Miten käy etätyösuosituksen? Moni työnantaja vaatii toimistolle elokuun puolelssavälissä!
765 tartuntaa päivässä ja nyt pitää rytinällä palata takaisin toimistotyöhön ja etätyö loppuu.
Miten teillä työnantaja on toiminut? Tuleeko uusi etätyösuositus?
Kommentit (23)
Etätyösuositus on ennenkin annettu ajalle xx-yy ja sitä on ennenkin tarkasteltu uudelleen kun yy-hetki lähestyy. Ei siis ole mitenkään tavatonta, jos tilannetta arviidaan tälläkin krtaa uudelleen.
Meillä peruutettiin toimistolle paluu heikentyneen tilanteen vuoksi. Syksyllä kerrotaan lisää. Luojan kiitos :)
Meillä on jo toukokuussa ilmoitettu, että ennen syyskuuta ei ole asiaa toimistolle. Puheet on sitä mukaa nyt että ei tarvi ennen joulua taas kuvitellakaan muutosta asiaan.
Meillä saa tehdä monipaikkaista työtä, jos työtehtävät eivät edellytä lähityötä.
Mä niin todellakin jään kotiin 90 % ajasta!!!!
Meillä sanottiin ennen kesää että elokuussa on tavoitteena osittainen toimistolle palaaminen. Pari viikkoa sitten tuli viesti että jatkakaa etätöissä ja palataan asiaan jos tilanne muuttuu.
Etätöitä jatketaan kuten ennenkin. Katsotaan ensi vuonna uudelleen.
En tiedä itkeäkö vai nauraa näille keskusteluille, kun itse joudun lähityössä sisätiloissa olemaan 8 tuntia joka työpäivä lähikontaktissa maskittomien nuorien kanssa. Yhden rokotteen saaneena. Kelläs niitä tartuntoja on nyt eniten?🤔😩
Meillä saa jokainen itse valita työskentelypaikkansa. Onneksi. Suurin osa tekee lähes koko ajan etää.
Paitsi nyt kaikki on märätty etään kun toimistolla oli yksi tartunta, josta seurasi muutama jatkotartunta.
En tiedä milloin halukkaat saavat palata toimistolle.
Etätyösuositusta ei meidän alueella ole ollut moneen kuukauteen. Eikä muitakaan rajoituksia.
Olen aineenopettaja yläkoulussa, joten palaan töihin alle kahden viikon kuluttua. Olin etätöissä vain sen pari kuukautta keväällä 2020. Sen jälkeen emme olleet etäkoulussa päivääkään.
Saan toisen rokotuksen 13.9., eli yli kuukauden pitäisi selvitä tuhannen oppilaan yläkoulussa. Olkaa onnellisia, että teillä on edes mahdollisuus etätöihin.
Suositukset lentää roskiin kun rahaa on taottava ja alaiset on saatava valvovien silmien alle
Ministeriöt tarkastelevat elokuussa. Edellisen kerran susoitusta tarkasteltiin kesäkuun lopussa ja silloinkaan ei nähty syytä purkaa suositusta. Ei varmasti nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa jokainen itse valita työskentelypaikkansa. Onneksi. Suurin osa tekee lähes koko ajan etää.
Paitsi nyt kaikki on märätty etään kun toimistolla oli yksi tartunta, josta seurasi muutama jatkotartunta.
En tiedä milloin halukkaat saavat palata toimistolle.Etätyösuositusta ei meidän alueella ole ollut moneen kuukauteen. Eikä muitakaan rajoituksia.
Teillä on todella hyvä työpaikka!
Harmi, etten asu lähimaillakaan. Tulisin tosi mielelläni teille töihin!
Vierailija kirjoitti:
Olen aineenopettaja yläkoulussa, joten palaan töihin alle kahden viikon kuluttua. Olin etätöissä vain sen pari kuukautta keväällä 2020. Sen jälkeen emme olleet etäkoulussa päivääkään.
Saan toisen rokotuksen 13.9., eli yli kuukauden pitäisi selvitä tuhannen oppilaan yläkoulussa. Olkaa onnellisia, että teillä on edes mahdollisuus etätöihin.
Opettajat taas niiiiiin sorsittuja. Että voi voi. Tiedätkö että se 1rokotus antaa jo hyvän suojan. Ja sit on olemassa sellaisia käyttäjäänsä suojaavia maskeja
Harmittaahan se mennä työpaikalle , kotona on kiva töitäkin välillä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Suositukset lentää roskiin kun rahaa on taottava ja alaiset on saatava valvovien silmien alle
Yritykset ovat tehneet hyvää tulosta etätyöaikana, joten meidän firmassa jatketaan. Samalla moni byrokraattinen jäänee on poistunut, kun ollaan huomattu, ettei kaikkea tarvitse tulostaa paperille ja allekirjoittaa mustekynällä.
Vierailija kirjoitti:
Ministeriöt tarkastelevat elokuussa. Edellisen kerran susoitusta tarkasteltiin kesäkuun lopussa ja silloinkaan ei nähty syytä purkaa suositusta. Ei varmasti nytkään.
Koko kesän porukka on laukannut matkoilla ja festareilla yms mutta kun töihin pitäisi mennä, niin.... apua korona... tosi läpinäkyvää! Ei se ole korona mikä pelottaa vaan joutuminen töihin.
Meillä etätyö”suositus” päättyi jo viime elokuussa. Siitä asti oltu normaalisti toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Paluu lähityöhön siirtyy ilmeisesti vuoden loppuun. Ensi vuoden alussa sitten arvioidaan rokotuskattavuutta ja niiden tehoa pandemian hillinnässä.
1.9. alkaen loppuu etätyösuositus ainakin nykytiedon mukaan. Käytännössä moni tulee jatkamaan kotona mahdollisimman paljon ja toimistolla käydään max kerran viikossa, jopa harvemmin.