Ateismin ihmiskäsitys
Ateismin ihmiskäsitys ei anna mitään arvoa ihmiselle. Kristillisessä opissa ihminen nähdään Jumalan kuvana joka on luotu mieheksi ja naiseksi. Ateismin mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita. Itse en voisi ajatella elämääni mielekkäänä jos ajattelisin olevani vain eläin.
Kommentit (9)
"Ateismin mukaan ihmiset ovat pelkästään koiras- ja naarasapinoita."
Mistä olet saanut sen käsityksen? Ei kukaan ihmisiä apinoiksi väitä.
Voi jestas sentään miten mustavalkoista! Pelottavaa suorastaan tällainen urpoilu
Eläimilläkin on arvoa, toisin kuin uskovaiset tuntuvat usein ajattelevan. Elämä on jokaiselle elolliselle ainutlaatuinen ja arvokas ilman että siihen keksii mitään lisämerkityksiä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 20:22"]
Eläimilläkin on arvoa, toisin kuin uskovaiset tuntuvat usein ajattelevan. Elämä on jokaiselle elolliselle ainutlaatuinen ja arvokas ilman että siihen keksii mitään lisämerkityksiä.
[/quote]
Voi miten kauniisti sanottu. :' )
Tuo ei ole ateismin ihmiskäsitys vaan aloittajan käsitys ateismin ihmiskäsityksestä.
Jaa, että ajatus siitä, että olet ikäänkuin jumala, on ylentävä? :D
Mitäs sanot satanistin ajatusmaailmasta: ihminen itse on itsensä "jumala". Ihminen tekee itse oman käsityksensä hyvästä ja pahasta. Hyvyys ja pahuus tulee ihmisestä itsestään.
Höpö höpö. Ateismi on vain uskonnon puuttumista, ihan samalla tavalla kuin terveys on sairauden puuttumista. Ateismi ei ole mikään yhtenäinen monoliittinen aatekokonaisuus, johon kuuluisi esimerkiksi joku tietty "ihmiskäsitys".
Oletpa yksinkertainen.