Miten te muut jaksatte vuorotyötä, joilla vaihtarioireita..
Oon ihan tööt vuoronvaihdoista. Etenkin nämä illasta aamuun painajaista..
Iltavuoron jälkeen ei meinaa saada unta ja aamulla pitää nousta ajoissa. Kirsikkana kakun päällä melkein tunnin työmatka 😭
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En tiiä miten pystyisin, nukun nykyään yöt pätkissä yht n 5 h
Stressi ja rytmittömyys pahentaa vaan oireita. Vapailla saan nukuttua suht ok, mut sit en muuta jaksakaan tehdä. Palautuessa menee ja sit meillä on näitä yksittäisiä vapaita välillä.
Ap
Mä teen pelkkää keikkaa, saa pidettyä vapaata ettei väsy liikaa. Huomenna ja maanantaina tulee se ilta-aamu, mikä on kyllä hanurista, mullakin matkaa tunti suuntaansa. Nukkumisen pyhä kolminaisuus on täällä estrenageeli+valeriaana+piikkimatto, ilman komboa eivät kierrokset pysähdy. Illassa on pakko boostata kahvilla.
Miten vuorotyöllä voi olla vaihtarioireita? Mitä ne edes ovat. jotain vaihtoon liittyviä oireita?
En haluais lääkkeitä käyttää nukahtamiseen..
Ap
Liikunta, ravinto, lepo.
Mutta jo 40 + kannattaa ottaa aamuisin estrogeenisuihkaus käteen, ja kappas miten unet ja elämänlaatu voi parantua.
Itselläni oli vielä normi kuukautiskierto, kun aloitin 45 ikäisenä tuon lisäestrogeenin. Sitä voi varmaan ainakin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten vuorotyöllä voi olla vaihtarioireita? Mitä ne edes ovat. jotain vaihtoon liittyviä oireita?
Niin, jos on vaihdevuosioireita (Esim. juuri heräily, väsymys). Siihen kun yhdistää vuorotyön, niin aika rankkaa on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, ravinto, lepo.
Mutta jo 40 + kannattaa ottaa aamuisin estrogeenisuihkaus käteen, ja kappas miten unet ja elämänlaatu voi parantua.
Itselläni oli vielä normi kuukautiskierto, kun aloitin 45 ikäisenä tuon lisäestrogeenin. Sitä voi varmaan ainakin kokeilla.
Käytän vagifem..
Ikää 49v. Menkkoja ei oo ollut vuoteen.
Ap
Itsellä on ollut paras terveystilanne silloin, kun olen tehnyt vuorotöitä. Toki useimmiten ollut säännöllistä vuoroa eli esim. aamuviikko-iltaviikko-aamuviikko.... Erityisesti tykkäsin 2 vuorotyössä 4+3+4+1 kierrosta eli 4 vuoroa 18-06 kolme vapaata 4 vuoroa 06-18 vuoroa ja 1 vapaa...
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ollut paras terveystilanne silloin, kun olen tehnyt vuorotöitä. Toki useimmiten ollut säännöllistä vuoroa eli esim. aamuviikko-iltaviikko-aamuviikko.... Erityisesti tykkäsin 2 vuorotyössä 4+3+4+1 kierrosta eli 4 vuoroa 18-06 kolme vapaata 4 vuoroa 06-18 vuoroa ja 1 vapaa...
Niin, jos se oliskin säännöllistä. Itsellä ollut tällä viikolla Ilta, aamu, 1vp ja taas ilta, aamu. Oon aika loppu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos on vaihdevuosioireita (Esim. juuri heräily, väsymys). Siihen kun yhdistää vuorotyön, niin aika rankkaa on.
Ap
Otsikon mukaan ne oireet on vuorotyöllä, ei sinulla.
Minä en ymmärrä noita illasta aamuun vuoroja. Miksi ei voi vain olla koko viikko sama porukka illassa ja aamussa. Osassa onkin noin ja toimii. Typerää väsyttää ihmisiä riepottelemalla työvuoroissa.
En tiiä miten pystyisin, nukun nykyään yöt pätkissä yht n 5 h