OmaPostin lopettaminen
Ohje jonka pitkän etsinnän jälkeen löysin!
En kyllä nähnyt mitään Omapostin kokonaan lopettamiseen ohjetta.
”Palvelun käytön lopettaminen
OmaPosti on osa Postin sähköistä asiakkuutta ja voit irtisanoa palvelun irtisanomalla Postin sähköisen asiakkuuden voi irtisanoa Omat tiedot –sivulla.
Irtisanoutumisaika on 14 vuorokautta”.
Löytyykö henkilöä, joka olisi onnistunut lopettamaan OmaPostin käytön netin kautta?
Mikäli, niin pyydän että ystävällisesti laittaisit selkeän ohjeen tähän.
Posti.fi haulla tulee vanhaa tietoa. Puhelinnumerot pois käytöstä, mutta edelleen tulee paljon väärää informaatiota.
Kommentit (21)
Otin yhteyden johtoportaaseen, kun oli niin hankalaksi tehty irtisanominen. Tepsi.
Jotta oma posti lopetetaan, tee kirjallinen pyyntö postille tai lähetä sähköpostin kautta, mutta pyydä aina että saat vahvistuksen että pyyntösi on huomioitu ja poistettu. En kuitenkaan ole varma säilyttävätkö pyynnöstä ja postin ilmoituksesta huolimatta tietojani?? itse Lopetin mutta en voi tarkistaa onko poistettu sillä se vaatisi kirjautumista. suomen lain mukaan sinun tietosi on Poistettava mutta tämä voi olla helppoa tai sitten vaikeata..... minulla meni ihan hyvin.
postin kanssa on niin paljon ongelmia. jopa paketin noutopisteen vaihtaminen on ihan liikaa vaadittu. yritin ennen kuin paketti oli saapunut Suomeen kuten posti neuvoo tekemään mutta sain postilta vastauksen ettei tunnuksella löydy? vsikka itse löysin. poinyyi oli että nouto pisteen vaihtaminen vaatii toki pientä lisä työtä ja jonkin sortin älykkyyttä. mutts ei minulle danottiin että soita uudelleen kun paketti on saapunut noutopisteeseen? ihan kuin ei voitu kirjoittaa koneelle uusi nouto osoite mutta ehkä jakaja ri osaa lukea tai muutos sotkee kono päivän jskajalla. oli miten oli. posti ei toimi kunnolla ja kaikki niin vaikeaksi tehty kuluttsjan näkökannasta katsottuna.
Sain lopetettua soittamalla omapostin.
Palvelunumeroon
Itselläni ei ole ollut mitään vaikeulsia postin kanssa koskaan. Paketin noutopisteen pystyi vaihtamaan kätevästi netissä ja jokainen paketti on vaihdon jälkeen mennyt valitsemaani noutopaikkaan.
Mitä ihmettä joku luulee sillä saavuttavansa että luopuu jostain tuollaisesta palvelusta. Yhtähyvin voit koittaa estää laskujen saapumisen naulaamalla postilaatikkosi umpeen.
Miksi Omapostista pitäisi luopua? Sehän on oikein hyvä palvelu, helpottaa elämää kummasti.
Muutenkaan ei Postin kanssa ole ollut mitään ongelmia pitkään aikaan. Paitsi että hidas kilpailijoihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Omapostista pitäisi luopua? Sehän on oikein hyvä palvelu, helpottaa elämää kummasti.
Muutenkaan ei Postin kanssa ole ollut mitään ongelmia pitkään aikaan. Paitsi että hidas kilpailijoihin verrattuna.
No, yksinkertaisesti siksi, ettei sitä TARTTE !
En pääse kirjsutumaan omapostiin, jossa voisin sen irtisanoa. Kun minulle tulee joku lasku sinne en tiedä siitä mitään. Olen yrittänyt minin tavoin. Olen 81 vuotias. Voiko soittas.
Vierailija kirjoitti:
En pääse kirjsutumaan omapostiin, jossa voisin sen irtisanoa. Kun minulle tulee joku lasku sinne en tiedä siitä mitään. Olen yrittänyt minin tavoin. Olen 81 vuotias. Voiko soittas.
Soita ihmeessä asiakaspalveluun jos on kysyttävää. Saatko googlattua numeron?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua, että joku toinen availee ja lukee kirjeeni. Siksi lopetin tuon palvelun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä joku luulee sillä saavuttavansa että luopuu jostain tuollaisesta palvelusta. Yhtähyvin voit koittaa estää laskujen saapumisen naulaamalla postilaatikkosi umpeen.
