Onko luokanopettajalla yleisesti ottaen varaa matkustella?
Kommentit (64)
Mieheni (juristi) tienaa 4500e/kk ja minä (luokanopettaja) 2700e/kk. Omistamme kolmion Kanariansaarilla, jossa vietämme aikaa lomilla ja matkustelemme myös kerran vuodessa.
Tuntemamme opettajapariskunta (mies luokanopettaja ja nainen aineenopettaja) kyllä matkustelee vähintään kerran vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:08"]Mieheni (juristi) tienaa 4500e/kk ja minä (luokanopettaja) 2700e/kk. Omistamme kolmion Kanariansaarilla, jossa vietämme aikaa lomilla ja matkustelemme myös kerran vuodessa.
Tuntemamme opettajapariskunta (mies luokanopettaja ja nainen aineenopettaja) kyllä matkustelee vähintään kerran vuodessa.
[/quote]
Vai että oikein JURISTIMIES... varmaan tosi hyvä sängyssä?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:08"]Mieheni (juristi) tienaa 4500e/kk ja minä (luokanopettaja) 2700e/kk. Omistamme kolmion Kanariansaarilla, jossa vietämme aikaa lomilla ja matkustelemme myös kerran vuodessa.
[/quote]
Typerä ketju. Toisilla on varaa matkustella, toisilla ei. Se ei riipu pelkästään ammatista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:09"]Esim opettajapariskunnalla, jolla 1 lapsi eikä paljoa lainaa maksettavana.
[/quote]
Täällä opettajapatiskunnan aikuinen lapsi. Lapsuudessamme perheeni matkusteli usein, noin joka toinen vuosi. Lapsia oli kolme ja asuntolainaakin maksettavana, mutta hyvin riittivät tulot.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:09"]Esim opettajapariskunnalla, jolla 1 lapsi eikä paljoa lainaa maksettavana.
[/quote]
Täällä opettajapatiskunnan aikuinen lapsi. Lapsuudessamme perheeni matkusteli usein, noin joka toinen vuosi. Lapsia oli kolme ja asuntolainaakin maksettavana, mutta hyvin riittivät tulot.
[/quote]
*Opettajapariskunnan
* Lapsuudessani
Hitti näitä näpyttelyvirheitä! NIIHIN ei kyllä olisi varaa!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:09"]Esim opettajapariskunnalla, jolla 1 lapsi eikä paljoa lainaa maksettavana.
[/quote]
[/quote]
*Opettajapariskunnan
* Lapsuudessani
Hitti näitä näpyttelyvirheitä! NIIHIN ei kyllä olisi varaa!
[/quote]
*Hitto
VOI JUMALAUTA
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:08"]Mieheni (juristi) tienaa 4500e/kk ja minä (luokanopettaja) 2700e/kk. Omistamme kolmion Kanariansaarilla, jossa vietämme aikaa lomilla ja matkustelemme myös kerran vuodessa.
[/quote]
[/quote]
Asiaton kommentti.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:08"]Mieheni (juristi) tienaa 4500e/kk ja minä (luokanopettaja) 2700e/kk. Omistamme kolmion Kanariansaarilla, jossa vietämme aikaa lomilla ja matkustelemme myös kerran vuodessa.
[/quote]
[/quote]
Oikein hyvä, kiitos kysymästä /51
No miksi ei olisi varaa, jos ei elä törsäillen?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:42"]No kyllä on. Nykyään on varmaan joka toisella suomalaisista varaa matkustella
[/quote]
HAH.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:49"]Miksi ihmeessä se käy Kreikassa talvisin...? Lienee siellä sukulaisia tmv. Suurin osa kohteistahan on talvella kiinni.
Mitä itse kysymykseen tulee, niin ehdotan, että luokanopettajien palkkaa lasketaan, koska puolipäivätyöllä ja niillä lomamäärillä ei voi olla varaa matkustella... Koska veronmaksajat ja koska työtön, anteeksi kotihoidontuella, oleva av-mamma, jolla on masennus ja miehellä polvi rikki ja myös työtön, ei pääse koskaan matkalle.
T: ei-ope, mutta tätä kysymystä ihmettelevä
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:38"]
Lapseni opettaja (joka yh-äiti) käy joka talvi Kreikassa.
[/quote]
[/quote]
Mistä minä tietäisin, miksi Kreikassa ravaa? Pointtina se, että sinne ravaamiseen kuluu rahaa ja nähtävästi sitä myös löytyy jonkin verran
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:14"]Pääkaupunkiseudulla asuva opettaja ei välttämättä matkusta, kun asumiseen menee niin iso osa tuloista.
[/quote]
Hyvä pointti.
Esim opettajapariskunnalla, jolla 1 lapsi eikä paljoa lainaa maksettavana.
Siis mikä ihmeen kysymys tämä on? Jotkut matkustavat, toiset eivät.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:10"]Siis mikä ihmeen kysymys tämä on? Jotkut matkustavat, toiset eivät.
[/quote]
Kysymys oli, että onko yleensä ja yleistetysti _varaa_ matkustaa
Miksi ihmeessä se käy Kreikassa talvisin...? Lienee siellä sukulaisia tmv. Suurin osa kohteistahan on talvella kiinni.
Mitä itse kysymykseen tulee, niin ehdotan, että luokanopettajien palkkaa lasketaan, koska puolipäivätyöllä ja niillä lomamäärillä ei voi olla varaa matkustella... Koska veronmaksajat ja koska työtön, anteeksi kotihoidontuella, oleva av-mamma, jolla on masennus ja miehellä polvi rikki ja myös työtön, ei pääse koskaan matkalle.
T: ei-ope, mutta tätä kysymystä ihmettelevä
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 23:38"]
Lapseni opettaja (joka yh-äiti) käy joka talvi Kreikassa.
[/quote]