Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräs tuntemani nelikymppinen ihminen kerskuu aina olevansa keskivertoa älykkäämpi, mutta

Vierailija
29.07.2021 |

Mutta ei ole kuulemma koskaan lukenut yhtäkään kirjaa. Kirjojen lukeminen ei hänen mukaansa liity älykkyyteen mitenkään.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään oikeasti älykkään ei tarvitse sitä mainostaa, se näkyy muutenkin.

Vierailija
2/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoa älykkäämpi ei ole kovin korkea rima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivertoa älykkäämpi ei ole kovin korkea rima.

+1

Vierailija
4/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen meistä on keskivertoa älykkäämpi.

Vierailija
5/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoista voi saada tietoa, mutta älykkyys on sitä, että keksii ratkaisuja ongelmiin esim. Osaa päätellä, osaa toimia erilaisissa tilanteissa, huomioi muita ihmisiä, tulee sosiaalisissa tilanteissa toimeen, älykkyys on monia asioita.

Kaikki me ollaan keskivertoa älykkäämpiä :)

Vierailija
6/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran uusnatsi kehui itseään älykkääksi, englanninkielinen nimimerkki oli kirjoitettu väärin.

Vierailija
7/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoista voi saada tietoa, mutta älykkyys on sitä, että keksii ratkaisuja ongelmiin esim. Osaa päätellä, osaa toimia erilaisissa tilanteissa, huomioi muita ihmisiä, tulee sosiaalisissa tilanteissa toimeen, älykkyys on monia asioita.

Kaikki me ollaan keskivertoa älykkäämpiä :)

Emme ole.

Vierailija
8/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran uusnatsi kehui itseään älykkääksi, englanninkielinen nimimerkki oli kirjoitettu väärin.

No, hän ei vaan ollut kielellisesti älykäs. Älykkyyttä on kato monenlaista ja silleen. Vai mitä ne nyt sanoo, ettei kellekään tulisi paha mieli...

Vierailija
9/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko amk-insinööri? Näitä joiden mielestä palikkatehtävistä selviämällä tietää kaiken kaikista maailman asioista?

Vierailija
10/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hän varmasti koskaan lukenut, kun koulussa on pakko...

Mutta jos ei huvikseen lue mitään kirjoja, se ei ole mitenkään tekemisissä älykkyyden kanssa. Jotkut tykkää lukea, toiset ei. Molempia laatuja löytyy niin älykkäistä kuin vähemmän älykkäistäkin. 

Vierailija
11/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin olen hänelle todennut, mutta hän väittää ettei siihen mitään näyttöä tarvita, sen älyn vain tuntee sisällään.

Ap

Vierailija
12/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä näy mitenkään, varsinkaan satunnaisessa, pintapuolisessa kanssakäymisessä. Mutta usein älykäs ei koe tarvetta sitä mainostaa eikä aina ymmärrä itsekään kuinka paljon fiksumpi on kuin useimmat muut :)

Vierailija
13/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei edes ymmärrä älykkyyden ja viisauden eroa.

Vierailija
14/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei huvikseen lue mitään kirjoja, se ei ole mitenkään tekemisissä älykkyyden kanssa. Jotkut tykkää lukea, toiset ei. Molempia laatuja löytyy niin älykkäistä kuin vähemmän älykkäistäkin. 

Kyllä älykkäät lukevat paljon, lähes poikkeuksetta.

Vierailija
15/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan tuttu mulle.

Saman tyypin lapsi on kuulemma nero. Pääsi todistuksella kolmanneksi huonoimpaan lukioon. Todistus ei riittänyt muualle. Mutta nero on🤭

Vierailija
16/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen lukeminen ei liity älykkyyteen mitenkään. Kaverisi on silti luultavasti tyhmä, koska väittää olevansa älykäs.

Vierailija
17/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa se, mitä ihminen haluaa viestittää, kun hän kertoo, ettei koskaan lue kirjoja. Olen tavannut muutamia tällaisia tyyppejä ja olen heistä kaikista saanut jonkinlaisia ylemmyydentuntoisia värinöitä. Mitä mieltä olette, mitä asenteen takana piilee?

Vierailija
18/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se, mitä ihminen haluaa viestittää, kun hän kertoo, ettei koskaan lue kirjoja. Olen tavannut muutamia tällaisia tyyppejä ja olen heistä kaikista saanut jonkinlaisia ylemmyydentuntoisia värinöitä. Mitä mieltä olette, mitä asenteen takana piilee?

Kyllä ne on kuule kirjoja lukeneet jotka haluavat osoittaa ylivertaisuuttaan lukemalla ja esimerkkejä on melkein kaikista noista tilanteista. Puhutaan väheksyvästi ihmisistä jotka ei lue, niinkuin se korreloisi älykkyyden kanssa millään tavalla.

Lähes kaikki lukevat jotain jatkuvasti muutenkin ja ainoa mihin se vaikuttaa on se että luet nopeammin, sisäistetyn informaation lisäksi

Vierailija
19/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä älykkäät lukevat paljon, lähes poikkeuksetta.

Ei todellakaan läheskään kaikki, ellei esim. ammattikirjallisuutta lasketa. Esim. itse olen it-alalla ja vapaa-ajasta on pakko käyttää niin paljon jatkuvalla syötöllä eteen tulevien uusie tekniikoiden opiskeluun, että en todellakaan halua lukea yhtään mitään yleissivistävää lisää. Enkä tehdä muutakaan "älyllistä". Kun koko työ on pelkkää ongelmanratkaisua ja älyn käyttöä, niin tasapainottavaksi tarvin vapaa-ajalle totaalisen aivovapaata tekeemistä kuten kaljan tissuttelua ja realitysarjojen töllötystä.

Vierailija
20/41 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on silti luultavasti tyhmä, koska väittää olevansa älykäs.

Kyllä ihmiset joilla on korkea älykkyysosamäärä, ovat yleensä jo lapsuudessa huomanneet älykkyytensä, eli sen että monet akateemisiin taitoihin liittyvät asiat on heille helpompia kuin useimmille muille.