vain masentamaan lapsia haluavia yli nelikymppisiä naisia. 

Älkää kuunnelko tilastonikkareita ja viran puolesta vittuilijoita. Jos nämä tuomiopäivän profetiat pitäisivät paikkaansa edes lähimainkaan, kenellekään yli kolmevitoselle ei asennettaisi hormonikierukkaa. Mitä hän sillä tekee, kun häntä voi polkea kuin ketjutonta mopoa? 

Osa ei ymmärrä vaikka väntäisi langasta. Sinä olet yksi näistä. 

Ihmeellistä defessiä.

Ymmärtkö mitään. 

Tuohan on todellä vähän.

Sitä paits,i luokkakoot ovat +30 oppilasta!

Vierailija
319/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Onko tuo jotenkin paljon?

Kuulostat vähä-älyseltä.

"Tilastokeskuksen väestönmuutostietojen mukaan vuonna 2016 syntyi 52 814 lasta"

https://www.stat.fi/til/synt/2016/synt_2016_2017-04-11_tie_001_fi.html

Vierailija
320/511 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä, jos sitä oikeaa ei parikymppisenä löydy? Tai löytyy, mutta mies ei halua pitkään aikaan isäksi?

Mitä, jos sen oikean tapaa nelikymppisenä? Keneltäkö se on pois, jos haluaa yrittää lasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän