Isä oli laittanut kirjeeni sivuun muista posteista...kirjesalaisuuus..?
Siis mulle oli tullut postissa kirje, isäni oli laittanut sen sivuun muista kirjeistä ja sano siitä..kun sanoin että sillä ei oo mitään oikeutta koskea mun kirjeeseen..niin kuulemma niin kauan kun tässä talossa asun niin kaikki kuuluu sille ja oon 19v..-_-
Kommentit (57)
Toki siihen koskea saa, mutta avata ja lukea ei.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:26"]
Häh? Saahan ukko nyt kirjeen pöydälle nostaa ja muusta postista erikseen.
Sinun postejasi hän ei saa avata ja lukea.
[/quote] No miks sen pitää niin haluaa tehdä? Tekee sen koska haluaa tietää mitä sielä on. Ja mielestäni kaikki asiani ei todellakaan kuulu sille niin kauan kun täälä asun, joku yksityisyys pitäis mullakin olla.
jos isäsi avasi ja luki kirjeen, on se väärin. Ja oikeutettua sinulta raivota isällesi siitä kuinka olet jo aikuinen 19 wee ja oman elämäsi herra. Niin on myös isälläsi oikeus heittää tuollainen tinttaiita pois kodistaan. Käyttäydy, isälläsi ei ole enää mitään velvollisuutta elättää sinua.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:26"]
[/quote] No miks sen pitää niin haluaa tehdä? Tekee sen koska haluaa tietää mitä sielä on. Ja mielestäni kaikki asiani ei todellakaan kuulu sille niin kauan kun täälä asun, joku yksityisyys pitäis mullakin olla.
[/quote]
No jos vaikka siksi, ettei sun tärkeä kirje mene mainosten mukana paperinkeräykseen? Että varmasti huomaat, että sulle on tullut postia?
Tuota kutsutaan vainoharhaisuudeksi.
Oletko suomalainen? Suomen kirjoitus ei näytä täysin sujuvan. Avasiko isäsi siis kirjeen vai ei? Mikset muuta omaan kämppään?
Tavallisesti neuvoisin täysi-ikäistä muuttamaan omilleen jos asuminen vanhempien luona ei miellytä, mutta se että sä ryhdyt näin turhasta asiasta vääntämään isompaa ongelmaa osoittaa että olet vielä liian lapsellinen aikuisten maailmaan. Pissis.
Miten isän olisi ap:n mielestä pitänyt toimia? Jättää kirjeesi eteisen lattialle tai laatikkoon?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:32"]
Tavallisesti neuvoisin täysi-ikäistä muuttamaan omilleen jos asuminen vanhempien luona ei miellytä, mutta se että sä ryhdyt näin turhasta asiasta vääntämään isompaa ongelmaa osoittaa että olet vielä liian lapsellinen aikuisten maailmaan. Pissis.
[/quote] Pissis-kommenttisi se vasta aikuismainen onkin. Toivottavasti sinäkin olet vasta kotona asuva teini iältäsi.
Laatikkoonko se kirje olisi pitänyt jättää sun itsesi löydettäväksi?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:33"]
Miten isän olisi ap:n mielestä pitänyt toimia? Jättää kirjeesi eteisen lattialle tai laatikkoon?
[/quote]
Antaa kirjeen olla pöydällä muiden postien kanssa.
Mistäs nyt oikeasti kenkä puristaa? Eikä isi ostanut sulle mopoautoa, vaikka naapurin Liisa saikin omansa? Kyllä liian helpolla ovat vanhempas sut elämässä päästäneet että voit riitaa väkertää jostain postista.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:52"]
Mistäs nyt oikeasti kenkä puristaa? Eikä isi ostanut sulle mopoautoa, vaikka naapurin Liisa saikin omansa? Kyllä liian helpolla ovat vanhempas sut elämässä päästäneet että voit riitaa väkertää jostain postista.
[/quote]
Hah..tuskinpa vain liian helpolla. Isäni pitäis tietää joka helvetin asia, jopa kun mulle tuli ilmasia tamponeja jostain, niin posti oli laitettu sivuun ja piti saada tietää mitä sielä on. -_-
Sille kuuluu kaikki asiat mitä teen, luulis että ei kun kuitenkin oon täysikänen, jopa postin sisältö vaikka mielestäni olemassa on kirjesalaisuus.
Sun isäs on asunnon omistaja, kyllä sillä on oikeus tietää mitä tuot asuntoon.
Mitäs vaikka jos tilaat kannabiksen siemeniä hollanista ja meinaat pistää viljelmän pystyyn? Nih.
Voihan se sen postin tuoda sisälle ja laittaa pöydälle, mutta ei se kyllä voi vaatia sinua näyttämään kirjeen sisältöä.
Suosittelen, että etsit oman asunnon.
En nyt Ap ihan ymmärrä, eihän avaamattomasta kirjeestä näe mitä sisällä on.. Eri asia, jos niitä availisi. Kannattaa varmaan muuttaa asumaan yksin, niin postitkin ovat niin kuin haluat.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 15:01"]
En nyt Ap ihan ymmärrä, eihän avaamattomasta kirjeestä näe mitä sisällä on.. Eri asia, jos niitä availisi. Kannattaa varmaan muuttaa asumaan yksin, niin postitkin ovat niin kuin haluat.
[/quote] Asuntoa koko ajan etsin..
Mä lajittelen aina postit keittiön hyllyyn kunkin nimellä omaan kasaan ja mainosroska menee kierrätykseen.
Eli mähän olen melkoinen rikollinen ja muut myös, he toimivat samoin.