Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Li ilmoittaa että etäopetus ei ole eka juttu

Vierailija
29.07.2021 |

Varhialan pitää keksiä muuta

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei tarvita halpaa pisteiden kalastelua, vaan sitä että lasten- ja nuorten oikeus lähiopetukseen taataan.

Onko sanomassasi järkeä? Kuulostaa siltä, että lapset lähikouluun ja vanhemmat vapaasti terasseille, jotta myös niiden perheiden lapset saisivat koulusta taudin, joille omat vanhemmat eivät sitä tuo ja lapset tartuttaisivat vanhemmat.

Tahdon, että perheen oikeus terveyteen taataan sallimalla etäkoulu! En tahdo ministeriä vaatimaan koronalta suojaan haluavia  ihmisiä lähiopetukseen!

Vierailija
82/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyt pitäisi suojella koululaisia. Ikäihmisiä ja riskiryhmiä on suojeltu ja tulos on hyvä. Koululaisten osa on surkea, jos asialle nyt ei tehdä mitään. Minusta rokotusjärjestystä pitää pikaisesti muuttaa ja alkaa nopealla tahdilla rokottaa kouluikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitää päästä lähikouluun. Ei enää yhtäkään koulun piiristä tiettymättömiin hävinnyttä lasta!

Vierailija
84/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halukkaat riskiryhmälliset on rokotettu. Päästetään lapset kouluun!

Vierailija
85/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on sitoutunut keväällä, että lapsiin ja nuoriin ei kohdisteta uusia rajoitustoimia. Hyvä, että toteuttavat nyt lupauksensa ja ajattelevat lasten etua.

Vierailija
86/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei tarvita halpaa pisteiden kalastelua, vaan sitä että lasten- ja nuorten oikeus lähiopetukseen taataan.

Onko sanomassasi järkeä? Kuulostaa siltä, että lapset lähikouluun ja vanhemmat vapaasti terasseille, jotta myös niiden perheiden lapset saisivat koulusta taudin, joille omat vanhemmat eivät sitä tuo ja lapset tartuttaisivat vanhemmat.

Tahdon, että perheen oikeus terveyteen taataan sallimalla etäkoulu! En tahdo ministeriä vaatimaan koronalta suojaan haluavia  ihmisiä lähiopetukseen!

Höpö höpö. Jos terveys niin vaatii etäkoulua on mahdollista käydä.

Vierailija
87/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä toivon, että lähiopetukseen voitaisiin normaalisti palata, kun syyskausi alkaa.

Vierailija
88/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ammattikoulusta voi valmistua etänä ? Lähihoitaja ,hitsaaja ,logistiikka ym monet alat.Viimeksi oli jo rankkaa nuorille.

Kai ammattiopetuksen voisi järjestää hybiridinä, eli teoriatunnit etänä, käytännön harjoitusten tekeminen lähinä pienemmissä ryhmissä ja harjoittelujaksot kutakuinkin normaalisti. Harjoitteluun mieluiten kuitenkin etäjakson jälkeen, ettei mahdollisen koulusta saadun tartunnan jälkeen lähdetä työpaikoille oireettomana altistamaan lisää porukkaa.

Vierailija
89/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä haluaisi olla yhden rokotteen saanut yläkoulun tai toisen asteen opettaja nyt.

Suurin osa meidän kaupungin työntekijöistä saa rokotteen ihan elokuun lopulla tai syyskuussa. Karseaa.

Minä olen yläkoulun opettaja, olen saanut yhden rokotuksen. Minua ei millään tavoin pelota aloittaa lähityötä. En myöskään ole koko aikana pelännyt saavani tartuntaa työpaikalla.

Vierailija
90/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se aika outoa jos ravintolat ja tapahtumat olisivat auki ilman rajoituksia ja samaan aikaan lapsilta ja nuorilta evättäisiin mahdollisuus koulunkäyntiin.

Etäkoulu on koulunkäyntiä. Vai ovatko kaikki etätöissä olevat mielestäsi lomalla? Samalla logiikalla etätyö ei ole työtä.

Vierailija
91/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ammattikoulusta voi valmistua etänä ? Lähihoitaja ,hitsaaja ,logistiikka ym monet alat.Viimeksi oli jo rankkaa nuorille.

