Puolustusvoimien entinen komentaja lyttää NATO-jäsenyyden
Puolustusvoimien entinen komentaja, kenraali Hägglund arvioi tänään julkaistavassa kirjassaan Rauhan utopia (Docendo), että sotilasliiton jäsenyys romahduttaa puolustustahdon ja siten maan oman puolustuksen.
Kommentit (9)
Hägglund edustaa vanhaa kaartia ja ajattelutapakin sen mukainen. Suomi tulee liittymään natoon ja se on vaan ajan kysymys.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:58"]
Kokoomuslaiset ja RKP:läiset ovat kuitenkin tässäkin asiassa tietävinään muita enemmän ja natotus jatkuu.
[/quote]
Itse olen vihreiden ja vasemmistoliiton äänestäjä ja kannatan myös natoa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:58"]
Kokoomuslaiset ja RKP:läiset ovat kuitenkin tässäkin asiassa tietävinään muita enemmän ja natotus jatkuu.
[/quote]
Itse olen vihreiden ja vasemmistoliiton äänestäjä ja kannatan myös natoa.
[/quote]Kyse lienee kannatuksesta puolueiden sisällä ja puolueiden kannanotoista.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:01"]Hägglund edustaa vanhaa kaartia ja ajattelutapakin sen mukainen. Suomi tulee liittymään natoon ja se on vaan ajan kysymys.
[/quote]Perusteluja mielipiteellesi et kuitenkaan tarjonnut.
Hägglundilla ei ole asiaan mitään sananvaltaa mutta ymmärrettävästi hän haluaisi nähdä Suomessa mahtavan oman armeijan ja sillä suomalaiset päälliköt sen sijaan että tänne tulisi monikansallinen USA-johtoinen sotakoneisto.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:13"]
Hägglundilla ei ole asiaan mitään sananvaltaa mutta ymmärrettävästi hän haluaisi nähdä Suomessa mahtavan oman armeijan ja sillä suomalaiset päälliköt sen sijaan että tänne tulisi monikansallinen USA-johtoinen sotakoneisto.
[/quote]
Suomen mahtava oma metsäläisjuntti-armeija pärjää korkeintaan Moskovan mellakkapoliiseille :D Siihen se sitten jääkin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:13"]
[/quote]
Suomen mahtava oma metsäläisjuntti-armeija pärjää korkeintaan Moskovan mellakkapoliiseille :D Siihen se sitten jääkin.
[/quote]Sinua puolustavat ihmiset ovat juntteja? OK, kertoo paljon tasosasti.
Et ole tainnut käydä armeijaa etkä ymmärtää sodankäynnistä mitään. Ei se mitään, palaa takaisin sohvalle pelaamaan sotapelejäsi pleikkarilla.
NATO:n jäseneksi täytyy päästä, koska suomella ei ole omaa puolustuskykyä. Pelkkä puolustustahto ei nimittäin riitä, jos jokin maa haluaa tänne hyökätä. Omaa puolustuskykyä ei pystytä hankkimaan, koska se tulisi liian kalliiksi.