Minä en ole muuta tehnyt, kuin seurannut pakettien kulkua, mutta yhtäkkiä laskujani rupesi menemään oma postiin, jota en edes ollut ottanut käyttöön.
En ole antanut mitään valtuutusta yhtään mihinkään. En ole luonut profiilia omapostiin.
Ja nyt kävin tekemässä sen profiilin, että sain irtisanottua tuon palvelun, jota en edes ollut ottanut käyttööni.
Esim. minun vakuutuslaskut menivät omapostiin ja sitten kun sain paperilaskun vakuutusyhtiöltä niin "ajoneuvo käyttökiellossa erääntyneiden maksujen vuoksi"
Paska palvelu, jota en ole missään vaiheessa ottanut, tai halunnut käyttööni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole muuta tehnyt, kuin seurannut pakettien kulkua, mutta yhtäkkiä laskujani rupesi menemään oma postiin, jota en edes ollut ottanut käyttöön.
En ole antanut mitään valtuutusta yhtään mihinkään. En ole luonut profiilia omapostiin.
Ja nyt kävin tekemässä sen profiilin, että sain irtisanottua tuon palvelun, jota en edes ollut ottanut käyttööni.
Esim. minun vakuutuslaskut menivät omapostiin ja sitten kun sain paperilaskun vakuutusyhtiöltä niin "ajoneuvo käyttökiellossa erääntyneiden maksujen vuoksi"
Paska palvelu, jota en ole missään vaiheessa ottanut, tai halunnut k
Sama täällä. Olivat näköjään avanneet mulle Oma postin, kun tein muuttoilmoituksen. Mulla ei ollut asiasta hajuakaan, kunnes aloin saada paperisia muikkareita maksamattomista laskuista. Kävi ilmi, että ilman mun lupaani, oli laskut alkaneet menemään siihen helvetin Oma postiin, enkä tiennyt asiasta mitään, kun en tiennyt, että minulla sellainen edes on. Olin tosi kiukkunen ja sain onneksi sen lopetettua, muutaman mutkan kautta. Nyt, vähän aikaa sitten, luin jonkun tiedotteen, että lähimmässä Postin palvelupisteessä ei voi enää maksaa lähtevää pakettia, vain ainoastaan yhdessä pisteessä toisella puolella kaupunkia, voi enää maksaa paketin. Nyt pitäisi taas ottaa käyttöön Oma posti ja maksaa paketti siellä, ennenkuin suostuvat sen palvelupisteessä vastaanottamaan.
Pitäkööt tunkkinsa, käytän jatkossa Postnordia tai Matkahuoltoa 😤
Onko " sulje tili" sama, kuin irtisanominen? Ei tullut kuittausta, että irtisanottu. Tein "omat tiedot" kautta.
Posti käyttää norjalaista Neonomics laskutuspalvelua, jonka pääkonttori on Oslossa. Maksoin just Omapostissa laskun, jonka eräpäivä oli vasta kolmen viikon päästä. Maksu menee silti samantien tililtä, sillä eräpäivää ei voi itse asettaa. Neonomics saa näin itselleen kolmen viikon päiväkoron. Lopetan itse Omapostin käytön hetimiten.177
Saan harmaita hiuksia aina kun pitää mennä Omapostiin, se ei KOSKAAN avaudu kerralla, menee paljon aikaa avaamisen yrittämiseen, ei pankkitunnuksillakaan pääse sinne. Haluaisin lopettaa kokonaan sen käytön! 😡👎👎
Vastustan valtion digi ensin höpöhanketta enkä ota käyttöön digipostia tai muutakaan digipaskaa!
Eli vastedes pakettisi palautuvat lähettäjälle, koska et saa niistä ilmoitusta.
On teillä mummoilla elämä sitten todella vaikeaa kun pitää hysteerisenä pelätä että Omapostin vakoilee. 😆
Kirjaudu sisään omapostiin. Ylhäällä (luultavasti oikeassa reunassa) paina nimikirjaimia -> käyttäjäasetukset. Sieltä kun selaa sivua alemmas, löytyy Sähköiset kuluttajapalvelut
Lopeta Postin sähköisten palveluiden käyttö