Mukava mennä seuraavan kerran esim. verikokeelle, kun sitä on ottamassa hoitsu, joka on opetellut etänä videolta, miten se tehdään.

Vierailija
92/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä haluaisi olla yhden rokotteen saanut yläkoulun tai toisen asteen opettaja nyt.

Suurin osa meidän kaupungin työntekijöistä saa rokotteen ihan elokuun lopulla tai syyskuussa. Karseaa.

Minä olen yläkoulun opettaja, olen saanut yhden rokotuksen. Minua ei millään tavoin pelota aloittaa lähityötä. En myöskään ole koko aikana pelännyt saavani tartuntaa työpaikalla.

Ja paikkakuntasi on?

Vierailija
93/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on sitoutunut keväällä, että lapsiin ja nuoriin ei kohdisteta uusia rajoitustoimia. Hyvä, että toteuttavat nyt lupauksensa ja ajattelevat lasten etua.

Jos pitäisivät lupauksensa olisivat sulkeneet ravintolat ja isot tapahtumat kesällä, kun koronatapaukset lähtivät nousuun. Kouluun paluu ei tapahdu turvallisena aikana.

Vierailija
94/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen yläkoulun ope, yksi rokotus. Ei pelota, haluan lähiopetukseen. Nuoria on kaikin tavoin jo ihan liikaa rokotettu koronan takia.

Vierailija
95/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun vanhemmat ikäluokat ovat lähes kaikki saaneet rokotukset lähiopetus on ainut järkevä vaihtoehto.

Kai ymmärrät, että kaikki opettajat + muu koulun henkilökunta eivät ole keski-ikäisiä kahteen kertaan rokotettuja? Aika paljon on pari-kolmekymppisiä, jotka ehtivät saada toisen annoksen vasta koulujen alkamisen jälkeen.

Vierailija
96/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen yläkoulun ope, yksi rokotus. Ei pelota, haluan lähiopetukseen. Nuoria on kaikin tavoin jo ihan liikaa rokotettu koronan takia.

Ja olen Uudeltamaalta.

Vierailija
97/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uutinen pitää paikkansa, niin myös Lin lapselle olisi varmasti eka juttu siirtyä hoitoon mahdollisimman isoon ryhmään, mahdollisimman pieniin tiloihin ja mahdollisimman huonosti ilmastoituun päiväkotiin, koska se on niin normaalia, lapsen etu ja hyvää vasemmistolaista politiikkaa?

Mielestäni on kylläkin tärkeää vähentää perheiden stressiä sallimalla etäkouluun jääminen vain omalla päätöksellä. Etäkoulussa ei joudu jännittämään joka päivä korona-oireiden alkamista. 

Valtion pitäisi ottaa aika paljon lisävelkaa, jotta saataisiin kustannettua tuplaopettajat etäopetukseen.

Vierailija
98/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun vanhemmat ikäluokat ovat lähes kaikki saaneet rokotukset lähiopetus on ainut järkevä vaihtoehto.

Kai ymmärrät, että kaikki opettajat + muu koulun henkilökunta eivät ole keski-ikäisiä kahteen kertaan rokotettuja? Aika paljon on pari-kolmekymppisiä, jotka ehtivät saada toisen annoksen vasta koulujen alkamisen jälkeen.

Siis oletko sä yksi sellainen ja puhut kaikkien kollektiivisella suulla? Että kun sä pelkäät niin kaikki muutkin kerran rokotetut opettajat pelkää?

Vierailija
99/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava mennä seuraavan kerran esim. verikokeelle, kun sitä on ottamassa hoitsu, joka on opetellut etänä videolta, miten se tehdään.

Koulussa pistin kerran keinokäsivarteen, kerran oikeaan ja seuraavaksi olin jo työharjoittelussa, jossa pistin ensiksi ohjaajani käsivarteen ja sitten jo potilaan. Uskon, että vaikka harjoittelisivat etäopetuksessa, niin vasta työharjoittelu on se missä opitaan.

Vierailija
100/222 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paikkakuntasi on?

Kiihtymisalueella, kaupunki, koulussa 600 oppilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi